• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • zion

Tänkte hänga med här. Plussade igår och vet inte om Bf blir den 31 augusti eller 1 september. Men hoppas det är okej att hänga med er ändå?

Har ni kontaktat mödrar vården än eller när har ni tänkt göra detta?

• zion
    orkidéblomma95 skrev 2016-12-25 15:01:55 följande:

Hej alla fina! Grattis till alla underbara plus.

Jag och sambon plussade för 2 veckor sedan.

Har BF 17/8. Är just nu i vecka 6+2.

Har varit med om missfall förut och är såå rädd för att detta skall hända igen.

Pratade med barnmorskan om detta vid inskrivning, hon berättade att man ej kan få/begära ett VUL om man inte åker in till akuten pga besvär.

Någon mer än mig som får sådan mensvärk om ni rör er för mycket? Känns hemskt! Blir lika orolig över att jag ska börja blöda och gå igenom ännu ett MF.

Kram på er och god jul!

Om du vill så kan du höra med en privat gyn mottagning om dom kan göra ett tidigt vul. Här finns det en privat mottagning och dom gör det i alla fall. Fick både i v 6 och v 9 med dottern :) antar att jag kommer göra samma sak denna graviditet
  • orkidéblomma95
    zion skrev 2016-12-25 15:50:04 följande:

Om du vill så kan du höra med en privat gyn mottagning om dom kan göra ett tidigt vul. Här finns det en privat mottagning och dom gör det i alla fall. Fick både i v 6 och v 9 med dottern :) antar att jag kommer göra samma sak denna graviditet

Jaså? Det skulle vara toppen. Vet du hur man går tillväga? Behöver man en remiss eller något?
  • Skrutt 83
    orkidéblomma95 skrev 2016-12-25 15:01:55 följande:

Hej alla fina! Grattis till alla underbara plus.

Jag och sambon plussade för 2 veckor sedan.

Har BF 17/8. Är just nu i vecka 6+2.

Har varit med om missfall förut och är såå rädd för att detta skall hända igen.

Pratade med barnmorskan om detta vid inskrivning, hon berättade att man ej kan få/begära ett VUL om man inte åker in till akuten pga besvär.

Någon mer än mig som får sådan mensvärk om ni rör er för mycket? Känns hemskt! Blir lika orolig över att jag ska börja blöda och gå igenom ännu ett MF.

Kram på er och god jul!

Välkommen och stort grattis!! Plussade den 15/12 och är också jättenervös för MF och bokade därför in ett privat tidigt ul. Gjorde jag förra graviditeten också efter vårt missfall. Vart i landet bor du?? Om du bor i Sthlm kan jag varmt rekommendera ultraljudsbarnmorskorna, vi ska dit den 9/1. De gör ultraljud utanpå magen från V8-9
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • orkidéblomma95
    Skrutt 83 skrev 2016-12-25 17:08:44 följande:

Välkommen och stort grattis!! Plussade den 15/12 och är också jättenervös för MF och bokade därför in ett privat tidigt ul. Gjorde jag förra graviditeten också efter vårt missfall. Vart i landet bor du?? Om du bor i Sthlm kan jag varmt rekommendera ultraljudsbarnmorskorna, vi ska dit den 9/1. De gör ultraljud utanpå magen från V8-9

Tack detsamma!! Bor i luleå dessvärre. Håller tummarna för dig! Går det bra att skriva ett PM åt dig?
  • Angeleyez

Kul att vi börjar bli fler. Och grattis till de nya. Jag har ej gjort ett tidigt ul än men ska till en genetisk expert i januari då vi fick avbryta graviditet förra gången pga sjukt barn. Jag hoppas få se fröet och hoppas även på ett NIPT test. Om inte kommer jag boka och bekosta det privat.

• mamigull

Hoppar också in här! Väntar mitt tredje barn, vecka 5. Lite oväntat, men härligt. Mina tidigare är födda 2012 resp 2014, en dotter och en son.

Kände tre dagar efter ÄL att jag var gravid - hade precis samma "symtom" som dom tidigare gångerna. Svullna bröst, mensvärk och ett riktigt dåligt humör ????

• Skrutt 83
    orkidéblomma95 skrev 2016-12-25 17:14:25 följande:

Tack detsamma!! Bor i luleå dessvärre. Håller tummarna för dig! Går det bra att skriva ett PM åt dig?

Självklart!
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Madfih072

Vecka 6 lider mot sitt slut och de lilla symtom jag haft, ömma bröstvårtor, trötthet och mer kissnödig håller i sig. Någonting säger mig dock att jag ska fortsätta nojja en stund till i brist på något slags illamående överhuvudtaget. Idag fick jag även en finne på hakan och det brukar vara ett säkert tecken på mens för mig så hoppas verkligen att frö i magen mår bra! Inga missfall här inte! Var sugen på att göra ett privat tidigt ultraljud men finns inga tider förrän i mitten av januari och då är jag ju i vecka 9 och då kan jag ju lika gärna vänta till vecka 12 och kub... Denna ständiga oro!

• JFager

Hej. Jag och min man plussade för ca 2 veckor sedan, beräknat till 17/8. :D
    Vi har en dotter som är född -12, och hoppas nu verkligen att detta lilla fröet vill stanna kvar och inte blir ett MF...
    Hade ett missfall för ca precis ett år sedan och har tagit så lång tid att få till ett plus..

Så nu är vi försiktigt glada och väntar några veckor till innan vi berättar för vår dotter :)

Trött, mår illa konstant och svullen som en gris, haha.. Känns som jag är i v 15 typ och inte i v 6+2..

Ska bli kul att följas åt :)

Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017