• Hönan92

BF 15-31 AUG 2017

Jag plussade för någon dag sedan, bf 30 aug.

• Hönan92
    Kolan91 skrev 2016-12-22 10:08:19 följande:

Hej på er!

Jag hänger på här. Enligt app bf 30 augusti men vi får se hur allt artar sig. Jag fick ett MA i maj så jag hoppas verkligen att denna graviditet resulterar i ett frisk barn och kommer ut om sisådär 9 mån. ÄL+15 idag. 

Någon mer här inne som har haft MF eller MA nyligen? Hur känner ni inför den nya graviditeten?

Juste, jag ska åka skidor, alpin över nyår och har inte åkt sedan jag var 18 (åkt tidigare från att jag var 6-18 år, 1 vecka varje år) och är bara av den anledningen nervös över hur det kommer gå men nu med en liten i magen.. Det kan väl inte vara några problem om man ser till att inte ramla? Och OM jag ramlar kan man skada något, en vanlig vurpa liksom? 

Hur hade ni resonnerat?

Fick MF i v 11 (10+5) i augusti, vågar knappt vara glad nu. Tänker på allt som kan hända.
  • Hönan92
    Skrutt 83 skrev 2016-12-28 12:55:01 följande:

Nej det blir forfarande starkt men borde ju vara mkt starkare vid det här laget, och 2-3 på digitala trots äl+23 eller äl+26... har inte kommit något mer blod trots långpromenad, inte ens när jag torkar mig.. har inte ont heller.. vet inte vad jag ska tro..här är morgonens test:

Försök slappna av, om det nu skulle visa sig vara ett missfall på gång så är det inget du hade kunnat göra för att stoppa det. Så antingen boka ett ultraljud och kolla så det finns något som lever där inne eller så försök slappna av bara. Jag fick själv missfall i v 11 och det hände bara sådär, hade ju tänkt att det finns risk för det och hade inte blivit "glad" av mitt positiva test för jag ville inte bli besviken ifall jag skulle få missfall. Tyvärr blev det så och självklart var jag ledsen, risken kommer alltid finnas och oroar man sig för allt så kommer du inte må bra heller. Det är väldigt svårt att försöka tänka bort (jag själv kämpar på för fullt för att inte tänka på det gravid v 6 nu), men det är lättare sagt än gjort. Men försök slappna av, händer det så får du ta hand om det då. Håller tummarna att du slipper ett missfall.
  • Hönan92
    Räknar man alltid från sista mensens första dag? Hade nämligen ägglossning dag 21 under menscykeln och väljer jag från sista mensen första dag så är visar den att jag är en vecka längre gången än vad jag egentligen är.
  • Hönan92
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 11:42:54 följande:

Hur mår ni som befinner er i v.7?

Gick in i vecka 7 idag och mår okej, illamående som kommer och går, molvärk/växtvärk emellanåt, svullen mage och ömma bröst + bröstvårtor. Men jag har fått ischias så har sån otrolig smärta i vänstra skinka. Kommer och går men igår kväll var det som värst kunde inte ens gå som sambon fick komma och stödja/knuffa mig framåt, fy faan denna smärta..... Jobbar på ett fysiskt jobb med både mycket lyft och gång.

Hur mår du?
  • Hönan92
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 12:11:24 följande:

Jag mår illa, främst på morgnarna, men känner mig allmänt osugen på mat hela dagen, samtidigt som jag är hungrig och sugen på vissa saker. Känner mig bakis typ! Trött! Brösten är bara ömma när man klämmer på dem, men ingen fara alls. Har ett ma sen tidigare så är orolig, då hade jag dock inga symtom alls så försöker se detta som positivt.

Okej, låter lite som mig inte alls sugen på mat men är hungrig. Okej mina bröst är så pass ömma att om jag bär något emot dom eller "hoppar" till så ömmar dom, men inte så störande. Har ett MF i vecka 11 bakom mig så är också nojig trots alla symptomer.
  • Hönan92
    mariama skrev 2017-01-06 21:12:39 följande:

Jag tempar när jag blev gravid men använde fertilityfriend istället. Slutade dock i vecka 7 nu för att det bara stressade mig. Fick se en levande ärta på vul så då slopade jag tempen :)

Okej, jag är i vecka 7 nu och tog som vanligt tempen och den var väldigt låg blev orolig direkt och fick en klump i magen så har bestämt mig för att sluta ta tempen nu. Tempen påverkas av så mycket olika saker också så känns bara som ett onödigt oro moment.
  • Hönan92

Är sjuk 39,1 i feber igår, ingen feber idag, halsont, öronvärk, hostar, nästäppa och forsande näsa och nyser hela tiden. Igår började jag må illa vid 14:00 tiden så det slutade med att jag spydde men kom bara vitt skum, en timma senare spydde jag igen flertalet gånger men denna gången kom hela lunchen upp, några timma senare "spydde" jag igen men kom inte upp något, tror det beror på magsäcken var tom då jag inte ätit något efter lunchen som kom upp innan. Idag mådde jag bra framtill kl 19:00 då slutade det med att jag spydde. Vad tror ni graviditetsspya eller magsjuka? Har ingen matlust alls mår fortfarande illa så äter mariekex och dricker vatten, men är av någon anledning är jag sugen på kebabtallrik som känns som det sista man skulle vilja äta nu. Blev ett långt inlägg, gick in i vecka 9 idag.

• Hönan92
    Cykeltratt skrev 2017-01-18 19:54:34 följande:

Hejhej! Jag hoppar in här, är gravid i vecka 9 och det är min andra graviditet! Fick missfall i somras i v8 och är jätteorolig :( kräks varje morgon och kväll, ömma bröst men molvärken är nästan borta, sticker till och hugger i magen ibland.. skulle va kul att följas åt :D

Hej, lite som jag då gravid i vecka 9 och hade också ett missfall i somras fast jag fick mitt i vecka 11. Är själv orolig och lever lite i "förnekelse" att jag är gravid för att inte bli besviken ifall något skulle hända igen. Har massa symptom men vågar knappt hoppas.
  • Hönan92

Var hos barnmorskan idag vecka 9 (8+2), fick göra ett ultraljud och fick se en liten böna med ett slående hjärta. En liten klump släpptes från magen, men vågar långt ifrån slappna av helt.

Ska på inskrivningsmötet om tre veckor och skulle då även göra ett nytt ultraljud.

• Hönan92
    Tokfiia skrev 2017-01-06 19:56:33 följande:

Hej allihopa!

Jag är admin i en hemlig facebookgrupp där vi nu är ca 30 medlemmar, och planerar att stanna vid ca 50st.

Är det någon som vill vara med så skicka ett meddelande till mig med din epostadress som du har kopplad till ditt fb-konto så bjuder jag in dig :)

Skickat meddelande till dig :)
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017