BF 15-31 AUG 2017
Jag plussade för någon dag sedan, bf 30 aug.
Jag plussade för någon dag sedan, bf 30 aug.
Hej på er!
Jag hänger på här. Enligt app bf 30 augusti men vi får se hur allt artar sig. Jag fick ett MA i maj så jag hoppas verkligen att denna graviditet resulterar i ett frisk barn och kommer ut om sisådär 9 mån. ÄL+15 idag.
Någon mer här inne som har haft MF eller MA nyligen? Hur känner ni inför den nya graviditeten?
Juste, jag ska åka skidor, alpin över nyår och har inte åkt sedan jag var 18 (åkt tidigare från att jag var 6-18 år, 1 vecka varje år) och är bara av den anledningen nervös över hur det kommer gå men nu med en liten i magen.. Det kan väl inte vara några problem om man ser till att inte ramla? Och OM jag ramlar kan man skada något, en vanlig vurpa liksom?
Hur hade ni resonnerat?
Nej det blir forfarande starkt men borde ju vara mkt starkare vid det här laget, och 2-3 på digitala trots äl+23 eller äl+26... har inte kommit något mer blod trots långpromenad, inte ens när jag torkar mig.. har inte ont heller.. vet inte vad jag ska tro..här är morgonens test:
Hur mår ni som befinner er i v.7?
Jag mår illa, främst på morgnarna, men känner mig allmänt osugen på mat hela dagen, samtidigt som jag är hungrig och sugen på vissa saker. Känner mig bakis typ! Trött! Brösten är bara ömma när man klämmer på dem, men ingen fara alls. Har ett ma sen tidigare så är orolig, då hade jag dock inga symtom alls så försöker se detta som positivt.
Någon mer än jag som tar tempen varje morgon som använder natural cycles?
Jag tempar när jag blev gravid men använde fertilityfriend istället. Slutade dock i vecka 7 nu för att det bara stressade mig. Fick se en levande ärta på vul så då slopade jag tempen :)
Är sjuk 39,1 i feber igår, ingen feber idag, halsont, öronvärk, hostar, nästäppa och forsande näsa och nyser hela tiden. Igår började jag må illa vid 14:00 tiden så det slutade med att jag spydde men kom bara vitt skum, en timma senare spydde jag igen flertalet gånger men denna gången kom hela lunchen upp, några timma senare "spydde" jag igen men kom inte upp något, tror det beror på magsäcken var tom då jag inte ätit något efter lunchen som kom upp innan. Idag mådde jag bra framtill kl 19:00 då slutade det med att jag spydde. Vad tror ni graviditetsspya eller magsjuka? Har ingen matlust alls mår fortfarande illa så äter mariekex och dricker vatten, men är av någon anledning är jag sugen på kebabtallrik som känns som det sista man skulle vilja äta nu. Blev ett långt inlägg, gick in i vecka 9 idag.
Hejhej! Jag hoppar in här, är gravid i vecka 9 och det är min andra graviditet! Fick missfall i somras i v8 och är jätteorolig :( kräks varje morgon och kväll, ömma bröst men molvärken är nästan borta, sticker till och hugger i magen ibland.. skulle va kul att följas åt :D
Var hos barnmorskan idag vecka 9 (8+2), fick göra ett ultraljud och fick se en liten böna med ett slående hjärta. En liten klump släpptes från magen, men vågar långt ifrån slappna av helt.
Ska på inskrivningsmötet om tre veckor och skulle då även göra ett nytt ultraljud.
Hej allihopa!
Jag är admin i en hemlig facebookgrupp där vi nu är ca 30 medlemmar, och planerar att stanna vid ca 50st.
Är det någon som vill vara med så skicka ett meddelande till mig med din epostadress som du har kopplad till ditt fb-konto så bjuder jag in dig :)