BF 15-31 AUG 2017
Får jag vara med? Gjorde tidigt ul igår och fick bf beräknat till 15/8. Så mysigt för övrigt att se det lilla pickande hjärtat! Alltså 7+6 idag. Har ett barn sen innan, son på 15 månader.
Får jag vara med? Gjorde tidigt ul igår och fick bf beräknat till 15/8. Så mysigt för övrigt att se det lilla pickande hjärtat! Alltså 7+6 idag. Har ett barn sen innan, son på 15 månader.
Har ni hållit graviditeten hemlig hittills? Vi hade tänkt göra det, men berättade för svärföräldrarna till sist i julas. Blev så jobbigt att bortförklara skumt beteende (mår jätteilla HELA tiden, trött, äter inte samma grejer som vanligt etc).
Idag var jag på tidigt vul! Såg ett tickande hjärta och en liten snäcka :) Blev tillbakaflyttad till 6+5 och bf 25 augusti! Så skönt att se att allt är bra än så länge eftersom jag mår prima förutom lite trötthet :) Hoppas det håller i sig och att det går lika bra på kub i februari!
Det är många förkortningar som jag inte fattar.. Mf kunde jag lista ut, men vad är Ma?
Kom just till jobbet, gick förbi hemköp på vägen för att ha lite snacks eftersom jag blir hungrig så ofta. Men jag mår ju så illa! Det ENDA som verkade gott var gröna äpplen och boursin (vitlöksmjukost). Så nu har jag ätit ett halvt paket boursin med sked, snabbt som attan innan kollegorna börjar droppa in och se mig. Japp. Glamouröst och värdigt.
Har läst lite här ett tag men inte skrivit tidigare. Bf 29/8 och är första gången jag är gravid. Gick in i v9 idag. Haft svårt att bli gravid då jag har pcos men under ett uppehåll från tabletterna jag åt för att hjälpa till blev jag plötsligt gravid. Väldigt spännande och kul men..
Mått illa sen 1/1. Kräkts högst några gånger men mått så illa att jag knappt tagit mig ur sängen. Fått lergigan Comp utskrivet och tar första tabletten kl 5 på morgonen för att ens orka ta mig upp ur sängen och till jobbet. Känner mig dock som en zombie och idag känns allt så hopplöst! Hur länge orkar man må såhär dåligt?!? Känns som hela kroppen är i uppror, magen är ett kaos, är svullen och alla kläder stramar redan. Må illa dygnet runt gör mig helt slut och just nu gråter jag för minsta lilla. Känns som energin redan är slut. Orkar inte träffa några vänner för vill inte berätta än och känns så konstigt att ljuga o inte kunna prata om hur man egentligen mår.
Sorry för deppigt inlägg men idag är det jobbigt..
Hej alla! Hur många här ska göra KUB-test? Vad är anledningen till att ni gör det? Alltså vad tänker ni "göra" med resultatet?
Hej!
Gick in i v 11 idag, men jag har inga symtom längre så börjar oroa mig! Magen är inte ett dugg svullen och jag kan knäppa knappen på mina vanliga tighta jeans. Tidigare har brösten växt och ömmat men nu känner jag inget längre. Är det någon mer som är utan gravidsymtom? Jag har inte gjort något ul än så har aldrig fått graviditeten bekräftad, och ska inte göra kub-ul förrän i v 14.. Ska man behöva gå och oroa sig tills dess?
Jag är så uppgiven... alla mina symptom har försvunnit och hade idag en brun flytning. Är så rädd att de ska vara MA. Är så rädd att jag inte ens vill åka in och kolla för att jag inte vill veta. Känns typ i hela kroppen att något är fel... Har inga smärtor i magen men har ju läst att MA ändå kan inträffat... blä
Vi var på tidigt UL i veckan och det visade sig vara två där inne! Vilken chock. Hihi!
Kub avklarat! Sprattlig liten typ. Sannolikhet 1/4600. Inte lika bra som förra gången, men helt okej.
KUB avklarat, känns jätteskönt
Jag känner fosterrörelser sedan ett par dagar, några fler? Har varit gravid tidigare och vet hur det känns, men kan inte komma ihåg när jag kände första gången i förra graviditeten.
Hej!
Ny här, är i v14. Väntar första barnet BF 22/8 :)
Jodå visst fanns det en bebis där inne! Gjorde kub ul igår och fick se bebisen första gången ( v14 imorgon). Jag känner mig inte gravid men det är jag tydligen! Och allt såg fint ut ?
Någon som har berättat på jobbet ännu? Jag har bokat möte med chefen nästa onsdag (v.16) eftersom sommarsemesteransökan ska vara inne nästa fredag och jag tänkte att det var lika bra att planera all ledighet på en gång. Är jag tidig eller hur ska ni andra göra?