Inlägg från: Misscaswell |Visa alla inlägg
  • Misscaswell

BF 15-31 AUG 2017

Får jag vara med? Gjorde tidigt ul igår och fick bf beräknat till 15/8. Så mysigt för övrigt att se det lilla pickande hjärtat! Alltså 7+6 idag. Har ett barn sen innan, son på 15 månader.

• Misscaswell

Har ni hållit graviditeten hemlig hittills? Vi hade tänkt göra det, men berättade för svärföräldrarna till sist i julas. Blev så jobbigt att bortförklara skumt beteende (mår jätteilla HELA tiden, trött, äter inte samma grejer som vanligt etc).

• Misscaswell
    Madfih072 skrev 2017-01-03 15:57:53 följande:

Idag var jag på tidigt vul! Såg ett tickande hjärta och en liten snäcka :) Blev tillbakaflyttad till 6+5 och bf 25 augusti! Så skönt att se att allt är bra än så länge eftersom jag mår prima förutom lite trötthet :) Hoppas det håller i sig och att det går lika bra på kub i februari!

Åh grattis, så skönt! :)
  • Misscaswell
    Madfih072 skrev 2017-01-03 22:12:46 följande:
    Jag gjorde Vul! Han såg hjärta och bönan med gulesäck och början till moderkaka :) Trodde jag var i vecka 7+0 men var i 6+5 eller något sådant :) Så nu längtar jag efter kub! Får ni möjlighet att göra det i era län allihopa härinne?
    Vi bor i sthlms län och kommer att göra kub. För sambon är det viktigt med den fosterdiagnostiska biten, men jag vill egentligen mest titta en extra gång på min bebis :)
  • Misscaswell
    Lisa.Lo skrev 2017-01-04 17:01:26 följande:

Det är många förkortningar som jag inte fattar.. Mf kunde jag lista ut, men vad är Ma?

Missfall (mf) säger man när fostret dör och blöder ut, och missed abortion (ma) är när fostret dör men stannar kvar tills det upptäcks vid ul. Tror jag.
  • Misscaswell
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 20:33:15 följande:
    Snart kanske.. ;) Kan bara tänka mig, såg BM direkt eller? :) Nä, men nu vet du ju iaf att lilla lever så nu kan du ju bara glädjas åt att du inte mår så illa iaf. :)

Jag tänker att mina bröst borde växa lite mer snart också, det nojar jag lite över att de inte gör.
    Mina bröst växte knappt alls under min första graviditet, och det lilla de växte hände rätt sent under graviditeten. Så det behöver inte alls betyda något! (Sen när barnet var ute och mjölkproduktionen kickade igång, dock - stenhårda playboybrud-tuttar över en natt...!)
  • Misscaswell

Kom just till jobbet, gick förbi hemköp på vägen för att ha lite snacks eftersom jag blir hungrig så ofta. Men jag mår ju så illa! Det ENDA som verkade gott var gröna äpplen och boursin (vitlöksmjukost). Så nu har jag ätit ett halvt paket boursin med sked, snabbt som attan innan kollegorna börjar droppa in och se mig. Japp. Glamouröst och värdigt.

• Misscaswell
    Nysig skrev 2017-01-18 22:43:02 följande:

Har läst lite här ett tag men inte skrivit tidigare. Bf 29/8 och är första gången jag är gravid. Gick in i v9 idag. Haft svårt att bli gravid då jag har pcos men under ett uppehåll från tabletterna jag åt för att hjälpa till blev jag plötsligt gravid. Väldigt spännande och kul men..

Mått illa sen 1/1. Kräkts högst några gånger men mått så illa att jag knappt tagit mig ur sängen. Fått lergigan Comp utskrivet och tar första tabletten kl 5 på morgonen för att ens orka ta mig upp ur sängen och till jobbet. Känner mig dock som en zombie och idag känns allt så hopplöst! Hur länge orkar man må såhär dåligt?!? Känns som hela kroppen är i uppror, magen är ett kaos, är svullen och alla kläder stramar redan. Må illa dygnet runt gör mig helt slut och just nu gråter jag för minsta lilla. Känns som energin redan är slut. Orkar inte träffa några vänner för vill inte berätta än och känns så konstigt att ljuga o inte kunna prata om hur man egentligen mår.

Sorry för deppigt inlägg men idag är det jobbigt..

Usch, stackars :( Jag har också mått dåligt mycket och det är så galet energikrävande - känner verkligen med dig! Hang in there!
  • Misscaswell
    littlemissbossy skrev 2017-01-19 15:40:55 följande:

Hej alla! Hur många här ska göra KUB-test? Vad är anledningen till att ni gör det? Alltså vad tänker ni "göra" med resultatet?

Vi ska. Delvis för att få se att det finns en levande bebis där, men också för att vi nog kommer att avsluta graviditeten om det visar sig att det finns kromosomavvikelser. Vi kommer alltså att göra ytterligare tester för att vara säkra om kub skulle visa på hög sannolikhet.
  • Misscaswell
    Monstermama skrev 2017-01-26 13:58:56 följande:

Hej!

Gick in i v 11 idag, men jag har inga symtom längre så börjar oroa mig! Magen är inte ett dugg svullen och jag kan knäppa knappen på mina vanliga tighta jeans. Tidigare har brösten växt och ömmat men nu känner jag inget längre. Är det någon mer som är utan gravidsymtom? Jag har inte gjort något ul än så har aldrig fått graviditeten bekräftad, och ska inte göra kub-ul förrän i v 14.. Ska man behöva gå och oroa sig tills dess?

Mina symptom har också minskat det senaste. Tror det är vanligt så här dags i graviditeten - moderkakan har tagit över gulesäckens jobb vilket minskar hormonpåverkan på mamman. Har jag hört.
  • Misscaswell
    greatbigworld skrev 2017-01-27 18:05:20 följande:

Jag är så uppgiven... alla mina symptom har försvunnit och hade idag en brun flytning. Är så rädd att de ska vara MA. Är så rädd att jag inte ens vill åka in och kolla för att jag inte vill veta. Känns typ i hela kroppen att något är fel... Har inga smärtor i magen men har ju läst att MA ändå kan inträffat... blä

Att symptomen avtar är normalt vid det här stadiet, och under min första graviditet blödde jag MYCKET ca v 9-12 utan att det var någon fara med bebisen. Den KAN vara okej. Åk och kolla, så slipper du ovissheten!
  • Misscaswell
    littlemissbossy skrev 2017-02-04 16:55:46 följande:

Vi var på tidigt UL i veckan och det visade sig vara två där inne! Vilken chock. Hihi!

Men oj, grattis! Spännande!
  • Misscaswell

Kub avklarat! Sprattlig liten typ. Sannolikhet 1/4600. Inte lika bra som förra gången, men helt okej.

• Misscaswell
    snorklan skrev 2017-02-12 18:56:03 följande:

KUB avklarat, känns jätteskönt

Jag känner fosterrörelser sedan ett par dagar, några fler? Har varit gravid tidigare och vet hur det känns, men kan inte komma ihåg när jag kände första gången i förra graviditeten.

Ibland tror jag att jag känner, men är inte bombsäker på att det inte är magbubbel liksom. Har också varit gravid innan, men bm sa på kub att min moderkaka ser ut att ligga framtill, så det kan nog bli så att det dröjer.
  • Misscaswell
    Citronängel skrev 2017-02-15 16:14:52 följande:

Hej!

Ny här, är i v14. Väntar första barnet BF 22/8 :)

Välkommen!
  • Misscaswell
    Monstermama skrev 2017-02-15 12:48:25 följande:

Jodå visst fanns det en bebis där inne! Gjorde kub ul igår och fick se bebisen första gången ( v14 imorgon). Jag känner mig inte gravid men det är jag tydligen! Och allt såg fint ut ?

Grattis! Skönt att veta :)
  • Misscaswell
    larssonsyndromet skrev 2017-02-16 15:47:14 följande:

Någon som har berättat på jobbet ännu? Jag har bokat möte med chefen nästa onsdag (v.16) eftersom sommarsemesteransökan ska vara inne nästa fredag och jag tänkte att det var lika bra att planera all ledighet på en gång. Är jag tidig eller hur ska ni andra göra?

Jag berättade för min chef dagen efter kub, samma dag som jag gick in i v 14. Det började synas på mig, och jag ville att hon skulle få höra det från mig och inte via djungeltrumman eller nåt.
  • Misscaswell
    larssonsyndromet skrev 2017-02-16 18:13:57 följande:
    Haha okej, på mig syns inget märkvärdigt ännu. Iom att detta är mitt första barn är jag väldigt nyfiken på hur andra planerar sin ledighet och kontakt med jobbet. Jag har tänkt ta 18 dagar semester och sedan ca 2v föräldrapenning innan födsel. De 18 dagarna kommer vara utspridda över juni, men främst juli och föräldrapenningen i augusti, bf 15/8. Detta kanske är helt galet :P som tur är min arbetsgivare väldigt flexibel..
    Äsch, känner du att det skulle passa dig och din arbetsgivare går med på det så varför inte :)

"Varning" bara: med min första var jag beräknad den 11/9. Tänkte att jag går på fl från 1/9 så har jag en lagom liten lucka att typ baka bullar och packa bb-väska på. Ungen behagade komma ut den 26/9, och det var INTE roligt att gå hemma och vänta i nästan 4 veckor. Den här gången tänker jag jobba så länge jag orkar, bara, ta det lite som det kommer. Fast det funkar kanske inte på alla arbetsplatser!
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017