Inlägg från: Madfih072 |Visa alla inlägg
  • Madfih072

BF 15-31 AUG 2017

Hej, får man vara med här? Plussade idag på Bim så bf 21 augusti :) Var sjätte försöket till ett syskon till vår snart treåring här hemma. Har inga symtom alls, inga ömma bröst och inte ens många flytningar därav svårt att tro att detta är sant! Hoppas det kommer igång snart men är gravid i alle fall enligt clearblue digital 1-2 veckor :) Och det borde man väl kunna lita på?

• Madfih072

Är i vecka 5 och plussade i måndags och har inga symtom alls. Inte kissnödig, inget illamående eller ömma bröst... allt är som vanligt! Vilket gör mig supernojjig :/

• Madfih072

En fråga! Jag är ju som sagt symtomlös i vecka 5. Kan ökad hunger vara ett tidigt symtom? Är så jäkla hungrig hela tiden :/

• Madfih072

Bara en fråga! Nu när jag äntligen plussat som vi längtat så länge efter så kan jag inte sluta oroa mig för MA. Har aldrig haft något men har ju inga symtom alls och vecka 5 närmar sig sitt slut.... kan man ta ett nytt granitest som nu kanske visar 2-3, eller betala privat för ett tidigt vul eller bara hoppas att det kickar igång någon gång? Har inte ens ömma bröst eller något alls och det hade jag med dottern och man jämför ju tyvärr graviditet med graviditet....

• Madfih072

Vecka 6 lider mot sitt slut och de lilla symtom jag haft, ömma bröstvårtor, trötthet och mer kissnödig håller i sig. Någonting säger mig dock att jag ska fortsätta nojja en stund till i brist på något slags illamående överhuvudtaget. Idag fick jag även en finne på hakan och det brukar vara ett säkert tecken på mens för mig så hoppas verkligen att frö i magen mår bra! Inga missfall här inte! Var sugen på att göra ett privat tidigt ultraljud men finns inga tider förrän i mitten av januari och då är jag ju i vecka 9 och då kan jag ju lika gärna vänta till vecka 12 och kub... Denna ständiga oro!

• Madfih072

I brist på symtom i vecka 6+2 så bokade jag in ett privat vul igår! Fanns dock ingen tid förrän i slutet av januari då är jag i vecka 10 men tänker att jag måste få berättat att allt är ok då min nojja tar över glädjen av att vara gravid! Hoppas såklart att symtomen dyker upp innan dess...

• Madfih072
    linnea2 skrev 2016-12-31 07:48:42 följande:

Hej igen! Någon som har redan gjort ultraljud och kunnat se nåt? Helst de som har gjort i vecka 6

Gott nytt år på er alla ????????????

Jag ska göra ett privat vul på tisdag. Är då i vecka 7+0. Gör det av anledningen att jag känner mig rätt så symtomlös och nojjig :/
  • Madfih072
    Kolan91 skrev 2017-01-02 12:24:04 följande:

Åh vad spännande men förstår din nervositet.. är extremt nervös för mitt tidiga vul som jag ska göra i samma vecka som dig den 12/1. Sist jag satt i en sådan stol fick jag reda på att dåvarande graviditeten inte skulle fortskridas :(

Denna gravidtet är helt annorlunda, känner färre symtom än förra som slutade i ma så det kommer vara långa dagar tills den 12 för mig med en massa oro...

Uppdatera oss imorgon om hur det går, du kommer se ett litet pyre där ska du se :)

Åh hoppas det går bra för dig med! Ja det ska bli väldigt spännande imorgon. Vill bara att det ska vara tisdag! Uppdaterar efter!
  • Madfih072

Idag var jag på tidigt vul! Såg ett tickande hjärta och en liten snäcka :) Blev tillbakaflyttad till 6+5 och bf 25 augusti! Så skönt att se att allt är bra än så länge eftersom jag mår prima förutom lite trötthet :) Hoppas det håller i sig och att det går lika bra på kub i februari!

• Madfih072
    Misscaswell skrev 2017-01-03 16:18:07 följande:

Åh grattis, så skönt! :)

Moni86 skrev 2017-01-03 16:30:42 följande:

Grattis! Måste vara en underbar känsla att få se lilla ärtan <3

Tack så mycket! Ja det var väldigt lugnande att i nuläget var det som det skulle. BM sa att han trodde att det skulle gå vägen när det såg ut som det skulle så hoppas han har rätt! Var det någon mer som snart skulle på vul?
  • Madfih072
    linnea2 skrev 2017-01-03 20:56:49 följande:

Åh stort grattis :) gjorde ul eller bara vul? Gjorde nämligen ul vecka 6+0 och bm kunde bara se en säck sa hon

Jag gjorde Vul! Han såg hjärta och bönan med gulesäck och början till moderkaka :) Trodde jag var i vecka 7+0 men var i 6+5 eller något sådant :) Så nu längtar jag efter kub! Får ni möjlighet att göra det i era län allihopa härinne?
  • Madfih072
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 11:42:54 följande:

Hur mår ni som befinner er i v.7?

Mår superbra förutom trötthet! Annars mår jag som vanligt 6+4 :)
  • Madfih072

Jag är i mitten av vecka 9 och har förutom ökad kissnödighet och trötthet inga symtom alls! Förutom akut-illamående om jag inte äter så fort jag börjar bli hungrig! Var på vul i vecka 7 och såg då ett tickande hjärta och längtar ihjäl mig till kub i början av februari :) Vår andra graviditet detta och har en dotter sen tidigare!

• Madfih072

[quote=77325170][quote-nick]littlemissbossy skrev 2017-01-19 15:40:55 följande:[/quote-nick]Hej alla! Hur många här ska göra KUB-test? Vad är anledningen till att ni gör det? Alltså vad tänker ni "göra" med resultatet?[/quote

Vi ska göra kub-test. Mest för att se att graviditeten fortlöper som den ska. Att bebis lever och mår bra därinne då jag är rätt förskonad ifrån symtom :) Är snart i vecka 10.

Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017