• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • Anonym (aw)
    Ess skrev 2016-11-02 17:41:06 följande:

Bäst för vilka av hans barn?

Varför kan han inte bo själv och ha barnen vv, och hitta sina rutiner med dem. Sen så småningom träffa en kvinna att dela livet med. Sannolikheten är större att det håller då.

Det här är det enda förslaget som jag anser vara mest rimligt! Barnen behöver INGEN mer förvirrig & pappan bör fokusera på Sina Barn och ingen annan kvinna!
  • Anonym (aw)
    Ess skrev 2016-11-02 18:24:03 följande:

Jag tror inte att de får det det minsta bättre om han flyttar ihop med exet. Det kommer att bli tjafs om det mesta. Med tanke på hur svårt det är att få en styvfamilj att gå runt, så är det bättre att börja helt på nytt där det inte redan ligger en massa och jäser under ytan.

Jag tror mer på lycka för alla om han flyttar och bor ensam och tar det lugnt, och sen efter en tid träffar ett helt nytt fruntimmer.

Exakt! Det är precis det som är den största risken, gammalt groll kommer alltid upp till ytan igen och barnen blir besvikna YTTERLIGARE. Vad ger man för signaler till barnen om man håller på på det sättet. Först skiljer sig, sen en ny kvinna där mkt jobbigt har skett dör att en göra slut med henne och sen TILLBAKA till X-ett för att "börja om" njjaa.. not that intelligent if you ask me!
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 21:21:11 följande:
    Exakt! Det är precis det som är den största risken, gammalt groll kommer alltid upp till ytan igen och barnen blir besvikna YTTERLIGARE. Vad ger man för signaler till barnen om man håller på på det sättet. Först skiljer sig, sen en ny kvinna där mkt jobbigt har skett dör att en göra slut med henne och sen TILLBAKA till X-ett för att "börja om" njjaa.. not that intelligent if you ask me!
    Vi har gjort exakt så. Barnen är överlyckliga för att vi valde varandra igen. Inga gemensamma.
  • Anonym (aw)
    Anonym (Jorå) skrev 2016-11-02 21:34:32 följande:

Vi har gjort exakt så. Barnen är överlyckliga för att vi valde varandra igen. Inga gemensamma.

Vilka barn vill inte att ens föräldrar blir ihop igen, alla men de flesta är bättre föräldrar utan varandra. Om ni är lyckliga och det håller om 5 år utan att samma problem kommer tillbaka eller massa nya så kudos till er.
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 21:41:17 följande:
    Vilka barn vill inte att ens föräldrar blir ihop igen, alla men de flesta är bättre föräldrar utan varandra. Om ni är lyckliga och det håller om 5 år utan att samma problem kommer tillbaka eller massa nya så kudos till er.
    Varför skulle föräldrar vara bättre föräldrar utan varandra? I så fall är det ju jättebra att mannen lämnar ts?

Jag och sambon har inga gemensamma barn men en mycket lycklig familj. Problemet vi hade är borta!
  • Ess
    Anonym (Jorå) skrev 2016-11-03 09:30:04 följande:
    Varför skulle föräldrar vara bättre föräldrar utan varandra? I så fall är det ju jättebra att mannen lämnar ts?

Jag och sambon har inga gemensamma barn men en mycket lycklig familj. Problemet vi hade är borta!
    Trivs han inte i förhållandet så ska han ju lämna, MEN inte hoppa direkt på nästa fruntimmer. Är det nu så att det känns bra med exet så ska han definitivt inte stressa in i något. Det höll ju inte så bra förra gången han gjorde det. Även om han flyttar ihop med exet så är kärnfamiljen ett minne blott. Han har ju mindre barn nu också, hur kommer de och exet att funka ihop?
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-11-03 17:55:13 följande:
    Trivs han inte i förhållandet så ska han ju lämna, MEN inte hoppa direkt på nästa fruntimmer. Är det nu så att det känns bra med exet så ska han definitivt inte stressa in i något. Det höll ju inte så bra förra gången han gjorde det. Även om han flyttar ihop med exet så är kärnfamiljen ett minne blott. Han har ju mindre barn nu också, hur kommer de och exet att funka ihop?
    Verkar ju vara hans stil att göra så eftersom han hoppade från exet till ts INNAN de ens skiljt sig!

Antingen försöker han igen med exet eller så hittar han nån ny ung flicka, är otrogen mot ts och skaffar några ungar till med nya flamman...
  • Anonym (qwerty)
    smulpaj01 skrev 2016-11-03 18:00:13 följande:
    Verkar ju vara hans stil att göra så eftersom han hoppade från exet till ts INNAN de ens skiljt sig!

Antingen försöker han igen med exet eller så hittar han nån ny ung flicka, är otrogen mot ts och skaffar några ungar till med nya flamman...
    Och då kan man faktiskt få till det som att mannen gör en samhällstjänst eftersom han säkrar sveriges framtid, ökar populationen, säkrar kommande skatteintäkter etc. etc.
    Så hur man än vrider och vänder på det så är killen en hjälte!
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 18:05:06 följande:
    Och då kan man faktiskt få till det som att mannen gör en samhällstjänst eftersom han säkrar sveriges framtid, ökar populationen, säkrar kommande skatteintäkter etc. etc.
    Så hur man än vrider och vänder på det så är killen en hjälte!
    Positivt tänkande :)
  • Anonym (...)

Skumt att vissa tycker att ts förtjänar detta men att mannen och exfrun kan bli lyckliga igen. Trots att han varit den otrogna åt båda hållen..

Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(