• Anonym (aw)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Rakad Apa skrev 2016-11-02 10:22:24 följande:
    Skrämmande att så störda individer som dig tillåts att vara ute med vanliga människor utan att vara inspärrade på institutioner.
    Eller hur! Hur fan kan man vilja att ens partner ska säga upp kontakten med sina egna barn? Du måste ju vara helt rubbad på riktigt!
  • Anonym (aw)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 13:11:47 följande:

Jag hoppas på ett sätt att exfrun inte tar mannen tillbaka, men samtidigt vore det bäst för barnen!
    Ts förtjänar detta och man hoppas att hon håller sig till singlar i fortsättningen!

Jag är så less på att höra "vore bäst för barnen" i samband med att två personer som antingen får varandra att må dåligt men stannar kvar med varandra för att "det är bäst för barnen" eller i detta sammanhang då de en gång i tiden gjort slut , antagligen då de fick varandra att inte må bra,. Det är så typiskt att de vuxna ska bestämma vad som alltid är bäst för barnen.. Newsflash, det gör de inte alltid! Jag och mina syskon är de här barnen vars föräldrar stannade kvar med varandra för att "det var bäst för oss". det var det INTE! Alla barn vill att deras mamma & pappa ska vara tsm och vi alla blir en lycklig familj, men när man blir större och börjar förstå saker och hör alla gräl och bråk så önskar man mest av allt att de bara kunde göra slut med varandra så att mamma kunde vara glad igen och pappa likaså. Så snälla sluta säga den meningen "det vore bäst för barnen" när det rör skilsmässa eller inte och dyl. Utan tänk istället till, barn är anpassningsbara och de kan må bra utan att föräldrarna är tsm, men bara om de vuxna beter sig VUXET och tar sitt ansvar och viktigast av allt, visar oss barn respekt, kärlek och hänsyn!
  • Anonym (aw)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 15:11:55 följande:
    I just detta fall är det självklart bättre för barnen om ts och mannen separerar eftersom ts HATAR hans ungar! Då ÄR det bättre att han flyttar hem igen där ALLA barnen får en trygg tillvaro!
    Varför måste han flytta hem till x-frun igen? På vilket sätt ska den förvirringen gynna barnen? Då är det bättre att mannen rannsakar sig själv och fokuserar på sitt föräldraskap och inte blandar sig in i en massa gammalt trassel (igen).. Att han flyttar hem till barnens biologiska mamma och blir tsm igen är inte säkert är det bästa här.  
  • Anonym (aw)
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 15:32:19 följande:
    Varför måste han flytta hem till x-frun igen? På vilket sätt ska den förvirringen gynna barnen? Då är det bättre att mannen rannsakar sig själv och fokuserar på sitt föräldraskap och inte blandar sig in i en massa gammalt trassel (igen).. Att han flyttar hem till barnens biologiska mamma och blir tsm igen är inte säkert är det bästa här.  
    PS .. ts och ts man har båda gjort fel men på olika sätt.. Ingenting kommer att lösas så länge som ts man (som trots allt är förälder där hans första prioritet borde vara barnen) och inte att hålla på att hoppa från en kvinna och tillbaka till en "gammal". Vidare borde ts man tänka till vem han träffar och introducerar till sina barn.
  • Anonym (aw)
    Ess skrev 2016-11-02 17:41:06 följande:

Bäst för vilka av hans barn?

Varför kan han inte bo själv och ha barnen vv, och hitta sina rutiner med dem. Sen så småningom träffa en kvinna att dela livet med. Sannolikheten är större att det håller då.

Det här är det enda förslaget som jag anser vara mest rimligt! Barnen behöver INGEN mer förvirrig & pappan bör fokusera på Sina Barn och ingen annan kvinna!
  • Anonym (aw)
    Ess skrev 2016-11-02 18:24:03 följande:

Jag tror inte att de får det det minsta bättre om han flyttar ihop med exet. Det kommer att bli tjafs om det mesta. Med tanke på hur svårt det är att få en styvfamilj att gå runt, så är det bättre att börja helt på nytt där det inte redan ligger en massa och jäser under ytan.

Jag tror mer på lycka för alla om han flyttar och bor ensam och tar det lugnt, och sen efter en tid träffar ett helt nytt fruntimmer.

Exakt! Det är precis det som är den största risken, gammalt groll kommer alltid upp till ytan igen och barnen blir besvikna YTTERLIGARE. Vad ger man för signaler till barnen om man håller på på det sättet. Först skiljer sig, sen en ny kvinna där mkt jobbigt har skett dör att en göra slut med henne och sen TILLBAKA till X-ett för att "börja om" njjaa.. not that intelligent if you ask me!
  • Anonym (aw)
    Anonym (Jorå) skrev 2016-11-02 21:34:32 följande:

Vi har gjort exakt så. Barnen är överlyckliga för att vi valde varandra igen. Inga gemensamma.

Vilka barn vill inte att ens föräldrar blir ihop igen, alla men de flesta är bättre föräldrar utan varandra. Om ni är lyckliga och det håller om 5 år utan att samma problem kommer tillbaka eller massa nya så kudos till er.
  • Anonym (aw)
    Anonym (Jorå) skrev 2016-11-03 09:30:04 följande:
    Varför skulle föräldrar vara bättre föräldrar utan varandra? I så fall är det ju jättebra att mannen lämnar ts?

Jag och sambon har inga gemensamma barn men en mycket lycklig familj. Problemet vi hade är borta!
    Vad jag menade var att: Mannen i denna story var först tsm med en kvinna de fick 2 barn ihop. Sen skiljde de sig och denna man träffade en ny kvinna (ts) å dom fick 1 barn tsm. Denna kvinna (ts) gillade inte/kom ej överens mannens barn och nu ska dom göra slut. Denna man har nu planer på att gå tillbaka till den första kvinnan som han har dessa 2 barn med. Vad jag nu försökte säga är att det inte är en bra idé!! 

Han har redan låtit sina 2 barn behöva gå igenom en skilsmässa och att pappa träffade en ny. Nu ska pappa göra slut med den nya och gå tillbaka till mamma, Det är det där jag anser är problematiskt! Varför ska han göra det? Det är helt enkelt igen bra idé! Varför skapa denna karusell? FOKUSERA PÅ DIN FÖRÄLDRAROLL OCH DIN RELATION TILL DINA BARN OCH INTE PÅ KVINNOR OCH X-FRUAR!
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(