• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • Anonym (varför)

Varför skulle hon behandla dina barn illa bara för att du gjorde det mot henne? Dom flesta har mer vett än vad du har.

• Anonym (Mio)
    Anonym (varför) skrev 2016-10-31 14:44:12 följande:

Varför skulle hon behandla dina barn illa bara för att du gjorde det mot henne? Dom flesta har mer vett än vad du har.

Kan hända att TS inte varit så snäll mot exets barn? Hon skriver ju att hon kunde skött det bättre. Uppenbarligen önskar hon att hennes egna barn inte skall ha en sådan bonusmamma som hon själv var.
  • Anonym (varför)
    Anonym (Mio) skrev 2016-10-31 14:55:45 följande:

Kan hända att TS inte varit så snäll mot exets barn? Hon skriver ju att hon kunde skött det bättre. Uppenbarligen önskar hon att hennes egna barn inte skall ha en sådan bonusmamma som hon själv var.

Ja det fattar jag också. Men varför tror och och förutsätter att mannen ex ska behandla hennes barn dåligt? Dom flesta har mer vett än att ta ut sin skit på barnet.
  • smulpaj01

Hans ex är troligen mer mogen och vettig än vad du var!

Förstår varför han väljer att gå tillbaka när han insåg sitt misstag. Frågan är väl om Hon är beredd att förlåta?!

Men att hon skulle behandla dina ungar illa kan du troligen släppa helt!

• Anonym (Tyra)
    Anonym (varför) skrev 2016-10-31 14:44:12 följande:

Jag var ung och dum, kanske. Men nu har jag ju blivit vuxen och morgnat, även om relationen till bonusarna är obefintlig. Biomamman har alltid varit bitter och småelak mot mig, sett ner på mig vid sammankomster där vi träffats (konfirmationer) så det känns som att hon gjort allt för att jag ska må dåligt! Jag förstår bitterheten att jag "tog" hennes man. Men tänkte att det skulle gå över.. Och nu sitter jag här. Livet känns så grått...
  • Anonym (Tyra)
    smulpaj01 skrev 2016-10-31 15:03:33 följande:

Hans ex är troligen mer mogen och vettig än vad du var!

Förstår varför han väljer att gå tillbaka när han insåg sitt misstag. Frågan är väl om Hon är beredd att förlåta?!

Men att hon skulle behandla dina ungar illa kan du troligen släppa helt!

Okej... Tack för lugnande ord... Lugnande att höra att ni tror att barnen lär bli behandla bra. Men vill helst inte ens ha dem hos henne. Fyfan för livet... Jävla man och hon. Va han tvungen att slösa mitt liv såhär! Ändå hoppas jag inombords att han ska inse att det fanns en grund att han lämnade henne för mig :( kommer gå under.
  • smulpaj01
    Anonym (Tyra) skrev 2016-10-31 15:08:37 följande:

Okej... Tack för lugnande ord... Lugnande att höra att ni tror att barnen lär bli behandla bra. Men vill helst inte ens ha dem hos henne. Fyfan för livet... Jävla man och hon. Va han tvungen att slösa mitt liv såhär! Ändå hoppas jag inombords att han ska inse att det fanns en grund att han lämnade henne för mig :( kommer gå under.

Karma ts!
  • Anonym (Mio)
    Anonym (Tyra) skrev 2016-10-31 15:06:19 följande:
    Jag var ung och dum, kanske. Men nu har jag ju blivit vuxen och morgnat, även om relationen till bonusarna är obefintlig. Biomamman har alltid varit bitter och småelak mot mig, sett ner på mig vid sammankomster där vi träffats (konfirmationer) så det känns som att hon gjort allt för att jag ska må dåligt! Jag förstår bitterheten att jag "tog" hennes man. Men tänkte att det skulle gå över.. Och nu sitter jag här. Livet känns så grått...
    KARMA kallas det
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-10-31 15:03:33 följande:

Han måste va jävligt trög om han inte "inser sitt misstag" förrän ett par barn och ett antal år senare.

Hade jag varit exet hade jag varken rört honom eller hans nya ungar ens med tång.
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-10-31 16:11:35 följande:
    Han måste va jävligt trög om han inte "inser sitt misstag" förrän ett par barn och ett antal år senare.

Hade jag varit exet hade jag varken rört honom eller hans nya ungar ens med tång.
    Hade inte jag heller gjort! Han får leva med sitt misstag! Han vore DÖD i mina ögon!

Sen kan ju ts varit snäll mot hans ungar i smekmånadsfasen för att sälja in sig hos mannen. Låter som att relationen med hans barn blev värre med tiden.
    Om mannen får gå tillbaka så får iaf alla syskonen en trygg och harmonisk uppväxt tillsammans.

.....tills mannen hoppar i säng med en ny flamma och river upp familjen igen....
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(