• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • Anonym (varför)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-01 10:46:42 följande:

Du tycker att det är det enda relevanta här?

Inte hur hon fick reda på det, om hon visste från allra första början, hur manipulerande han var eller vad mannen egentligen sa från början?

För när sådant kommer fram är man allt som oftast redan förälskad och en inte helt ovanlig förklaring är "det har varit dåligt mellan oss länge, jag har sovit på soffan i ett halvår och jag har tänkt begära skilsmässa i ett år. Vilken tur att jag träffade dig som ger mig kraft att ta det steget".

När jag var 17 år träffade jag en 6 år äldre kille. Vi dejtade i 5 månader innan jag fick reda på att han va gift och hade barn. Där fanns alla ursäkter, han skulle absolut lämna henne så fort det gick. Jag har aldrig mått så dåligt i mitt liv. För även om han var min första kärlek, killen som tog min oskuld så hatade jag mig själv för vad jag gjorde mot hans fru och barn.

Jag har också vart frun så blivit bedragen.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-11-01 11:37:30 följande:

När jag var 17 år träffade jag en 6 år äldre kille. Vi dejtade i 5 månader innan jag fick reda på att han va gift och hade barn. Där fanns alla ursäkter, han skulle absolut lämna henne så fort det gick. Jag har aldrig mått så dåligt i mitt liv. För även om han var min första kärlek, killen som tog min oskuld så hatade jag mig själv för vad jag gjorde mot hans fru och barn.

Jag har också vart frun så blivit bedragen.

Du tycker inte att det är lite konstigt och irrationellt att hata dig själv i en situation du inte kunde ha gjort något alls överhuvudtaget mot? Det var inte du som förrådde din fru.

Jag tror inte att du mådde dåligt för att du hatade dig själv som behandlade frun och barn förjävligt. Jag tror att du mådde dåligt för att du också blev förrådd och fick ett brustet hjärta. Kanske att du hatade dig själv för att du låtit dig falla för killen. Men definitivt inte för att DU gjorde saker mot frun. Det är alldeles för orimligt.
  • Anonym (What goes around...)

Menar att den karma TS nu råkar ut för inte handlar om nån otrohetshistoria, där är mannen i fråga det stora svinet. Men, TS har behandlat hans BARN sedan innan illa, där finns inga ursäkter att hon var ung och oerfaren: hon var vuxen och barnen var barn och de som verkligen var helt oskyldiga i historien. TS valde att leva med denne man som hade barn, barnen valde inte att leva med henne. Mannen borde ha lämnat TS direkt när hon började vara taskig mot barnen, han är ett riktigt praktarsel men TS är ansvarig för hur hon behandlade hans barn.

Det är DEN karman som TS förtjänar, att nu oroa sig för hur hennes egna barn ska bli behandlade. Oron och våndan förtjänar hon! Sedan får vi hoppas att den nya styvmamman är en bättre person än TS.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (What goes around...) skrev 2016-11-01 12:09:50 följande:

Menar att den karma TS nu råkar ut för inte handlar om nån otrohetshistoria, där är mannen i fråga det stora svinet. Men, TS har behandlat hans BARN sedan innan illa, där finns inga ursäkter att hon var ung och oerfaren: hon var vuxen och barnen var barn och de som verkligen var helt oskyldiga i historien. TS valde att leva med denne man som hade barn, barnen valde inte att leva med henne. Mannen borde ha lämnat TS direkt när hon började vara taskig mot barnen, han är ett riktigt praktarsel men TS är ansvarig för hur hon behandlade hans barn.

Det är DEN karman som TS förtjänar, att nu oroa sig för hur hennes egna barn ska bli behandlade. Oron och våndan förtjänar hon! Sedan får vi hoppas att den nya styvmamman är en bättre person än TS.

Om man inte har barn sedan innan och kastas in i barnlivet utan att vara förälder så är det väldigt svårt att förhålla sig till något överhuvudtaget. När man sedan får barn själv får man ju insikt i alla känslor och liknande.

Och dessutom vet du inte på vilket sätt TS varit taskig mot dem, eller om hon ens varit det och bara känner sig taskig.

Det kan vara så att TS inser nu när hon tittar tillbaka att hon i början inte behandlade barnen på det sätt som hon skulle ha behandlat sina egna barn och därför känner sig taskig. Vilket är fullt förståeligt, är man inte biologisk förälder kan man omöjligt veta sådant.

Ännu en gång, lägg av med att dra alldeles för många slutsatser med alldeles för knapphändig information.
  • Anonym (varför)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-01 11:59:43 följande:

Du tycker inte att det är lite konstigt och irrationellt att hata dig själv i en situation du inte kunde ha gjort något alls överhuvudtaget mot? Det var inte du som förrådde din fru.

Jag tror inte att du mådde dåligt för att du hatade dig själv som behandlade frun och barn förjävligt. Jag tror att du mådde dåligt för att du också blev förrådd och fick ett brustet hjärta. Kanske att du hatade dig själv för att du låtit dig falla för killen. Men definitivt inte för att DU gjorde saker mot frun. Det är alldeles för orimligt.

Ska du tala om för mig vad jag kände? Självklart vara jag arg och ledsen på honom och ja mitt hjärta var krossat. Men jag valde att fortsätta träffa honom. Och jag mådde skit över vad jag medvetet gjorde mot hans fru och barn. Jag ville va med honom så jag sket i att jag sårade henne och splittrade en familj. Fast det gjorde jag ju egentligen inte, eftersom jag mådde dåligt över det.

Man kan inte hjälpa att man blir kär. Men även om jag inte hade nått ansvar eller skyldighet emot henne så var det jag gjorde fel. När jag fick reda på sanningen så skulle jag ha lämnat honom. Jag skulle ha sagt till honom att jag älskar dig och vill vara med dig. Hör av dig när du lämnat henne. Jag väntar i 6 månader, sen går jag vidare för då har du valt henne.

Men jag säger som jag sagt förut, självklart är det mannen som gjort mest fel, han svek sin fru och barn. Men det försvarar inte att jag (& ts) också gjorde fel.
  • Plupp73

Mina funderingar är som följer:

1) Tipsa mannen om att man faktiskt kan (och bör) leva ensam mellan förhållanden. Att vandra från säng till säng är varken moget eller särskilt självständigt. Underligt att karln överhuvudtaget får kvinnor, något jättekap är han ju inte.

2) Även om TS var "ung och dum" när hon inledde förhållandet med idiotmannen så betedde hon sig värre än vad en normal 14-åring hade gjort om hon lät den usla relationen till hans ex gå ut över hans barn. Kan man klandra exet? Hon blir bedragen/& lämnad och den nya bonusmamman behandlar HENNES BARN illa då de är hos pappan vv. Vilken mardröm om man är mamma. Jag hade vänt upp och ner på himmel och jord!

Vad jag utläser har ju en del vatten hunnit rinna under broarna; TS och idioten har själva hunnit få två (minst) barn, och hans barn har konfirmerats. Det har alltså funnits plenty of time att reparera relationen till bonusbarnen - om man vill.....

Jag tror inte att särskilt många kvinnor låter bonusbarn ta smällen för relationen till mannens gamla, oavsett TS beteende. Jag hoppas att bonusarnas mor är bättre än att göra så.

Det blir också.en nyttig lärdom för TS.....att man kan ha en fin och viktig relation till bonusbarn som blir betydelsefull i deras liv.

• Anonym (varför)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-01 12:19:23 följande:

Om man inte har barn sedan innan och kastas in i barnlivet utan att vara förälder så är det väldigt svårt att förhålla sig till något överhuvudtaget. När man sedan får barn själv får man ju insikt i alla känslor och liknande.

Och dessutom vet du inte på vilket sätt TS varit taskig mot dem, eller om hon ens varit det och bara känner sig taskig.

Det kan vara så att TS inser nu när hon tittar tillbaka att hon i början inte behandlade barnen på det sätt som hon skulle ha behandlat sina egna barn och därför känner sig taskig. Vilket är fullt förståeligt, är man inte biologisk förälder kan man omöjligt veta sådant.

Ännu en gång, lägg av med att dra alldeles för många slutsatser med alldeles för knapphändig information.

Om man inte vet bättre än att ta ut sina känslor på oskyldiga barn så är det något som är fel. Oavsett om man har barn själv eller inte.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-11-01 15:17:15 följande:
    Om man inte vet bättre än att ta ut sina känslor på oskyldiga barn så är det något som är fel. Oavsett om man har barn själv eller inte.
    Känslor är en väldigt primitiv grej och man behöver känna sig själv extremt bra för att inte låta sig påverkas av dem. 
    Hur många 20-åringar känner du som kan sig själva utan och innan, kan reflektera till varför de gör som de gör och har förmågan att se bortom sig själva?

Känner ganska få 40-åringar som ligger på den nivån. Och majoriteten här inne ligger definitivt _inte_ på den nivån.
  • nernu
    Anonym (qwerty) skrev 2016-10-31 21:55:28 följande:

Men herregud för folk alltså!
    Karma, what goes around osv. Va f*n?
    TS var en naiv och omogen 20 åring när de träffades. Som inte hade (eller kunde) ha någon aning om vad hon gav sig i. Som lyckligtvis vuxit upp och mognat till sig och insett att hon betedde sig som just en omogen 20-åring utan egna barn när hon fick bonusbarn.

Men alla verkar glömma att det faktiskt fanns en person som visste _exakt_ vad som gjordes. Någon som hade full koll på vad som hände.
    Det är inte TS som är en homewrecker. Det är TS man som är en skitstövel och förtjänar all dålig karma!

När i h*lvete ska vi kvinnor slut med detta j*vla skuldbelaggandet, anklagandet och rent ut sagt f*ttigheten av andra kvinnor?!?
    Solidaritet för f*n!

Du får ingen solidaritet från mig om du stoppar fingrarna i andras syltburkar och sedan gnäller när samma sak händer en själv. Oavsett om det handlar om män eller kvinnor.
  • Anonym (been there)
    Anonym (Tyra) skrev 2016-10-31 16:34:02 följande:
    Trots min nedstämdhet lyckades jag få mig ett skratt. Haha!

Uppenbarligen verkar han ha fastnat i småbarnsåren. Han lämnade exet i småbarnsåren och nu ser han åt henne igen när vi två är i småbarnsåren. Har velat idag mot att försöka med parterapi till att vilja kasta ut honom, till att vilja ringa exet och skälla ut henne att detta kan splitta en familj. Samtidigt som jag inser att jag inte är personen som har rätt till pekpinne.. Men å andra sidan var jag ung när det hände och hon är ju vid detta laget 40+ så det känns som att man kan lämna dumt 20 års beteende bakom sig..
    Jag tror att du slog huvudet på spiken med småbarnsåren där, det är tydligen inte hans grej, men att sen skylla på hans ex kan du glömma. Hon har inte gjort mer fel än vad du gjorde, och att du var unga och dum är ingen ursäkt. Du visste att du hjälpte honom att förstöra en familj även om du förstår bättre vad det innebär idag.
    Been there, done that, jag vet EXAKT hur man som "den andra kvinnan" rättfärdigar sig själv. Glöm det bara, HON har inte gjort något fel alls då hon agerar i sina barns bästa intresse, HAN har gjort fel. Igen.
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(