Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Men herregud för folk alltså!
    Karma, what goes around osv. Va f*n?
    TS var en naiv och omogen 20 åring när de träffades. Som inte hade (eller kunde) ha någon aning om vad hon gav sig i. Som lyckligtvis vuxit upp och mognat till sig och insett att hon betedde sig som just en omogen 20-åring utan egna barn när hon fick bonusbarn.

Men alla verkar glömma att det faktiskt fanns en person som visste _exakt_ vad som gjordes. Någon som hade full koll på vad som hände.
    Det är inte TS som är en homewrecker. Det är TS man som är en skitstövel och förtjänar all dålig karma!

När i h*lvete ska vi kvinnor slut med detta j*vla skuldbelaggandet, anklagandet och rent ut sagt f*ttigheten av andra kvinnor?!?
    Solidaritet för f*n!

• Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-10-31 22:31:15 följande:
    Solidaritet? Vart ligger solidariteten i att va med en annan kvinnas man? Men självklart är det mannen som har gjort mest fel.
    Nu känner inte du till några omständigheter kring det överhuvudtaget. Och tills dess att du får veta allt relevant så tycker jag att du ska hålla dig till "låt den utan synd kasta första stenen".
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-10-31 23:38:32 följande:

Hon skriver själv att i ts att han var otrogen och hon visste om det.

Du tycker att det är det enda relevanta här?

Inte hur hon fick reda på det, om hon visste från allra första början, hur manipulerande han var eller vad mannen egentligen sa från början?

För när sådant kommer fram är man allt som oftast redan förälskad och en inte helt ovanlig förklaring är "det har varit dåligt mellan oss länge, jag har sovit på soffan i ett halvår och jag har tänkt begära skilsmässa i ett år. Vilken tur att jag träffade dig som ger mig kraft att ta det steget".
  • Anonym (qwerty)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-01 11:03:51 följande:

Jag tror inte heller på karma och dylikt, men jag tycker personligen att hela idén med solidaritet mellan kvinnor endast på grund av att vi är av samma kön är lika idiotiskt. Jag skulle verkligen aldrig känna solidaritet med en kvinna som beter sig på ett för mig förkastligt sätt bara för att hon också är i besittning av en snippa.

Extremt fjantigt resonemang.

Du missförstod mig, men det är inte heller som att jag kräver solidaritet med en Arbogatyska direkt.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-11-01 11:37:30 följande:

När jag var 17 år träffade jag en 6 år äldre kille. Vi dejtade i 5 månader innan jag fick reda på att han va gift och hade barn. Där fanns alla ursäkter, han skulle absolut lämna henne så fort det gick. Jag har aldrig mått så dåligt i mitt liv. För även om han var min första kärlek, killen som tog min oskuld så hatade jag mig själv för vad jag gjorde mot hans fru och barn.

Jag har också vart frun så blivit bedragen.

Du tycker inte att det är lite konstigt och irrationellt att hata dig själv i en situation du inte kunde ha gjort något alls överhuvudtaget mot? Det var inte du som förrådde din fru.

Jag tror inte att du mådde dåligt för att du hatade dig själv som behandlade frun och barn förjävligt. Jag tror att du mådde dåligt för att du också blev förrådd och fick ett brustet hjärta. Kanske att du hatade dig själv för att du låtit dig falla för killen. Men definitivt inte för att DU gjorde saker mot frun. Det är alldeles för orimligt.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (What goes around...) skrev 2016-11-01 12:09:50 följande:

Menar att den karma TS nu råkar ut för inte handlar om nån otrohetshistoria, där är mannen i fråga det stora svinet. Men, TS har behandlat hans BARN sedan innan illa, där finns inga ursäkter att hon var ung och oerfaren: hon var vuxen och barnen var barn och de som verkligen var helt oskyldiga i historien. TS valde att leva med denne man som hade barn, barnen valde inte att leva med henne. Mannen borde ha lämnat TS direkt när hon började vara taskig mot barnen, han är ett riktigt praktarsel men TS är ansvarig för hur hon behandlade hans barn.

Det är DEN karman som TS förtjänar, att nu oroa sig för hur hennes egna barn ska bli behandlade. Oron och våndan förtjänar hon! Sedan får vi hoppas att den nya styvmamman är en bättre person än TS.

Om man inte har barn sedan innan och kastas in i barnlivet utan att vara förälder så är det väldigt svårt att förhålla sig till något överhuvudtaget. När man sedan får barn själv får man ju insikt i alla känslor och liknande.

Och dessutom vet du inte på vilket sätt TS varit taskig mot dem, eller om hon ens varit det och bara känner sig taskig.

Det kan vara så att TS inser nu när hon tittar tillbaka att hon i början inte behandlade barnen på det sätt som hon skulle ha behandlat sina egna barn och därför känner sig taskig. Vilket är fullt förståeligt, är man inte biologisk förälder kan man omöjligt veta sådant.

Ännu en gång, lägg av med att dra alldeles för många slutsatser med alldeles för knapphändig information.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-11-01 15:17:15 följande:
    Om man inte vet bättre än att ta ut sina känslor på oskyldiga barn så är det något som är fel. Oavsett om man har barn själv eller inte.
    Känslor är en väldigt primitiv grej och man behöver känna sig själv extremt bra för att inte låta sig påverkas av dem. 
    Hur många 20-åringar känner du som kan sig själva utan och innan, kan reflektera till varför de gör som de gör och har förmågan att se bortom sig själva?

Känner ganska få 40-åringar som ligger på den nivån. Och majoriteten här inne ligger definitivt _inte_ på den nivån.
  • Anonym (qwerty)
    Ess skrev 2016-11-01 21:04:17 följande:
    Det är lite intressant, för i denna tråden skulle ts som 20 åring va mogen och veta exakt vad hon höll på med. I andra trådar så ska 20 åringarna daltas med och behandlas som småbarn eftersom deras hjärna inte är färdigutvecklad ännu. Ännu mera ska det sedan daltas om 20 åringen är ett sk styvbarn, för det stackars lilla barnet ska ju inte känna sig åsidosatt.

Ja men precis.
    Och det blir ännu mer intressantare att TS är världens häxa som förstört en familj och inte förtjänar någon empati alls. Samtidigt som mannens ex enbart anses som ett offer, när hon nu (eventuellt) gör precis samma sak mot TS som TS gjorde mot henne.

ÄNNU mer intressantare att mannen, som typ orsakat allt, inte får någon som helst skit överhuvudtaget. Utan det är bara TS som ska få dålig karma över sig och förtjänar att hamna i situationen. Alltså var är logiken????
    Det är liksom skolgård all over again.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-11-01 20:15:22 följande:
    Dom flesta 20 åringar jag känner vet vad som är rätt och fel. Förstår konsekvenser och kan tänka efter en extra gång.
    Nu var det inte det som var frågan.
  • Anonym (qwerty)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 12:00:38 följande:

Håller med! Skrämmande att såna människor finns! Psyket är fullt eller?

Om jag inte missminner mig så var det 1995 som psykiatrireformen genomfördes. Och i 25 år har psykiatrisk tvångsvård varit väldigt restriktiv.

Huruvida det är positivt eller inte är en helt annan diskussion. Jag kan tycka att det är väldigt bra att ställen som Beckis inte finns längre och att tvångsvård i Sverige inte kan missbrukas för att bli av med bl.a. regimkritiker.
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(