• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 16:07:48 följande:

Dom får må bra vv med sina äldre syskon och en lycklig pappa + bonusmamma!

Ts får väl hitta nån annan.

Min bonusdotters mamma, min mans ex har varit barnvakt till mitt barn ofta. Ser inga problem med det!

Så ditt bonusbarn är olycklig varje vecka eftersom hennes föräldrar inte hittat tillbaka till varandra? Eller menar du att så länge TS och hennes man var lyckliga så kunde bonusbarnen glädjas åt sina bonussyskons, pappas och pappas frus lycka by proxy så som din bonus får göra?

TS mans äldsta barn levde ju i den situation som TS barn nu kanske får uppleva.
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-02 16:18:43 följande:
    Så ditt bonusbarn är olycklig varje vecka eftersom hennes föräldrar inte hittat tillbaka till varandra? Eller menar du att så länge TS och hennes man var lyckliga så kunde bonusbarnen glädjas åt sina bonussyskons, pappas och pappas frus lycka by proxy så som din bonus får göra?

TS mans äldsta barn levde ju i den situation som TS barn nu kanske får uppleva.
    Min bonus har inget minne av sina föräldrar ihop. Hennes mamma är gift och har 2 barn. Hennes pappa har mig och mitt barn som hon kallar lillebror. Mammans familj var hemma hos oss förra julen.
    Jag och dottern älskar varandra, hon är verkligen en BONUS!
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 16:23:13 följande:

Min bonus har inget minne av sina föräldrar ihop. Hennes mamma är gift och har 2 barn. Hennes pappa har mig och mitt barn som hon kallar lillebror. Mammans familj var hemma hos oss förra julen.

Jag och dottern älskar varandra, hon är verkligen en BONUS!

Men nog måste du kunna inse att det är skillnad mellan din bonus och TS barn, som fram tills nu levt med båda sina föräldrar.

Klart de kommer att sörja det familjeliv som de inte längre har och, i alla fall inte direkt vara lyckliga varannan vecka om pappan och hans ex hittar tillbaka till varandra.
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-02 16:45:28 följande:
    Men nog måste du kunna inse att det är skillnad mellan din bonus och TS barn, som fram tills nu levt med båda sina föräldrar.

Klart de kommer att sörja det familjeliv som de inte längre har och, i alla fall inte direkt vara lyckliga varannan vecka om pappan och hans ex hittar tillbaka till varandra.
    Ja men barnen får växa upp med sina äldre syskon i en harmonisk miljö!
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 16:59:42 följande:

Ja men barnen får växa upp med sina äldre syskon i en harmonisk miljö!

Låter inte som om förutsättningarna för en harmonisk miljö är särskilt stor om en läser i tråden.
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-02 17:05:01 följande:
    Låter inte som om förutsättningarna för en harmonisk miljö är särskilt stor om en läser i tråden.
    De äldre barnen slipper bli utfrysta i sitt eget hem och mamman och pappan kan bli lyckliga igen?!
    De små barnen får leva i en trygg hemmiljö med sina äldre syskon!
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 17:16:59 följande:

De äldre barnen slipper bli utfrysta i sitt eget hem och mamman och pappan kan bli lyckliga igen?!

De små barnen får leva i en trygg hemmiljö med sina äldre syskon!

Med tanke på att de äldre barnen inte velat komma till sin pappas hem låter det ju inte som om de små haft möjligheten att bygga relationer med dem vilket gör att deras enda "trygghet" i det hemmet är mannen som inte klarar småbarnsår så bra. Ingen vidare trygghet i mina ögon, så jag fortsätter att räkna in dem på förlorarsidan.
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 13:11:47 följande:

Jag hoppas på ett sätt att exfrun inte tar mannen tillbaka, men samtidigt vore det bäst för barnen!
    Ts förtjänar detta och man hoppas att hon håller sig till singlar i fortsättningen!

Bäst för vilka av hans barn?

Varför kan han inte bo själv och ha barnen vv, och hitta sina rutiner med dem. Sen så småningom träffa en kvinna att dela livet med. Sannolikheten är större att det håller då.
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-11-02 17:41:06 följande:
    Bäst för vilka av hans barn?

Varför kan han inte bo själv och ha barnen vv, och hitta sina rutiner med dem. Sen så småningom träffa en kvinna att dela livet med. Sannolikheten är större att det håller då.
    Alla barnen! Ts barn har ingen kul tillvaro i nuläget men dom får det bättre efter separationen eftersom mamma och pappa inte älskar varandra längre!
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 17:49:04 följande:
    Alla barnen! Ts barn har ingen kul tillvaro i nuläget men dom får det bättre efter separationen eftersom mamma och pappa inte älskar varandra längre!
    Jag tror inte att de får det det minsta bättre om han flyttar ihop med exet. Det kommer att bli tjafs om det mesta. Med tanke på hur svårt det är att få en styvfamilj att gå runt, så är det bättre att börja helt på nytt där det inte redan ligger en massa och jäser under ytan.
    Jag tror mer på lycka för alla om han flyttar och bor ensam och tar det lugnt, och sen efter en tid träffar ett helt nytt fruntimmer.
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(