• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • Ess
    Anonym (Ts) skrev 2016-11-04 14:35:43 följande:

Hej!

Jag har faktiskt glömt av mitt lösenord till kontot jag skapade för att skriva av mig efter att jag konfronterade honom.

Har läst era inlägg och tack för stöd. Hade förväntat mig en och annan slirig kommentar så det tar jag väl.

Veckan har varit ett helvete för mig rent ut sagt. Min man ska flytta in hos sitt ex till helgen. De har tydligen hållt på bra längre tag än jag först trodde. Och detta fick jag höra i onsdags kväll. Tydligen ska de två ha rest en weekend i somras när jag och barnen åkte upp till mina föräldrar i Norrland. Han påstod att han behövde stanna hemma här för att jobba. Förstår inte ens hur jag kunnat gå på något sådant? Har även hört att de ska resa utomlands igen "hela familjen" = inte våra gemensamma, nu i mitten av november en vecka. Alltså vad fan... Jag orkar inte.

Min man som jag älskade över hela mitt hjärta.

Han tog även snabbt upp helt kallt medan jag i princip stortjöt att han endast ville ha våra barn vh, och jag sitter här nu deppig, tog helg tidigare från jobbet för att fundera på om jag ska "låta" honom ha barnen så sällan eller tvinga honom på vv så att exet i alla fall kan få ett slap in the face att vi två faktiskt också älskat varandra. Åh, nu kommer kanske sånt där barnsligt tänkt, men kan inte låta bli.

Angående exet annars, är jag inte lika oroad då jag tidigare idag pratade med en arbetskollega som är vän till exet. Det finns tydligen inga om och men längre, utan de ska flytta ihop till helgen och hon är beredd att ta In våra gemensamma i hennes hus - enligt kollegan. Så då antar jag att det är min skitman som vill ha sin andra familj ifred gällande vh?! Jag vet varken ut eller in. Jag vet ju att de bråkat i alla år men der upphörde för några år sedan. Jag borde kanske redan då fattat att de släppt allt bakom sig.

Ena studen vill jag kasta något ut genom fönstret, skicka ungarna till honom och sedan vill jag inget annat än att såklart ha barnen 24/7 här ensam.

Svider så mycket att se tonåringarna skryta runt att deras föräldrar är tillsammans igen? Han är ju för fan fortfarande gift? Vet inte om det kan vara värt att försöka trycka på parterapi ändå ifall det finns hopp att han kommer tillbaka? Han är en väldigt högavlönad person så delvis kommer jag sitta i skiten om vi delar på oss :( åh denna höst hade inte kunnat bli sämre...

Kolla om han är intresserad av att skriva på att du får ensamvårdnad, eftersom han självmant bara vill ha dem vh så är det möjligt att han skriver på. Men ta det snabbt innan han börjar göra saker för att jävlas, ev påhejad av exet.
    Umgängesrätten kommer han ju att ha kvar ändå.
  • Ess
    Anonym (--) skrev 2016-11-04 21:59:56 följande:
    Varför är du så förvånad för? Du har ju själv tagit tillbaks en man efter att han ratat dig för någon annan. Det är ju därför du sitter och är hatisk i varje styvföräldertråd.
    Om det stämmer så talar hon kanske av egen erfarenhet när hon tycker att exet är korkad som tar tillbaks honom.

Alla har ju olika erfarenheter och åsikter, det är ju trots allt det som gör att det blir lite liv i trådarna.
  • Ester69
    smulpaj01 skrev 2016-11-04 15:51:54 följande:

Hur i hela h-vete kunde hon ta honom tillbaka? Han är den största idiot du någonsin kommer hitta ts!

Testa parterapi om du känner för det men INTE för att få aset tillbaka utan för att underlätta er separation.

Jag ser det såhär, för andra gången drog det stackars exet det kortaste strået.

Fast just nu lider jag faktiskt med dig också....

Haha exet kanske har planerat en skön hämnd för karln och förhoppningsvis står han utan både ts och ex snart.
  • molly50
    smulpaj01 skrev 2016-11-04 15:28:38 följande:
    Du skriver så mycket klokt du Molly50 :)
    Tack!  
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 16:55:24 följande:
    Om du slutar haka upp dig på själva otroheten och ser ett steg längre istället.

En person med alkoholproblem kan jämföras med en person som har vilka andra psykiska problem spm helst. Är man en dysfunktionell person så kommer det göra att man får en dysfunktionell familj, speciellt om den andre vuxne inte är speciellt funktionell själv. Och det är då som sagt inte enbart otroheten som spelar in här.

Frågan var ju inte om man kan klandra exet för att vara arg eller inte. Här var ju frågan om hon hade varit arg överhuvudtaget. Det var liksom inte bara TS som betett sig bitchigt, utan alla parter i den här, ganska osannolika, soppan.
    Jag förstår hur du menar. Hela familjen drabbas ju av att en är alkoholist,eller som i TS fall,otrogen.
    Men eftersom vi inte vet hur TS mans familj såg ut och fungerade innan han träffade TS så kan vi bara spekulera i huruvida familjen var dysfunktionell eller inte.

Jo,men exet hade väl varit arg på TS. (Vilket kanske inte är så konstigt)
    Det var bl a därför som TS frös ut hennes barn också.
    Ja,alla har betett sig illa här, Men framförallt TS man.
    Jag förstår inte ens hur hans ex kan vilja ta honom tillbaka.
    Dessutom innan han ens har hunnit skilja sig från TS och ordnat upp det med barnen.
    Carpe Diem
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-11-05 09:22:26 följande:
    Min gissning är att hon kommer att dumpa honom ganska snabbt. Hon fick chansen till hämnd, och tog den. Dessutom som grädde på moset så slår det mot båda samtidigt!!
    Exakt vad jag tror! Brukar sällan hålla med dig Ess :)
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (What goes around...) skrev 2016-11-05 00:49:02 följande:

-> qwerty Du kämpar desperat för att rättfärdiga TS beteende och hur hon behandlat mannens barn sedan innan. Du t o m försöker hävda att barnen är ansvariga för hur hon behandlat dem. Kom igen, de var barn och hon vuxen (om än ung, nu har hon mognat och haft tid att rätta till saker men skitit i det. Nu sitter hon i eftertankens kranka blekhet)!

Du är så upptagen med att försvara TS agerande att du missar att alla här är eniga om att mannen är det stora svinet här!

Däremot är TS som med berått mod gick in i förhållandet trots att hon visste att hon hjälpte mannen att förråda och krossa sin familj, långt ifrån oskyldig. Men TS ansvar här är i första hand hur HON behandlar de barn som kom på köpet med mannen. De barn som inte valt situationen. Återigen, mannen är helt jävla förkastlig som inte stod upp för sina barn, men TS är ansvarig för sitt eget beteende.

TS är inte oskyldig bara för att mannen är den värsta skitstöveln.

Så länge du känner ett behov av att lägga extremt mycket ord i min mun och förvränga saker med flit för att få något att tjafsa mot så har vi ingenting att säga till varandra.
  • Anonym (Erika)

Ha ha. Detta låter som min vännina på pricken! Men hon har dock som plan på att dumpa mannen för gott.

• smulpaj01
    Anonym (--) skrev 2016-11-04 21:59:56 följande:
    Varför är du så förvånad för? Du har ju själv tagit tillbaks en man efter att han ratat dig för någon annan. Det är ju därför du sitter och är hatisk i varje styvföräldertråd.
    Mitt barn har aldrig haft nån styvförälder, däremot är jag styvförälder och behandlar mina bonusar väl - dom älskar mig!
  • Tiiiiina
    smulpaj01 skrev 2016-11-06 13:55:27 följande:

Mitt barn har aldrig haft nån styvförälder, däremot är jag styvförälder och behandlar mina bonusar väl - dom älskar mig!

Tummen upp på den
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(