• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • Påven Johanna II
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 11:30:47 följande:
    Anledningen till varför TS ignorerade barnen från början var ju för att exet behandlade TS illa. Så allt säger att exet redan bitchar mot TS.
    Så står det inte skrivet.

"Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer..."

Ts frös ut dem "lite mer" efter att mamman "gått i taket och klagat konstant". Lite mer låter förstå att det var något ts redan gjort. Ett beteende som alltså i någon grad eskalerade efter mammans klagomål. 

Man kan också tolka ts text som att hon på något sätt medverkade till eller drev fram att barnen var hos henne och pappan varannan helg, men det förklaras inte närmare i inlägget, så det kan vara en felaktig tolkning.
  • molly50
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 11:26:34 följande:
    Någon som är funktionell tar inte och är otrogen när det blir jobbigt, begär skilsmässa, flyttar in direkt med älskarinnan för att sedan lämna henne när det blir jobbigt i den relationen och tror att man ska få komma tillbaka till första partnern.

Någon som är funktionell tar och står upp för sig själv och sina barn. Kräver att få vara med barnen så mycket som möjligt. Säger ifrån när de blir behandlade illa i sitt egna hem. Tar ansvar för att de ska få den bästa relationen till alla nya familjemedlemmar. Tar ansvar för att ingen känner sig exkluderad.
    Ja,men då är det ju han som är dysfunktionell,inte familjen.
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 11:30:47 följande:
    Anledningen till varför TS ignorerade barnen från början var ju för att exet behandlade TS illa. Så allt säger att exet redan bitchar mot TS.
    Ja,men vad är det som säger att hon kommer att bitcha mot TS barn,om hon tar tillbaka sin man igen?
    Barnen och TS är olika personer.
    Barnen har inget med otroheten att göra och ska heller inte straffas för det. Det är fel.
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 11:34:11 följande:
    Jag tycker att man alltid kan ställa krav på samarbete oavsett barnens ålder. Men då självklart anpassat, och ställt utifrån allas förutsättningar. En treåring kan ju liksom omöjligt samarbeta på samma sätt som en 14 åring.
    Precis! Man kan inte ställa samma krav på en 3-åring som på en 14-åring.
    Så man kan inte kräva att en 3-åring ska kunna samarbeta med sin nya bonusmamma på samma sätt som man kan kräva av en 14-åring,tycker jag.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (qwerty)
    molly50 skrev 2016-11-04 11:45:46 följande:

Ja,men då är det ju han som är dysfunktionell,inte familjen.Ja,men vad är det som säger att hon kommer att bitcha mot TS barn,om hon tar tillbaka sin man igen?

Barnen och TS är olika personer.

Barnen har inget med otroheten att göra och ska heller inte straffas för det. Det är fel.Precis! Man kan inte ställa samma krav på en 3-åring som på en 14-åring.

Så man kan inte kräva att en 3-åring ska kunna samarbeta med sin nya bonusmamma på samma sätt som man kan kräva av en 14-åring,tycker jag.

Fast han är en stor del av familjen och bidrar till att allt blir dysfunktionellt.

Ingen har väl påstått att det måste vara så att exet bitchar mot barnen? Men det är vad TS är rädd för.

Ja, och ingen har påstått något annat. Bara att en 3-åring ska kunna samarbeta på sina villkor. Alltså, man kan kräva samarbete av alla barn.
  • molly50
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 11:55:58 följande:
    Fast han är en stor del av familjen och bidrar till att allt blir dysfunktionellt.

Ingen har väl påstått att det måste vara så att exet bitchar mot barnen? Men det är vad TS är rädd för.

Ja, och ingen har påstått något annat. Bara att en 3-åring ska kunna samarbeta på sina villkor. Alltså, man kan kräva samarbete av alla barn.
    Jo,men även om han är en stor del av familjen så gör det ändå inte hela familjen dysfunktionell,tycker jag.

Detta är vad du själv skrev och det som jag reagerade på: Rätta mig gärna om jag har missförstått dig.
    Citat:  "Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 23:06:31 följande:
    Och vad hände sen? Du menar att det rättfärdigar att exet beter sig som en bitch mot TS då? Två fel gör alltså ett rätt?"

Mattias och Hannah.
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 11:55:58 följande:

Hur i h-vete (sorry) ska en 3 åring kunna samarbeta med en vuxen kvinna som fryser ut den???
  • Anonym (qwerty)
    molly50 skrev 2016-11-04 12:16:23 följande:

Jo,men även om han är en stor del av familjen så gör det ändå inte hela familjen dysfunktionell,tycker jag.

Detta är vad du själv skrev och det som jag reagerade på: Rätta mig gärna om jag har missförstått dig.

Citat:  "Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 23:06:31 följande:

Och vad hände sen? Du menar att det rättfärdigar att exet beter sig som en bitch mot TS då? Två fel gör alltså ett rätt?"

Har man tex en alkoholist som förälder blir hela familjen dysfunktionell. Fastän det bara är en individ som har problem. Ens individuella problem går liksom alltid ut över resten av familjen, så att hela familjen får problem. Tänker jag i alla fall.

Svaret till smulpaj handlade ju inte om att exet _kommer att_ bete sig illa mot barnen. Utan att TS var älskarinna, exet började behandla TS dåligt och TS började behandla exet på samma sätt. Det var liksom inte bara TS som betedde sig bitchigt mot exet. Bara för att TS var älskarinna så tycker inte jag att exet bemötande mot TS inte ska räknas.
  • Anonym (qwerty)
    smulpaj01 skrev 2016-11-04 12:32:12 följande:

Hur i h-vete (sorry) ska en 3 åring kunna samarbeta med en vuxen kvinna som fryser ut den???

Nu är du bara grälsjuk och griper efter grässtrån.
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 12:44:54 följande:
    Nu är du bara grälsjuk och griper efter grässtrån.
    Ha ha ...nejdå :)

Men som jag tolkar ts så:

1- ts inleder ett förhållande med en gift man
    2- mannen och frun skiljer sig och ts flyttar ihop med mannen
    3- ts uppskattar inte mannens tidigare barn och fryser ut dom
    4- exet/mamman (som troligen inte gillar ts alls pga otrohet osv) reagerar på att ts behandlar hennes barn illa och klagar på ts (och mannen/pappan får man verkligen hoppas)
    5- ts blir sur på exet och behandlar mannens barn ännu värre
    6- mannen inser hur dåligt hans tidigare barn mår pga ts och beslutar sig för att lämna henne (detta är dock spekulation, deras förhållande kan varit dåligt pga tusen andra anledningar också)
    7- ts hittar nåt sms som bekräftar att mannen VILL inte SKA gå tillbaka till sitt ex
    8- ts oroar sig för att så ska ske och att exet då kommer behandla hennes ungar lika illa som hon behandlat exets under alla år

Missat nåt?
  • molly50
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 12:43:07 följande:
    Har man tex en alkoholist som förälder blir hela familjen dysfunktionell. Fastän det bara är en individ som har problem. Ens individuella problem går liksom alltid ut över resten av familjen, så att hela familjen får problem. Tänker jag i alla fall.

Svaret till smulpaj handlade ju inte om att exet _kommer att_ bete sig illa mot barnen. Utan att TS var älskarinna, exet började behandla TS dåligt och TS började behandla exet på samma sätt. Det var liksom inte bara TS som betedde sig bitchigt mot exet. Bara för att TS var älskarinna så tycker inte jag att exet bemötande mot TS inte ska räknas.
    Jo,men en person med alkoholproblem kan väl inte riktigt jämföras med en person som varit otrogen.
    En alkoholist har en sjukdom som innebär ett beroende och den otrogne är en egoist som försöker lösa sina problem med underlivet.
    Två olika saker.

Jo,men man kan väl knappast klandra exet för att vara arg på TS.
    Även om hon borde vara mest arg på sin man.
    Han bär den största skulden.men den som medvetet ger sig in i en relation med en upptagen person är inte heller helt oskyldig.
    Att sen ta ut exets beteende på barnen är bara fel.
    Men det vet ju TS också om,och ångrar.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(