• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-06 13:55:27 följande:
    Mitt barn har aldrig haft nån styvförälder, däremot är jag styvförälder och behandlar mina bonusar väl - dom älskar mig!
    Jag får inte ihop detta riktigt.
    Om du är styvförälder åt hans barn, vad är han till ditt?
    Eller har ditt barn flyttat hemifrån?
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-11-06 16:19:58 följande:
    Jag får inte ihop detta riktigt.
    Om du är styvförälder åt hans barn, vad är han till ditt?
    Eller har ditt barn flyttat hemifrån?
    Ha ha... Ändrar på detta. Mitt barn har aldrig haft en styvmor, men min sambo är barnets enda "pappa", bonuspappa!
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-07 09:17:02 följande:
    Ha ha... Ändrar på detta. Mitt barn har aldrig haft en styvmor, men min sambo är barnets enda "pappa", bonuspappa!
    Ahhhhha, nu förstår jag.
  • Anonym (aw)
    Anonym (Jorå) skrev 2016-11-03 09:30:04 följande:
    Varför skulle föräldrar vara bättre föräldrar utan varandra? I så fall är det ju jättebra att mannen lämnar ts?

Jag och sambon har inga gemensamma barn men en mycket lycklig familj. Problemet vi hade är borta!
    Vad jag menade var att: Mannen i denna story var först tsm med en kvinna de fick 2 barn ihop. Sen skiljde de sig och denna man träffade en ny kvinna (ts) å dom fick 1 barn tsm. Denna kvinna (ts) gillade inte/kom ej överens mannens barn och nu ska dom göra slut. Denna man har nu planer på att gå tillbaka till den första kvinnan som han har dessa 2 barn med. Vad jag nu försökte säga är att det inte är en bra idé!! 

Han har redan låtit sina 2 barn behöva gå igenom en skilsmässa och att pappa träffade en ny. Nu ska pappa göra slut med den nya och gå tillbaka till mamma, Det är det där jag anser är problematiskt! Varför ska han göra det? Det är helt enkelt igen bra idé! Varför skapa denna karusell? FOKUSERA PÅ DIN FÖRÄLDRAROLL OCH DIN RELATION TILL DINA BARN OCH INTE PÅ KVINNOR OCH X-FRUAR!
  • smulpaj01
    Anonym (aw) skrev 2016-11-08 17:13:45 följande:
    Vad jag menade var att: Mannen i denna story var först tsm med en kvinna de fick 2 barn ihop. Sen skiljde de sig och denna man träffade en ny kvinna (ts) å dom fick 1 barn tsm. Denna kvinna (ts) gillade inte/kom ej överens mannens barn och nu ska dom göra slut. Denna man har nu planer på att gå tillbaka till den första kvinnan som han har dessa 2 barn med. Vad jag nu försökte säga är att det inte är en bra idé!! 

Han har redan låtit sina 2 barn behöva gå igenom en skilsmässa och att pappa träffade en ny. Nu ska pappa göra slut med den nya och gå tillbaka till mamma, Det är det där jag anser är problematiskt! Varför ska han göra det? Det är helt enkelt igen bra idé! Varför skapa denna karusell? FOKUSERA PÅ DIN FÖRÄLDRAROLL OCH DIN RELATION TILL DINA BARN OCH INTE PÅ KVINNOR OCH X-FRUAR!
    Fast just i denna situation är ju barnen överlyckliga över att familjen är samlad igen. De slipper fara illa hos ts mer och får leva med mamma och pappa under samma tak.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 17:57:32 följande:

Fast just i denna situation är ju barnen överlyckliga över att familjen är samlad igen. De slipper fara illa hos ts mer och får leva med mamma och pappa under samma tak.

Ja, två av mannens barn kanske är lyckliga. De andra sörjer nog att inte få leva med mamma och pappa under samma tak så som de äldre kanske gjorde förut.

Varför räknas inte TS och mannens barn i dina ögon?
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-08 18:33:34 följande:
    Ja, två av mannens barn kanske är lyckliga. De andra sörjer nog att inte få leva med mamma och pappa under samma tak så som de äldre kanske gjorde förut.

Varför räknas inte TS och mannens barn i dina ögon?
    De får i alla fall växa upp med sina syskon i ett harmoniskt hem varannan helg och resterande tid med sin mamma.
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 18:47:41 följande:

De får i alla fall växa upp med sina syskon i ett harmoniskt hem varannan helg och resterande tid med sin mamma.

Låter ju jätteharmoniskt med en pappa som gång på gång offrar sina barn för sitt sexliv och en styvmamma och styvsyskon som hatar barnens mor -ja, de kommer säkert känna sig väldigt trygga och älskade!
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-08 19:13:13 följande:
    Låter ju jätteharmoniskt med en pappa som gång på gång offrar sina barn för sitt sexliv och en styvmamma och styvsyskon som hatar barnens mor -ja, de kommer säkert känna sig väldigt trygga och älskade!
    Att ts är hatad är helt och hållet självförvållat!! Då är det ts som gör sina egna barn illa!
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 19:16:34 följande:

Att ts är hatad är helt och hållet självförvållat!! Då är det ts som gör sina egna barn illa!

Så du skulle alltså skylla på TS om mannens ex/nya och styvsyskonen behandlade de yngre barnen illa? Ja, för huvudsaken är ju att den gamla frun och barnen från det äktenskapet är lyckliga, de nya små bastarderna skall få straffas för sin mammas dåliga beteende i början av sitt förhållande med mannen.
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(