• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • Anonym (aw)
    Rakad Apa skrev 2016-11-02 10:22:24 följande:
    Skrämmande att så störda individer som dig tillåts att vara ute med vanliga människor utan att vara inspärrade på institutioner.
    Eller hur! Hur fan kan man vilja att ens partner ska säga upp kontakten med sina egna barn? Du måste ju vara helt rubbad på riktigt!
  • smulpaj01
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 14:53:53 följande:
    Eller hur! Hur fan kan man vilja att ens partner ska säga upp kontakten med sina egna barn? Du måste ju vara helt rubbad på riktigt!
    Helt efterblivet! Människan borde spärras in!
  • Anonym (aw)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 13:11:47 följande:

Jag hoppas på ett sätt att exfrun inte tar mannen tillbaka, men samtidigt vore det bäst för barnen!
    Ts förtjänar detta och man hoppas att hon håller sig till singlar i fortsättningen!

Jag är så less på att höra "vore bäst för barnen" i samband med att två personer som antingen får varandra att må dåligt men stannar kvar med varandra för att "det är bäst för barnen" eller i detta sammanhang då de en gång i tiden gjort slut , antagligen då de fick varandra att inte må bra,. Det är så typiskt att de vuxna ska bestämma vad som alltid är bäst för barnen.. Newsflash, det gör de inte alltid! Jag och mina syskon är de här barnen vars föräldrar stannade kvar med varandra för att "det var bäst för oss". det var det INTE! Alla barn vill att deras mamma & pappa ska vara tsm och vi alla blir en lycklig familj, men när man blir större och börjar förstå saker och hör alla gräl och bråk så önskar man mest av allt att de bara kunde göra slut med varandra så att mamma kunde vara glad igen och pappa likaså. Så snälla sluta säga den meningen "det vore bäst för barnen" när det rör skilsmässa eller inte och dyl. Utan tänk istället till, barn är anpassningsbara och de kan må bra utan att föräldrarna är tsm, men bara om de vuxna beter sig VUXET och tar sitt ansvar och viktigast av allt, visar oss barn respekt, kärlek och hänsyn!
  • smulpaj01
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 15:02:10 följande:
    Jag är så less på att höra "vore bäst för barnen" i samband med att två personer som antingen får varandra att må dåligt men stannar kvar med varandra för att "det är bäst för barnen" eller i detta sammanhang då de en gång i tiden gjort slut , antagligen då de fick varandra att inte må bra,. Det är så typiskt att de vuxna ska bestämma vad som alltid är bäst för barnen.. Newsflash, det gör de inte alltid! Jag och mina syskon är de här barnen vars föräldrar stannade kvar med varandra för att "det var bäst för oss". det var det INTE! Alla barn vill att deras mamma & pappa ska vara tsm och vi alla blir en lycklig familj, men när man blir större och börjar förstå saker och hör alla gräl och bråk så önskar man mest av allt att de bara kunde göra slut med varandra så att mamma kunde vara glad igen och pappa likaså. Så snälla sluta säga den meningen "det vore bäst för barnen" när det rör skilsmässa eller inte och dyl. Utan tänk istället till, barn är anpassningsbara och de kan må bra utan att föräldrarna är tsm, men bara om de vuxna beter sig VUXET och tar sitt ansvar och viktigast av allt, visar oss barn respekt, kärlek och hänsyn!
    I just detta fall är det självklart bättre för barnen om ts och mannen separerar eftersom ts HATAR hans ungar! Då ÄR det bättre att han flyttar hem igen där ALLA barnen får en trygg tillvaro!
  • Anonym (aw)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 15:11:55 följande:
    I just detta fall är det självklart bättre för barnen om ts och mannen separerar eftersom ts HATAR hans ungar! Då ÄR det bättre att han flyttar hem igen där ALLA barnen får en trygg tillvaro!
    Varför måste han flytta hem till x-frun igen? På vilket sätt ska den förvirringen gynna barnen? Då är det bättre att mannen rannsakar sig själv och fokuserar på sitt föräldraskap och inte blandar sig in i en massa gammalt trassel (igen).. Att han flyttar hem till barnens biologiska mamma och blir tsm igen är inte säkert är det bästa här.  
  • Anonym (aw)
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 15:32:19 följande:
    Varför måste han flytta hem till x-frun igen? På vilket sätt ska den förvirringen gynna barnen? Då är det bättre att mannen rannsakar sig själv och fokuserar på sitt föräldraskap och inte blandar sig in i en massa gammalt trassel (igen).. Att han flyttar hem till barnens biologiska mamma och blir tsm igen är inte säkert är det bästa här.  
    PS .. ts och ts man har båda gjort fel men på olika sätt.. Ingenting kommer att lösas så länge som ts man (som trots allt är förälder där hans första prioritet borde vara barnen) och inte att hålla på att hoppa från en kvinna och tillbaka till en "gammal". Vidare borde ts man tänka till vem han träffar och introducerar till sina barn.
  • Anonym (qwerty)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 15:11:55 följande:

Asså lägg ner det där tugget. Var någonstans har TS sagt att hon hatar sina bonusar?

Dessutom vet vi faktiskt inte om exet ens är med på tåget. Allt vi vet är att TS nu i efterhand känner att hon i början kunde ha behandlat bonusarna som hon nu behandlar sina barn. TS man vill separera och vill försöka med exet igen.

Vi kan väl alla hålla med om att det inte är speciellt rimligt att exet bara kommer att acceptera killen och välkomna honom med öppna armar? Speciellt om det med honom följer med två ungar till en brud som hon inte har någon respekt för.
  • smulpaj01
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 15:32:19 följande:
    Han har väl insett sitt misstag och längtar hem?!
    Det är klart barnen mår bra med lyckliga föräldrar?!
    Den enda förloraren är ts!
  • Anonym (Agnes)
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 15:39:43 följande:

Han har väl insett sitt misstag och längtar hem?!

Det är klart barnen mår bra med lyckliga föräldrar?!

Den enda förloraren är ts!

TS barn lär väl, med det synsättet, inte må bra med en olycklig mamma, så de bör väl också räknas till förlorarna.
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-02 16:04:26 följande:
    TS barn lär väl, med det synsättet, inte må bra med en olycklig mamma, så de bör väl också räknas till förlorarna.
    Dom får må bra vv med sina äldre syskon och en lycklig pappa + bonusmamma!
    Ts får väl hitta nån annan.

Min bonusdotters mamma, min mans ex har varit barnvakt till mitt barn ofta. Ser inga problem med det!
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(