• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • Anonym (varför)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-10-31 21:55:28 följande:

Men herregud för folk alltså!

Karma, what goes around osv. Va f*n?

TS var en naiv och omogen 20 åring när de träffades. Som inte hade (eller kunde) ha någon aning om vad hon gav sig i. Som lyckligtvis vuxit upp och mognat till sig och insett att hon betedde sig som just en omogen 20-åring utan egna barn när hon fick bonusbarn.

Men alla verkar glömma att det faktiskt fanns en person som visste _exakt_ vad som gjordes. Någon som hade full koll på vad som hände.

Det är inte TS som är en homewrecker. Det är TS man som är en skitstövel och förtjänar all dålig karma!

När i h*lvete ska vi kvinnor slut med detta j*vla skuldbelaggandet, anklagandet och rent ut sagt f*ttigheten av andra kvinnor?!?

Solidaritet för f*n!

Solidaritet? Vart ligger solidariteten i att va med en annan kvinnas man? Men självklart är det mannen som har gjort mest fel.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-10-31 22:31:15 följande:
    Solidaritet? Vart ligger solidariteten i att va med en annan kvinnas man? Men självklart är det mannen som har gjort mest fel.
    Nu känner inte du till några omständigheter kring det överhuvudtaget. Och tills dess att du får veta allt relevant så tycker jag att du ska hålla dig till "låt den utan synd kasta första stenen".
  • Anonym (varför)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-10-31 23:19:46 följande:

Nu känner inte du till några omständigheter kring det överhuvudtaget. Och tills dess att du får veta allt relevant så tycker jag att du ska hålla dig till "låt den utan synd kasta första stenen".

Hon skriver själv att i ts att han var otrogen och hon visste om det.
  • Anonym (Elizabeth)

Jodå jag hade vart orolig om jag var du! Detsamma hände mig för X antal år sedan. Deras relation eller vad man nu ska kalla det orsakade inte bara skilsmässa utan resulterade i två barn. Fem år senare kom mannen krypandes tillbaka. Både han och jag själv hade ändrats som personer. Vi började dejta, jag sket fullständigt i att han var gift med henne. Slutade ju med att han ville gifta sig med mig och bönade och bad men jag var svår. han skilje sig och fyra år senare gifte vi oss. Sedan vi blev tillsammans igen så vägrade jag att han skulle ha kontakt med barnen även gällande arv. Vi bor ju utomlands och här kan man faktiskt avskriva bröstarvingar arv. Han var helt enkelt tvungen att flytta då jag har jobb här och barnen går i skola här. Så nu är vi en enad familj igen. Allt har varit frid och fröjd länge. Händer något igen, händer det och då tar jag itu med konsekvenserna. Känner mig i alla fall levande. Synd för älskarinnan som inte bara förlorade mannen. Hon fick sina barn att förlora arv och pappa. Ni kan säga vad ni vill, men jag bryr mig helt ärligt talat inte :)

• Miss Skywalker

Har aldrig förstått tjatet om karma. Har aldrig sett något exempel på det i min omgivning, tvärtom har asen som förtjänat det minst haft mest tur i kärlek och tvärtom.. Och vart är karman för ts man? Önsketänkande..

• Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-10-31 23:38:32 följande:

Hon skriver själv att i ts att han var otrogen och hon visste om det.

Du tycker att det är det enda relevanta här?

Inte hur hon fick reda på det, om hon visste från allra första början, hur manipulerande han var eller vad mannen egentligen sa från början?

För när sådant kommer fram är man allt som oftast redan förälskad och en inte helt ovanlig förklaring är "det har varit dåligt mellan oss länge, jag har sovit på soffan i ett halvår och jag har tänkt begära skilsmässa i ett år. Vilken tur att jag träffade dig som ger mig kraft att ta det steget".
  • Påven Johanna II
    Anonym (qwerty) skrev 2016-10-31 21:55:28 följande:

Men herregud för folk alltså!
    Karma, what goes around osv. Va f*n?
    TS var en naiv och omogen 20 åring när de träffades. Som inte hade (eller kunde) ha någon aning om vad hon gav sig i. Som lyckligtvis vuxit upp och mognat till sig och insett att hon betedde sig som just en omogen 20-åring utan egna barn när hon fick bonusbarn.

Men alla verkar glömma att det faktiskt fanns en person som visste _exakt_ vad som gjordes. Någon som hade full koll på vad som hände.
    Det är inte TS som är en homewrecker. Det är TS man som är en skitstövel och förtjänar all dålig karma!

När i h*lvete ska vi kvinnor slut med detta j*vla skuldbelaggandet, anklagandet och rent ut sagt f*ttigheten av andra kvinnor?!?
    Solidaritet för f*n!

Jag tror inte heller på karma och dylikt, men jag tycker personligen att hela idén med solidaritet mellan kvinnor endast på grund av att vi är av samma kön är lika idiotiskt. Jag skulle verkligen aldrig känna solidaritet med en kvinna som beter sig på ett för mig förkastligt sätt bara för att hon också är i besittning av en snippa.

Extremt fjantigt resonemang.
  • Anonym (qwerty)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-01 11:03:51 följande:

Jag tror inte heller på karma och dylikt, men jag tycker personligen att hela idén med solidaritet mellan kvinnor endast på grund av att vi är av samma kön är lika idiotiskt. Jag skulle verkligen aldrig känna solidaritet med en kvinna som beter sig på ett för mig förkastligt sätt bara för att hon också är i besittning av en snippa.

Extremt fjantigt resonemang.

Du missförstod mig, men det är inte heller som att jag kräver solidaritet med en Arbogatyska direkt.
  • Påven Johanna II
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-01 11:11:35 följande:
    Du missförstod mig, men det är inte heller som att jag kräver solidaritet med en Arbogatyska direkt.
    Ja, det är viktigt att uttrycka den sortens åsikter på ett tydligt sätt. Ofta låter det precis som i ditt initiala inlägg och det håller jag alltså inte med om.
  • Regndamen
    Anonym (Elizabeth) skrev 2016-10-31 23:48:30 följande:

Jodå jag hade vart orolig om jag var du! Detsamma hände mig för X antal år sedan. Deras relation eller vad man nu ska kalla det orsakade inte bara skilsmässa utan resulterade i två barn. Fem år senare kom mannen krypandes tillbaka. Både han och jag själv hade ändrats som personer. Vi började dejta, jag sket fullständigt i att han var gift med henne. Slutade ju med att han ville gifta sig med mig och bönade och bad men jag var svår. han skilje sig och fyra år senare gifte vi oss. Sedan vi blev tillsammans igen så vägrade jag att han skulle ha kontakt med barnen även gällande arv. Vi bor ju utomlands och här kan man faktiskt avskriva bröstarvingar arv. Han var helt enkelt tvungen att flytta då jag har jobb här och barnen går i skola här. Så nu är vi en enad familj igen. Allt har varit frid och fröjd länge. Händer något igen, händer det och då tar jag itu med konsekvenserna. Känner mig i alla fall levande. Synd för älskarinnan som inte bara förlorade mannen. Hon fick sina barn att förlora arv och pappa. Ni kan säga vad ni vill, men jag bryr mig helt ärligt talat inte :)

Så, barnen får inte träffa sina syskon?

Eller skitsamma, ditt provokationsförsök var för extremt. Tona ner till nästa gång och försök igen.
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(