• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • smulpaj01
    Anonym (...) skrev 2016-11-03 20:35:03 följande:

Skumt att vissa tycker att ts förtjänar detta men att mannen och exfrun kan bli lyckliga igen. Trots att han varit den otrogna åt båda hållen..

Han har "bara" varit otrogen mot exet inte mot ts.
    Men jag tvivlar starkt på att exet tar tillbaka mannen efter allt sk*t hon och hennes barn fått utstå pga ts och mannen!
  • Anonym (qwerty)
    smulpaj01 skrev 2016-11-03 20:46:17 följande:

Han har "bara" varit otrogen mot exet inte mot ts.

Men jag tvivlar starkt på att exet tar tillbaka mannen efter allt sk*t hon och hennes barn fått utstå pga ts och mannen!

Fast om man ska vara riktigt rättvis så har exet bäddat för siten från i alla fall TS helt själv. Man kan inte behandla människor hursomhelst och förvänta sig leenden och någon som böjer sig framåt för att be om mer.
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 20:52:04 följande:
    Fast om man ska vara riktigt rättvis så har exet bäddat för siten från i alla fall TS helt själv. Man kan inte behandla människor hursomhelst och förvänta sig leenden och någon som böjer sig framåt för att be om mer.
    Hur menar du? Det är ju ts som betett sig som en bitch mot exet, inte tvärtom!
  • Anonym (qwerty)
    smulpaj01 skrev 2016-11-03 21:42:03 följande:

Hur menar du? Det är ju ts som betett sig som en bitch mot exet, inte tvärtom!

Jasså? Är du helt säker på det?
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 22:50:29 följande:
    Jasså? Är du helt säker på det?
    Eh ja....det var ts som var älskarinna till exets man och därmed hjälpte till att sabba en familj!
  • Anonym (qwerty)
    smulpaj01 skrev 2016-11-03 23:01:51 följande:

Eh ja....det var ts som var älskarinna till exets man och därmed hjälpte till att sabba en familj!

Och vad hände sen? Du menar att det rättfärdigar att exet beter sig som en bitch mot TS då? Två fel gör alltså ett rätt?
  • Anonym (Mio)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 23:06:31 följande:
    Och vad hände sen? Du menar att det rättfärdigar att exet beter sig som en bitch mot TS då? Två fel gör alltså ett rätt?
    Vad har hon för anledning att vara trevlig mot TS?
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 23:06:31 följande:
    Jag skulle inte heller vara trevlig mot älskarinnan som först förstör familjen och sedan behandlar mina barn som skit!
    Hon skulle aldrig förlåtas i min bok!
    Exet har NOLL anledning att ens vara "hövlig" mot ts med tanke på hur hon behandlat exet och framförallt barnen!
  • Anonym (qwerty)
    smulpaj01 skrev 2016-11-04 07:30:41 följande:

Jag skulle inte heller vara trevlig mot älskarinnan som först förstör familjen och sedan behandlar mina barn som skit!

Hon skulle aldrig förlåtas i min bok!

Exet har NOLL anledning att ens vara "hövlig" mot ts med tanke på hur hon behandlat exet och framförallt barnen!

Så två fel gör alltså ett rätt.

Jag själv skulle inte vara trevlig mot _mannen_ som är den enda som "förstört" en dysfunktionell familj.

Men återigen. Innan man vet allt relevant, vilket man definitivt inte gör här, så tycker jag att man håller sig till att den utan skuld får kasta första stenen.

Du har liksom ingen aning om hur TS behandlat barnen. Du har ingen aning om hon nu önskar att hon agerat mer mamma istället för extravuxen och därför tycker att hon inte behandlat dem på bästa sätt, eller om hon misshandlat dem och utsatt dem för sexuella övergrepp.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Mio) skrev 2016-11-04 05:40:14 följande:

Vad har hon för anledning att vara trevlig mot TS?

Lika mycket anledning som TS har att vara trevlig mot exet
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(