• Anonym (Tyra)

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Jag och min man startade inte förhållandet på bästa sätt. Jag var ung och naiv, tänkte att det fanns en grund om man var otrogen. Var det med en lite äldre som då var småbarnspappa. Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer... Gjort är gjort och jag ångrar faktiskt att jag betedde mig så.

Nu känner jag bara att livet suger. Han vill separera från mig och jag har sett bland hans sms att han tänker försöka med sitt ex igen. Vilket betyder att våra gemensamma barn kommer att bo under hennes tak vv i framtiden. Jag mår så illa av tanken om hon skulle behandla dem illa. Jag vet vad jag gjorde och jag har bett om ursäkt till barnen, men den bron är ganska bränd då de hatat mig länge.

Jag konfronterade mannen igår och stannade hemma idag från jobbet. Jag är helt förstörd. Mitt liv är helt upp och ned. Allt jag kan göra är att hoppas att han inte går tillbaka till exet men detta håller på att äta upp mig inifrån och ut :(....

• Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
  • molly50
    Anonym (Elizabeth) skrev 2016-10-31 23:48:30 följande:

Jodå jag hade vart orolig om jag var du! Detsamma hände mig för X antal år sedan. Deras relation eller vad man nu ska kalla det orsakade inte bara skilsmässa utan resulterade i två barn. Fem år senare kom mannen krypandes tillbaka. Både han och jag själv hade ändrats som personer. Vi började dejta, jag sket fullständigt i att han var gift med henne. Slutade ju med att han ville gifta sig med mig och bönade och bad men jag var svår. han skilje sig och fyra år senare gifte vi oss. Sedan vi blev tillsammans igen så vägrade jag att han skulle ha kontakt med barnen även gällande arv. Vi bor ju utomlands och här kan man faktiskt avskriva bröstarvingar arv. Han var helt enkelt tvungen att flytta då jag har jobb här och barnen går i skola här. Så nu är vi en enad familj igen. Allt har varit frid och fröjd länge. Händer något igen, händer det och då tar jag itu med konsekvenserna. Känner mig i alla fall levande. Synd för älskarinnan som inte bara förlorade mannen. Hon fick sina barn att förlora arv och pappa. Ni kan säga vad ni vill, men jag bryr mig helt ärligt talat inte :)

Ja,det låter ju inte som ett kap till karl som är beredd att offra sina barn för sin egen lycka.
    Du verkar inte heller vara något kap som ens kan tänka tanken att ställa ett sådant krav.
    Jag hoppas du inser att ditt krav drabbar hans barn,inte hans ex.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (varför)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-01 15:32:21 följande:

Känslor är en väldigt primitiv grej och man behöver känna sig själv extremt bra för att inte låta sig påverkas av dem. 

Hur många 20-åringar känner du som kan sig själva utan och innan, kan reflektera till varför de gör som de gör och har förmågan att se bortom sig själva?

Känner ganska få 40-åringar som ligger på den nivån. Och majoriteten här inne ligger definitivt _inte_ på den nivån.

Dom flesta 20 åringar jag känner vet vad som är rätt och fel. Förstår konsekvenser och kan tänka efter en extra gång.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Elizabeth) skrev 2016-10-31 23:48:30 följande:

Jodå jag hade vart orolig om jag var du! Detsamma hände mig för X antal år sedan. Deras relation eller vad man nu ska kalla det orsakade inte bara skilsmässa utan resulterade i två barn. Fem år senare kom mannen krypandes tillbaka. Både han och jag själv hade ändrats som personer. Vi började dejta, jag sket fullständigt i att han var gift med henne. Slutade ju med att han ville gifta sig med mig och bönade och bad men jag var svår. han skilje sig och fyra år senare gifte vi oss. Sedan vi blev tillsammans igen så vägrade jag att han skulle ha kontakt med barnen även gällande arv. Vi bor ju utomlands och här kan man faktiskt avskriva bröstarvingar arv. Han var helt enkelt tvungen att flytta då jag har jobb här och barnen går i skola här. Så nu är vi en enad familj igen. Allt har varit frid och fröjd länge. Händer något igen, händer det och då tar jag itu med konsekvenserna. Känner mig i alla fall levande. Synd för älskarinnan som inte bara förlorade mannen. Hon fick sina barn att förlora arv och pappa. Ni kan säga vad ni vill, men jag bryr mig helt ärligt talat inte :)

Hur fan kan man vägra sin man att ha kontakt med sina barn? Och vilken förbannad idiot till man som väljer bort sina barn. Stackars oskyldiga barn.

Vidrigt beteende av er båda!!
  • Anonym (Ricky)

What goes around jo det är lite synd om dig. Men skamkänslorna kommer att gå över och du har säkert lärt dig massor i denna historien.

• Ess
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-01 15:32:21 följande:
    Känslor är en väldigt primitiv grej och man behöver känna sig själv extremt bra för att inte låta sig påverkas av dem. 
    Hur många 20-åringar känner du som kan sig själva utan och innan, kan reflektera till varför de gör som de gör och har förmågan att se bortom sig själva?

Känner ganska få 40-åringar som ligger på den nivån. Och majoriteten här inne ligger definitivt _inte_ på den nivån.
    Det är lite intressant, för i denna tråden skulle ts som 20 åring va mogen och veta exakt vad hon höll på med. I andra trådar så ska 20 åringarna daltas med och behandlas som småbarn eftersom deras hjärna inte är färdigutvecklad ännu. Ännu mera ska det sedan daltas om 20 åringen är ett sk styvbarn, för det stackars lilla barnet ska ju inte känna sig åsidosatt.
  • Anonym (qwerty)
    Ess skrev 2016-11-01 21:04:17 följande:
    Det är lite intressant, för i denna tråden skulle ts som 20 åring va mogen och veta exakt vad hon höll på med. I andra trådar så ska 20 åringarna daltas med och behandlas som småbarn eftersom deras hjärna inte är färdigutvecklad ännu. Ännu mera ska det sedan daltas om 20 åringen är ett sk styvbarn, för det stackars lilla barnet ska ju inte känna sig åsidosatt.

Ja men precis.
    Och det blir ännu mer intressantare att TS är världens häxa som förstört en familj och inte förtjänar någon empati alls. Samtidigt som mannens ex enbart anses som ett offer, när hon nu (eventuellt) gör precis samma sak mot TS som TS gjorde mot henne.

ÄNNU mer intressantare att mannen, som typ orsakat allt, inte får någon som helst skit överhuvudtaget. Utan det är bara TS som ska få dålig karma över sig och förtjänar att hamna i situationen. Alltså var är logiken????
    Det är liksom skolgård all over again.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (varför) skrev 2016-11-01 20:15:22 följande:
    Dom flesta 20 åringar jag känner vet vad som är rätt och fel. Förstår konsekvenser och kan tänka efter en extra gång.
    Nu var det inte det som var frågan.
  • molly50
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-01 22:22:59 följande:

Ja men precis.
    Och det blir ännu mer intressantare att TS är världens häxa som förstört en familj och inte förtjänar någon empati alls. Samtidigt som mannens ex enbart anses som ett offer, när hon nu (eventuellt) gör precis samma sak mot TS som TS gjorde mot henne.

ÄNNU mer intressantare att mannen, som typ orsakat allt, inte får någon som helst skit överhuvudtaget. Utan det är bara TS som ska få dålig karma över sig och förtjänar att hamna i situationen. Alltså var är logiken????
    Det är liksom skolgård all over again.

Jag kan förstå hur du menar,och jag håller med.
    Alla inblandade har ju betett sig illa här.
    Men framförallt TS man har ju betett sig som ett stort praktarsle som låter kuken styra honom.
    Han har inte varit ärlig mot någon,som det verkar.
    Och det värsta är ju att det drabbar barnen som får flänga fram och tillbaka mellan olika personer.

Det jag tror att folk menar med att TS får smaka på karman är nog att hon är rädd att hennes mans ex ska behandla hennes barn lika illa som TS behandlade hennes.
    Att hon nu får smaka på sin egen medicin.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Mor)

Att du tror hon kommer hämnas på dig genom att bete sig illa mot dina och din mans barn och frysa ut dem, såsom du gjorde med hennes och din mans barn, säger en hel del om dig.

• Anonym (Fyra)
    Anonym (Mor) skrev 2016-11-02 01:53:39 följande:

Att du tror hon kommer hämnas på dig genom att bete sig illa mot dina och din mans barn och frysa ut dem, såsom du gjorde med hennes och din mans barn, säger en hel del om dig.

Eller om henne. Sett det ske i verkligheten en gång. Riktig bitch, och vi vet ju inte hur detta ex är.
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(