Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
Mina funderingar är som följer:
1) Tipsa mannen om att man faktiskt kan (och bör) leva ensam mellan förhållanden. Att vandra från säng till säng är varken moget eller särskilt självständigt. Underligt att karln överhuvudtaget får kvinnor, något jättekap är han ju inte.
2) Även om TS var "ung och dum" när hon inledde förhållandet med idiotmannen så betedde hon sig värre än vad en normal 14-åring hade gjort om hon lät den usla relationen till hans ex gå ut över hans barn. Kan man klandra exet? Hon blir bedragen/& lämnad och den nya bonusmamman behandlar HENNES BARN illa då de är hos pappan vv. Vilken mardröm om man är mamma. Jag hade vänt upp och ner på himmel och jord!
Vad jag utläser har ju en del vatten hunnit rinna under broarna; TS och idioten har själva hunnit få två (minst) barn, och hans barn har konfirmerats. Det har alltså funnits plenty of time att reparera relationen till bonusbarnen - om man vill.....
Jag tror inte att särskilt många kvinnor låter bonusbarn ta smällen för relationen till mannens gamla, oavsett TS beteende. Jag hoppas att bonusarnas mor är bättre än att göra så.
Det blir också.en nyttig lärdom för TS.....att man kan ha en fin och viktig relation till bonusbarn som blir betydelsefull i deras liv.