• smulpaj01

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Hans ex är troligen mer mogen och vettig än vad du var!

Förstår varför han väljer att gå tillbaka när han insåg sitt misstag. Frågan är väl om Hon är beredd att förlåta?!

Men att hon skulle behandla dina ungar illa kan du troligen släppa helt!

• smulpaj01
    Anonym (Tyra) skrev 2016-10-31 15:08:37 följande:

Okej... Tack för lugnande ord... Lugnande att höra att ni tror att barnen lär bli behandla bra. Men vill helst inte ens ha dem hos henne. Fyfan för livet... Jävla man och hon. Va han tvungen att slösa mitt liv såhär! Ändå hoppas jag inombords att han ska inse att det fanns en grund att han lämnade henne för mig :( kommer gå under.

Karma ts!
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-10-31 16:11:35 följande:
    Han måste va jävligt trög om han inte "inser sitt misstag" förrän ett par barn och ett antal år senare.

Hade jag varit exet hade jag varken rört honom eller hans nya ungar ens med tång.
    Hade inte jag heller gjort! Han får leva med sitt misstag! Han vore DÖD i mina ögon!

Sen kan ju ts varit snäll mot hans ungar i smekmånadsfasen för att sälja in sig hos mannen. Låter som att relationen med hans barn blev värre med tiden.
    Om mannen får gå tillbaka så får iaf alla syskonen en trygg och harmonisk uppväxt tillsammans.

.....tills mannen hoppar i säng med en ny flamma och river upp familjen igen....
  • smulpaj01

Har du läst hans sms till exet alltså? I så fall hur löd hennes svar?
    Kan aldrig tänka mig att hon vill ha den idioten (sorry) igen?
    Ring inte exet. Du skulle göra bort dig TOTALT om du betedde dig så pinsamt.

• smulpaj01
    Rakad Apa skrev 2016-11-02 10:22:24 följande:
    Skrämmande att så störda individer som dig tillåts att vara ute med vanliga människor utan att vara inspärrade på institutioner.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
    Håller med! Skrämmande att såna människor finns! Psyket är fullt eller?
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-02 12:35:03 följande:
    Om jag inte missminner mig så var det 1995 som psykiatrireformen genomfördes. Och i 25 år har psykiatrisk tvångsvård varit väldigt restriktiv.

Huruvida det är positivt eller inte är en helt annan diskussion. Jag kan tycka att det är väldigt bra att ställen som Beckis inte finns längre och att tvångsvård i Sverige inte kan missbrukas för att bli av med bl.a. regimkritiker.
    Ja fast människor som "Elizabeth" borde spärras in på tvångsvård för resten av livet!
    LPT- hur länge kan man ha det?
    Den kvinnan är ju sjuk på riktigt!
  • smulpaj01

Jag hoppas på ett sätt att exfrun inte tar mannen tillbaka, men samtidigt vore det bäst för barnen!
    Ts förtjänar detta och man hoppas att hon håller sig till singlar i fortsättningen!

• smulpaj01
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 14:53:53 följande:
    Eller hur! Hur fan kan man vilja att ens partner ska säga upp kontakten med sina egna barn? Du måste ju vara helt rubbad på riktigt!
    Helt efterblivet! Människan borde spärras in!
  • smulpaj01
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 15:02:10 följande:
    Jag är så less på att höra "vore bäst för barnen" i samband med att två personer som antingen får varandra att må dåligt men stannar kvar med varandra för att "det är bäst för barnen" eller i detta sammanhang då de en gång i tiden gjort slut , antagligen då de fick varandra att inte må bra,. Det är så typiskt att de vuxna ska bestämma vad som alltid är bäst för barnen.. Newsflash, det gör de inte alltid! Jag och mina syskon är de här barnen vars föräldrar stannade kvar med varandra för att "det var bäst för oss". det var det INTE! Alla barn vill att deras mamma & pappa ska vara tsm och vi alla blir en lycklig familj, men när man blir större och börjar förstå saker och hör alla gräl och bråk så önskar man mest av allt att de bara kunde göra slut med varandra så att mamma kunde vara glad igen och pappa likaså. Så snälla sluta säga den meningen "det vore bäst för barnen" när det rör skilsmässa eller inte och dyl. Utan tänk istället till, barn är anpassningsbara och de kan må bra utan att föräldrarna är tsm, men bara om de vuxna beter sig VUXET och tar sitt ansvar och viktigast av allt, visar oss barn respekt, kärlek och hänsyn!
    I just detta fall är det självklart bättre för barnen om ts och mannen separerar eftersom ts HATAR hans ungar! Då ÄR det bättre att han flyttar hem igen där ALLA barnen får en trygg tillvaro!
  • smulpaj01
    Anonym (aw) skrev 2016-11-02 15:32:19 följande:
    Varför måste han flytta hem till x-frun igen? På vilket sätt ska den förvirringen gynna barnen? Då är det bättre att mannen rannsakar sig själv och fokuserar på sitt föräldraskap och inte blandar sig in i en massa gammalt trassel (igen).. Att han flyttar hem till barnens biologiska mamma och blir tsm igen är inte säkert är det bästa här.  
    Han har väl insett sitt misstag och längtar hem?!
    Det är klart barnen mår bra med lyckliga föräldrar?!
    Den enda förloraren är ts!
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(