• smulpaj01

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Anonym (Agnes) skrev 2016-11-02 16:04:26 följande:
    TS barn lär väl, med det synsättet, inte må bra med en olycklig mamma, så de bör väl också räknas till förlorarna.
    Dom får må bra vv med sina äldre syskon och en lycklig pappa + bonusmamma!
    Ts får väl hitta nån annan.

Min bonusdotters mamma, min mans ex har varit barnvakt till mitt barn ofta. Ser inga problem med det!
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-02 16:18:43 följande:
    Så ditt bonusbarn är olycklig varje vecka eftersom hennes föräldrar inte hittat tillbaka till varandra? Eller menar du att så länge TS och hennes man var lyckliga så kunde bonusbarnen glädjas åt sina bonussyskons, pappas och pappas frus lycka by proxy så som din bonus får göra?

TS mans äldsta barn levde ju i den situation som TS barn nu kanske får uppleva.
    Min bonus har inget minne av sina föräldrar ihop. Hennes mamma är gift och har 2 barn. Hennes pappa har mig och mitt barn som hon kallar lillebror. Mammans familj var hemma hos oss förra julen.
    Jag och dottern älskar varandra, hon är verkligen en BONUS!
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-02 16:45:28 följande:
    Men nog måste du kunna inse att det är skillnad mellan din bonus och TS barn, som fram tills nu levt med båda sina föräldrar.

Klart de kommer att sörja det familjeliv som de inte längre har och, i alla fall inte direkt vara lyckliga varannan vecka om pappan och hans ex hittar tillbaka till varandra.
    Ja men barnen får växa upp med sina äldre syskon i en harmonisk miljö!
  • smulpaj01
    Anonym (Agnes) skrev 2016-11-02 17:05:01 följande:
    Låter inte som om förutsättningarna för en harmonisk miljö är särskilt stor om en läser i tråden.
    De äldre barnen slipper bli utfrysta i sitt eget hem och mamman och pappan kan bli lyckliga igen?!
    De små barnen får leva i en trygg hemmiljö med sina äldre syskon!
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-11-02 17:41:06 följande:
    Bäst för vilka av hans barn?

Varför kan han inte bo själv och ha barnen vv, och hitta sina rutiner med dem. Sen så småningom träffa en kvinna att dela livet med. Sannolikheten är större att det håller då.
    Alla barnen! Ts barn har ingen kul tillvaro i nuläget men dom får det bättre efter separationen eftersom mamma och pappa inte älskar varandra längre!
  • smulpaj01
    Ess skrev 2016-11-03 17:55:13 följande:
    Trivs han inte i förhållandet så ska han ju lämna, MEN inte hoppa direkt på nästa fruntimmer. Är det nu så att det känns bra med exet så ska han definitivt inte stressa in i något. Det höll ju inte så bra förra gången han gjorde det. Även om han flyttar ihop med exet så är kärnfamiljen ett minne blott. Han har ju mindre barn nu också, hur kommer de och exet att funka ihop?
    Verkar ju vara hans stil att göra så eftersom han hoppade från exet till ts INNAN de ens skiljt sig!

Antingen försöker han igen med exet eller så hittar han nån ny ung flicka, är otrogen mot ts och skaffar några ungar till med nya flamman...
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 18:05:06 följande:
    Och då kan man faktiskt få till det som att mannen gör en samhällstjänst eftersom han säkrar sveriges framtid, ökar populationen, säkrar kommande skatteintäkter etc. etc.
    Så hur man än vrider och vänder på det så är killen en hjälte!
    Positivt tänkande :)
  • smulpaj01
    Anonym (...) skrev 2016-11-03 20:35:03 följande:

Skumt att vissa tycker att ts förtjänar detta men att mannen och exfrun kan bli lyckliga igen. Trots att han varit den otrogna åt båda hållen..

Han har "bara" varit otrogen mot exet inte mot ts.
    Men jag tvivlar starkt på att exet tar tillbaka mannen efter allt sk*t hon och hennes barn fått utstå pga ts och mannen!
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 20:52:04 följande:
    Fast om man ska vara riktigt rättvis så har exet bäddat för siten från i alla fall TS helt själv. Man kan inte behandla människor hursomhelst och förvänta sig leenden och någon som böjer sig framåt för att be om mer.
    Hur menar du? Det är ju ts som betett sig som en bitch mot exet, inte tvärtom!
  • smulpaj01
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 22:50:29 följande:
    Jasså? Är du helt säker på det?
    Eh ja....det var ts som var älskarinna till exets man och därmed hjälpte till att sabba en familj!
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(