Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(
Varför skulle hon behandla dina barn illa bara för att du gjorde det mot henne? Dom flesta har mer vett än vad du har.
Varför skulle hon behandla dina barn illa bara för att du gjorde det mot henne? Dom flesta har mer vett än vad du har.
Kan hända att TS inte varit så snäll mot exets barn? Hon skriver ju att hon kunde skött det bättre. Uppenbarligen önskar hon att hennes egna barn inte skall ha en sådan bonusmamma som hon själv var.
Men herregud för folk alltså!
Karma, what goes around osv. Va f*n?
TS var en naiv och omogen 20 åring när de träffades. Som inte hade (eller kunde) ha någon aning om vad hon gav sig i. Som lyckligtvis vuxit upp och mognat till sig och insett att hon betedde sig som just en omogen 20-åring utan egna barn när hon fick bonusbarn.
Men alla verkar glömma att det faktiskt fanns en person som visste _exakt_ vad som gjordes. Någon som hade full koll på vad som hände.
Det är inte TS som är en homewrecker. Det är TS man som är en skitstövel och förtjänar all dålig karma!
När i h*lvete ska vi kvinnor slut med detta j*vla skuldbelaggandet, anklagandet och rent ut sagt f*ttigheten av andra kvinnor?!?
Solidaritet för f*n!
Nu känner inte du till några omständigheter kring det överhuvudtaget. Och tills dess att du får veta allt relevant så tycker jag att du ska hålla dig till "låt den utan synd kasta första stenen".
Du tycker att det är det enda relevanta här?
Inte hur hon fick reda på det, om hon visste från allra första början, hur manipulerande han var eller vad mannen egentligen sa från början?
För när sådant kommer fram är man allt som oftast redan förälskad och en inte helt ovanlig förklaring är "det har varit dåligt mellan oss länge, jag har sovit på soffan i ett halvår och jag har tänkt begära skilsmässa i ett år. Vilken tur att jag träffade dig som ger mig kraft att ta det steget".
Du tycker inte att det är lite konstigt och irrationellt att hata dig själv i en situation du inte kunde ha gjort något alls överhuvudtaget mot? Det var inte du som förrådde din fru.
Jag tror inte att du mådde dåligt för att du hatade dig själv som behandlade frun och barn förjävligt. Jag tror att du mådde dåligt för att du också blev förrådd och fick ett brustet hjärta. Kanske att du hatade dig själv för att du låtit dig falla för killen. Men definitivt inte för att DU gjorde saker mot frun. Det är alldeles för orimligt.
Om man inte har barn sedan innan och kastas in i barnlivet utan att vara förälder så är det väldigt svårt att förhålla sig till något överhuvudtaget. När man sedan får barn själv får man ju insikt i alla känslor och liknande.
Och dessutom vet du inte på vilket sätt TS varit taskig mot dem, eller om hon ens varit det och bara känner sig taskig.
Det kan vara så att TS inser nu när hon tittar tillbaka att hon i början inte behandlade barnen på det sätt som hon skulle ha behandlat sina egna barn och därför känner sig taskig. Vilket är fullt förståeligt, är man inte biologisk förälder kan man omöjligt veta sådant.
Ännu en gång, lägg av med att dra alldeles för många slutsatser med alldeles för knapphändig information.
Känslor är en väldigt primitiv grej och man behöver känna sig själv extremt bra för att inte låta sig påverkas av dem.
Hur många 20-åringar känner du som kan sig själva utan och innan, kan reflektera till varför de gör som de gör och har förmågan att se bortom sig själva?
Känner ganska få 40-åringar som ligger på den nivån. Och majoriteten här inne ligger definitivt _inte_ på den nivån.