• Ess

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

smulpaj01 skrev 2016-10-31 15:03:33 följande:

Förstår varför han väljer att gå tillbaka när han insåg sitt misstag. Frågan är väl om Hon är beredd att förlåta?!

Han måste va jävligt trög om han inte "inser sitt misstag" förrän ett par barn och ett antal år senare.

Hade jag varit exet hade jag varken rört honom eller hans nya ungar ens med tång.
  • Ess
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-01 15:32:21 följande:
    Känslor är en väldigt primitiv grej och man behöver känna sig själv extremt bra för att inte låta sig påverkas av dem. 
    Hur många 20-åringar känner du som kan sig själva utan och innan, kan reflektera till varför de gör som de gör och har förmågan att se bortom sig själva?

Känner ganska få 40-åringar som ligger på den nivån. Och majoriteten här inne ligger definitivt _inte_ på den nivån.
    Det är lite intressant, för i denna tråden skulle ts som 20 åring va mogen och veta exakt vad hon höll på med. I andra trådar så ska 20 åringarna daltas med och behandlas som småbarn eftersom deras hjärna inte är färdigutvecklad ännu. Ännu mera ska det sedan daltas om 20 åringen är ett sk styvbarn, för det stackars lilla barnet ska ju inte känna sig åsidosatt.
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 13:11:47 följande:

Jag hoppas på ett sätt att exfrun inte tar mannen tillbaka, men samtidigt vore det bäst för barnen!
    Ts förtjänar detta och man hoppas att hon håller sig till singlar i fortsättningen!

Bäst för vilka av hans barn?

Varför kan han inte bo själv och ha barnen vv, och hitta sina rutiner med dem. Sen så småningom träffa en kvinna att dela livet med. Sannolikheten är större att det håller då.
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-02 17:49:04 följande:
    Alla barnen! Ts barn har ingen kul tillvaro i nuläget men dom får det bättre efter separationen eftersom mamma och pappa inte älskar varandra längre!
    Jag tror inte att de får det det minsta bättre om han flyttar ihop med exet. Det kommer att bli tjafs om det mesta. Med tanke på hur svårt det är att få en styvfamilj att gå runt, så är det bättre att börja helt på nytt där det inte redan ligger en massa och jäser under ytan.
    Jag tror mer på lycka för alla om han flyttar och bor ensam och tar det lugnt, och sen efter en tid träffar ett helt nytt fruntimmer.
  • Ess
    Anonym (Jorå) skrev 2016-11-03 09:30:04 följande:
    Varför skulle föräldrar vara bättre föräldrar utan varandra? I så fall är det ju jättebra att mannen lämnar ts?

Jag och sambon har inga gemensamma barn men en mycket lycklig familj. Problemet vi hade är borta!
    Trivs han inte i förhållandet så ska han ju lämna, MEN inte hoppa direkt på nästa fruntimmer. Är det nu så att det känns bra med exet så ska han definitivt inte stressa in i något. Det höll ju inte så bra förra gången han gjorde det. Även om han flyttar ihop med exet så är kärnfamiljen ett minne blott. Han har ju mindre barn nu också, hur kommer de och exet att funka ihop?
  • Ess
    Anonym (bibo) skrev 2016-11-05 08:37:49 följande:

Jag kan tänka mig att det är en mardröm oavsett hur allt blivit som det blivit. Skulle vara fruktansvärt om min mans ex (mina bonusar mamma) skulle bli våra barns bonusmamma. Tror hon skulle vara väldigt snäll och behandla dom väl, men allt hon gjort mot exet och därigenom alla barnen skulle ändå inte få mig lugn. Allt har alltid varit för HENNES bästa inga andras och så skulle jag inte vilja att mina barn skulle växa upp...

TS, Jag tror inte att hon kommer straffa dig genom dina barn. Hennes revansch är nog att ha fått tillbaka sin man och förstört för dig. Om du inte kunde sköta allt bra med hennes barn så se till att göra det bättre för dina egna hur jobbigt det än blir. Även om du var ung och dum när allt började så har du ju blivit äldre med åren och fått egna barn under tiden så nu vet du bättre. Jag tror inte denna mannen kommer stanna kvar med henne heller eller att hon inte kommer orka med honom. Var glad att du blivit av med honom. Otrohet är sällan en bra grogrund för ett förhållande. Oavsett ny eller gammal partner tror jag.

Lycka till och gör ditt bästa för era barn.

Min gissning är att hon kommer att dumpa honom ganska snabbt. Hon fick chansen till hämnd, och tog den. Dessutom som grädde på moset så slår det mot båda samtidigt!!
  • Ess
    Anonym (Ts) skrev 2016-11-04 14:35:43 följande:

Hej!

Jag har faktiskt glömt av mitt lösenord till kontot jag skapade för att skriva av mig efter att jag konfronterade honom.

Har läst era inlägg och tack för stöd. Hade förväntat mig en och annan slirig kommentar så det tar jag väl.

Veckan har varit ett helvete för mig rent ut sagt. Min man ska flytta in hos sitt ex till helgen. De har tydligen hållt på bra längre tag än jag först trodde. Och detta fick jag höra i onsdags kväll. Tydligen ska de två ha rest en weekend i somras när jag och barnen åkte upp till mina föräldrar i Norrland. Han påstod att han behövde stanna hemma här för att jobba. Förstår inte ens hur jag kunnat gå på något sådant? Har även hört att de ska resa utomlands igen "hela familjen" = inte våra gemensamma, nu i mitten av november en vecka. Alltså vad fan... Jag orkar inte.

Min man som jag älskade över hela mitt hjärta.

Han tog även snabbt upp helt kallt medan jag i princip stortjöt att han endast ville ha våra barn vh, och jag sitter här nu deppig, tog helg tidigare från jobbet för att fundera på om jag ska "låta" honom ha barnen så sällan eller tvinga honom på vv så att exet i alla fall kan få ett slap in the face att vi två faktiskt också älskat varandra. Åh, nu kommer kanske sånt där barnsligt tänkt, men kan inte låta bli.

Angående exet annars, är jag inte lika oroad då jag tidigare idag pratade med en arbetskollega som är vän till exet. Det finns tydligen inga om och men längre, utan de ska flytta ihop till helgen och hon är beredd att ta In våra gemensamma i hennes hus - enligt kollegan. Så då antar jag att det är min skitman som vill ha sin andra familj ifred gällande vh?! Jag vet varken ut eller in. Jag vet ju att de bråkat i alla år men der upphörde för några år sedan. Jag borde kanske redan då fattat att de släppt allt bakom sig.

Ena studen vill jag kasta något ut genom fönstret, skicka ungarna till honom och sedan vill jag inget annat än att såklart ha barnen 24/7 här ensam.

Svider så mycket att se tonåringarna skryta runt att deras föräldrar är tillsammans igen? Han är ju för fan fortfarande gift? Vet inte om det kan vara värt att försöka trycka på parterapi ändå ifall det finns hopp att han kommer tillbaka? Han är en väldigt högavlönad person så delvis kommer jag sitta i skiten om vi delar på oss :( åh denna höst hade inte kunnat bli sämre...

Kolla om han är intresserad av att skriva på att du får ensamvårdnad, eftersom han självmant bara vill ha dem vh så är det möjligt att han skriver på. Men ta det snabbt innan han börjar göra saker för att jävlas, ev påhejad av exet.
    Umgängesrätten kommer han ju att ha kvar ändå.
  • Ess
    Anonym (--) skrev 2016-11-04 21:59:56 följande:
    Varför är du så förvånad för? Du har ju själv tagit tillbaks en man efter att han ratat dig för någon annan. Det är ju därför du sitter och är hatisk i varje styvföräldertråd.
    Om det stämmer så talar hon kanske av egen erfarenhet när hon tycker att exet är korkad som tar tillbaks honom.

Alla har ju olika erfarenheter och åsikter, det är ju trots allt det som gör att det blir lite liv i trådarna.
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-06 13:55:27 följande:
    Mitt barn har aldrig haft nån styvförälder, däremot är jag styvförälder och behandlar mina bonusar väl - dom älskar mig!
    Jag får inte ihop detta riktigt.
    Om du är styvförälder åt hans barn, vad är han till ditt?
    Eller har ditt barn flyttat hemifrån?
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-07 09:17:02 följande:
    Ha ha... Ändrar på detta. Mitt barn har aldrig haft en styvmor, men min sambo är barnets enda "pappa", bonuspappa!
    Ahhhhha, nu förstår jag.
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 17:57:32 följande:
    Fast just i denna situation är ju barnen överlyckliga över att familjen är samlad igen. De slipper fara illa hos ts mer och får leva med mamma och pappa under samma tak.
    Du är inne på samma linje som jag, att hon kommer att dumpa honom.
    Nu tror jag iofs att de första barnen är rätt stora, skulle de fortfarande bo hemma så kommer de att va de allra största förlorarna. Hämnden slår mot mannen, ts och deras gemensamma barn. Men det slår dubbelt mot hennes egna barn som OM de bor hemma tror att familjen blir samlad igen, bara för att få spark nr 2 i röven.

Skulle hon mot förmodan ha ett seriöst intresse av honom, så tror jag inte att förhållandet överlever alla uppdämda känslor och allt tjaffs som kommer att bli. Att få ihop en styvfamilj är inte lätt och här finns definitivt inte grundförutsättningarna för att det ska fungera. Familjen kommer aldrig att bli som tidigare, för de är en styvfamilj numera med allt som hör där till.
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2016-11-08 20:04:32 följande:
    Tror inte heller det kommer fungera och detta pga att han lämnade exet för ts efter otrohet och hur ts behandlat hennes barn! Det kommer med största sannolikhet komma upp i eventuella diskussioner/bråk/tjafs.
    Personligen hade jag nog aldrig kommit över en sån sak.
    Både det, och sen allt annat som är krångligare i en styvfamilj än i en kärnfamilj. Speciellt om en eller tom alla vuxna motarbetar varann, då är det liksom kört.
  • Ess
    Anonym (Olii) skrev 2016-11-09 19:58:34 följande:
     Samtidigt får man överväga att den kanske funkar och då blir de ju en kärnfamilj igen + ts barn vh.
    Nej, en kärnfamilj blir de aldrig igen. De kommer att få precis samma problem som i många andra styvfamiljer. 
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(