Anonym (Maria) skrev 2016-03-05 08:58:02 följande:
Mitt "halledussingen" var naturligtvis ytterst ömkande riktat mot de stackars män som får försörja sina barn trots att de sitter där och inte vill. Halledussingen = så synd det är om dem. . .
Jag reagerade också på det felaktiga du skrev om att "Det är mer än självklart att männen ska ha samma valmöjligheter till föräldraskap, om än bara juridiskt."
Jag ska berätta en sak för dig!
Män och kvinnor har samma valmöjligheter när det gäller sina barn. Bra va! Män liksom kvinnor kan välja att skita i dem totalt vad det gäller det sociala, det är bara underhållet som staten tvingar in. Det står mig som mamma fritt att kasta ut mitt barn i detta nu och socialen har då inget annat val än att hitta ett fosterhem. Dock kommer jag att få betala underhållet och barnet kommer att ärva mig. Precis som med män!
Dock kan vi så klart inte jämföra barn som inte finns med barn som faktiskt finns - men det fattar du va?
Ok... det du säger är felaktigt är dessvärre min åsikt och för mig är den rätt. Åsikter är just det, ÅSIKTER. Det är inte fakta, det är vad jag TYCKER.
Jag tycker att det är självklart att män ska kunna få juridisk abort fram till en viss vecka, precis som kvinnan har rätt till fysisk abort till v 18.
Kanske männens rätt inte ska vara lika långt in i graviditeten, då har trots allt rätt lång tid passerat.
Har mannen gjort det, genomfört en juridisk abort, ska inget underhåll betalas och inget arv utdelas.
Det är MIN ÅSIKT och jag vet att du inte håller med och det är ok så länge du inte gör dina försök att förminska mig och det jag skriver.
Det begriper du nog om du tänker efter.