Anonym (Lottis) skrev 2016-03-05 08:50:08 följande:
"Halledussingen"
Är det ett bra sätt att argumentera för sin sak?
Bara för att markera ditt förlöjligande av mig, där har du anledningen till att jag inte längre vill diskutera med dig.
Varför får jag överhuvudtaget en känsla av att du är en typ som alltid kör härskarteknik och tror dig "vunnit" när din motpart slutar svara? Fattar du inte att det är DU som är orsaken, inte dina argument?
Fast, nej det förstår du nog inte då du troligen ingår i den grupp du avslutade ditt inlägg med att nämna.
Vill du veta vad jag har för åsikter om dödsstraff eller SD så får du helt enkelt starta trådar i ämnet, jag lovar att svara.
Mitt "halledussingen" var naturligtvis ytterst ömkande riktat mot de stackars män som får försörja sina barn trots att de sitter där och
inte vill. Halledussingen = så synd det är om dem. . .
Jag reagerade också på det felaktiga du skrev om att "
Det är mer än självklart att männen ska ha samma valmöjligheter till föräldraskap, om än bara juridiskt."
Jag ska berätta en sak för dig!
Män och kvinnor
har samma valmöjligheter när det gäller sina barn. Bra va! Män liksom kvinnor kan välja att skita i dem totalt vad det gäller det sociala, det är bara underhållet som staten tvingar in. Det står mig som mamma fritt att kasta ut mitt barn i detta nu och socialen har då inget annat val än att hitta ett fosterhem. Dock kommer jag att få betala underhållet och barnet kommer att ärva mig. Precis som med män!
Dock kan vi så klart inte jämföra barn som inte finns med barn som faktiskt finns - men det fattar du va?