Anonym (Å)) skrev 2016-03-05 19:24:03 följande:
Klart det inte är. Men vi kan ju inte ha en lagstiftning som förbjuder idioter.
Eget ansvar kallas det. Varför ligga med människor man knappt känner om man inte vill ha barn eller kan tänka sig att ta konsekvenserna om det skulle bli barn?
PRECIS!
Sedan så KAN det slå slint trots att man gjort allt "rätt". Jag pratade om barn med mitt ex, jag gjorde det klart och tydligt att jag inte kunde tänka mig abort OM jag mot förmodan skulle bli gravid. Han lovade dyrt och heligt att vara där för mig och barnet OM en graviditet blev resultatet av våra handlingar trots att vi använde preventinmedel. Efter två år tillsammans blev jag oplanerat gravid, det var en chock för oss båda och något jag definitivt inte var beredd på. Men jag tog mitt ansvar och tog hand om barnet jag själv varit med om att skapa. Han däremot stack. Är jag arg och bitter över detta? Jo absolut. Men ännu argare är jag av idioter som ser mig och andra kvinnor som väljer att ta ansvar över de barn vi skapat som någon slags bebishungrigt monster som säkerligen "lurade" den "stackars" MANNEN att bli "pappa mot sin vilja". Jag var inte det minsta beredd på att bli förälder, men jag tog mig i kragen och gjorde det bästa av situationen...och nu 9 år senare så inser jag att det var det bästa jag någonsin gjort.
Jag lovar er...det är BETYDLIGT fler män som kallsint överger sina planerade och önskade barn än det är kvinnor som "lurar" sin partner.