• Forumvärd

Ska män ha rätt till "juridisk abort"?

LUF har kommit med en del kontroversiella förslag på sista tiden bla vill man göra nekrofili och incest lagligt.
    Deras senaste förslag gäller "Juridisk abort"
    Vilket kortfattat skulle förslaget innebära att män har rätt att frånsäga sig ett faderskap t.om graviditetens 18:e vecka.
    Vad tycker du om det?
    Ska män har rätt till juridisk abort?
    Rösta och diskutera gärna i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?
  • Anonym (har sagt det förr..)
    Anonym (Maria) skrev 2016-03-06 11:34:54 följande:
    "Vår överenskommelse var att knulla utan att det ska bli barn". . .

Bästa hittills i hela tråden!!

*rofl*
    om det ändå var så jag skrev.. du missade lite. Det lilla gör nog att du har svårt att se det hela, läs och förstå. :)
  • Anonym (Maria)
    Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-06 11:43:53 följande:
    om det ändå var så jag skrev.. du missade lite. Det lilla gör nog att du har svårt att se det hela, läs och förstå. :)
    Mjo, men i praktiken var det ju faktiskt det du skrev om du tänker efter. Man kan liksom inte avtala bort att en befruktning kan ske. Man kan inte avtala om att graviditeten ens ska upptäckas i tid för abort. . .

Tänk lite!

Således blir ditt prat om "överenskommelse" riktigt komiskt. . .
  • Anonym (Å))
    Anonym (Maria) skrev 2016-03-06 11:49:47 följande:
    Mjo, men i praktiken var det ju faktiskt det du skrev om du tänker efter. Man kan liksom inte avtala bort att en befruktning kan ske. Man kan inte avtala om att graviditeten ens ska upptäckas i tid för abort. . .

Tänk lite!

Anonym (Maria) skrev 2016-03-06 11:49:47 följande:

Tänk lite!

Nix, jag skrev att våran överenskommelse var att knulla.

I dagens upplysta samhälle jobbar vi hårt med att jämställa och ge människor frihet. En fin frihet enligt mig är att man bestämmer själv över sin egen kropp. Min kropp mina regler. Dessa regler använder man sig av vid tex ett sexuellt umgänge med annan person. Typ, vill du ha tillgång till min spelplan så gäller dessa regler, accepterar du dom så kan vi spela. Så, med den meningen jag skrev så är överenskommelsen att vi knullar. Hade den andra personen sagt att den vill ha ett barn så hade den inte fått tillgång till min kropp. Min kropp, mina regler.

Välkommen till 2016 ;)
    Anonym (Biologin) skrev 2016-03-06 12:08:38 följande:
    Har du hört hur smärtsamt det  är för en kvinna att göra abort? Bara den smärtan kan vara ett stort trauma. Känslomässigt sliter det också och kan minska risken att bli gravid igen. Jag tycker det är STORA risker. Jag skulle aldrig vilja ta den risken. Det gå inte kräva det av någon, man får se till att inte hamna i den situationen helt enkelt.

Jag övervägde noga, och valde medvetet att kalla henne dum i huvudet. Inte ofta jag gör det men tycker människor på ett vis som skadar andra så tycker jag väldigt illa om dem.
    EN abort görs oftast på en klinik där smärtlindring erbjuds.. Risken att inte få barn igen är mindre än 1 på 1000 vilket gör att du utsätter dig för en större risk att råka ut för nått genom att gå till jobbet. Du utsätter dig tom för en större risk om du väljer att föda barnet.
  • Anonym (Å))
    Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-06 12:03:55 följande:
    Nix, jag skrev att våran överenskommelse var att knulla.

I dagens upplysta samhälle jobbar vi hårt med att jämställa och ge människor frihet. En fin frihet enligt mig är att man bestämmer själv över sin egen kropp. Min kropp mina regler. Dessa regler använder man sig av vid tex ett sexuellt umgänge med annan person. Typ, vill du ha tillgång till min spelplan så gäller dessa regler, accepterar du dom så kan vi spela. Så, med den meningen jag skrev så är överenskommelsen att vi knullar. Hade den andra personen sagt att den vill ha ett barn så hade den inte fått tillgång till min kropp. Min kropp, mina regler.

Välkommen till 2016 ;)
    Så om du knulla med någon, och den personen använder skydd, eller du gör det, så tar du inte ansvar om det blir en befruktning?
    Anonym (Å)) skrev 2016-03-06 12:26:22 följande:
    Så om du knulla med någon, och den personen använder skydd, eller du gör det, så tar du inte ansvar om det blir en befruktning?
    Inte enligt LUF's förslag. Hade det hänt mig så hade jag fått ta ställning till det men jag talar inte om mig utan jag talar för mannens rättigheter vid en oplanerad graviditet. LUF's förslag skulle ge mannen samma rättigheter som kvinnan.
  • Anonym (Å))
    Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-06 12:34:01 följande:
    Inte enligt LUF's förslag. Hade det hänt mig så hade jag fått ta ställning till det men jag talar inte om mig utan jag talar för mannens rättigheter vid en oplanerad graviditet. LUF's förslag skulle ge mannen samma rättigheter som kvinnan.
    Har kvinnan rätt att göra juridisk abort, menar du?

Du pratar ju om olika saker. Att en kvinna får göra abort handlar om att det är hennes kropp som hon bestämmer över. En juridisk abort handlar om ett barn som finns. Varken kvinnan eller mannen kan göra juridisk abort idag. 

Varför ska en man kunna avsäga sig ekonomiskt ansvar för ett barn, när kvinnan inte kan det?
  • Anonym (Lottis)
    Anonym (Å)) skrev 2016-03-06 12:40:37 följande:

Du pratar ju om olika saker. Att en kvinna får göra abort handlar om att det är hennes kropp som hon bestämmer över. En juridisk abort handlar om ett barn som finns. Varken kvinnan eller mannen kan göra juridisk abort idag. 

Varför ska en man kunna avsäga sig ekonomiskt ansvar för ett barn, när kvinnan inte kan det?
    Det gör hon är hon gör abort.
    En juridisk abort för kvinnan är väl att jämställa med att adoptera bort barnet?
    Anonym (Å)) skrev 2016-03-06 12:40:37 följande:

Då det är kvinnans rätt till sin egen kropp som gäller framför mannens rätt att bestämma om han vill bli pappa eller inte så är det givetvis kvinnans rätt som går först. Med detta förslag så får mannen en så lika rättighet som det går. Vi kan inte ändra naturen men vi kan ändra hur vi tänker..
Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?