• Forumvärd

Ska män ha rätt till "juridisk abort"?

LUF har kommit med en del kontroversiella förslag på sista tiden bla vill man göra nekrofili och incest lagligt.
    Deras senaste förslag gäller "Juridisk abort"
    Vilket kortfattat skulle förslaget innebära att män har rätt att frånsäga sig ett faderskap t.om graviditetens 18:e vecka.
    Vad tycker du om det?
    Ska män har rätt till juridisk abort?
    Rösta och diskutera gärna i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?
  • Anonym (hjkb)
    Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-06 10:08:11 följande:
    Och kvinnor måste lära sig att knulla är en sak och skaffa barn en annan, iallafall på den här sidan av 70-talet..
    Vad har det med vad jag skriver om att göra? Man kan bli gravid av misstag, det blev jag. Jag klarade av att göra abort, det trodde jag inte innan men jag upplevde inga problem alls.
    Men om jag INTE hade klarat av det så hade jag vetat att valet att behålla barnet är MITT och vill inte mannen vara med alls (förutom underhållet då) så är det JAG som har valt risken att mitt barn inte har en närvarande pappa. JAG har då skyldighet att se till att mitt barn får bra manliga förebilder och att mitt barn växer upp till en så trygg och harmonisk vuxen som det står i min makt.

Den som inte klarar av att göra abort ska inte tvingas till det oavsett skäl. Barnet ska inte tvingas till ännu större fattigdom än de redan får iom att de i huvudsak har en försörjare istället för två.

De som ser till att bli gravida trots att de vet att mannen inte vill bör också ha insikt i vad de riskerar. Men många verkar tro att mannen SÅ KLART ska vekna och älska deras gemensamma barn för att han får barn med just HENNE.

Om man inte vet hur barn blir till ska man inte ha sex. Om man inte vet vad man riskerar och är beredd att ta konsekvenserna om det blir ett barn ska man inte ha sex.
    Om man inte är beredd att skydda sig på de sätt man kan så ska man inte ha sex.

Kvinnor bestämmer över sina kroppar, män över sina. Om en man 'ger' en kvinna sina spermier är de i hennes kropp, alltså har inte mannen längre någon bestämmanderätt över dem.
    Män kan lära sig detta. Män är generellt sätt inte ointelligenta.

• Sandra8978
    Anonym (Maria) skrev 2016-03-06 10:04:05 följande:
    Vi straffar barnen istället!! Mycket bättre?!?!
    Är det att straffa ett barn när man gör abort?

Är det att straffa barnen när man sätter in 3 befruktade ägg vid IVF och bara ett gror?

De vuxna har ansvar för att inte ett liv sätts till världen som de inte kan ta hand om.

Är du ensam mamma och har inte råd att försörja ett barn själv? Skaffa inte barn med någon som inte vill ta hand om det. Ansvar.
  • Anonym (har sagt det förr..)
    Anonym (hjkb) skrev 2016-03-06 10:18:21 följande:
    Vad har det med vad jag skriver om att göra? Man kan bli gravid av misstag, det blev jag. Jag klarade av att göra abort, det trodde jag inte innan men jag upplevde inga problem alls.
    Men om jag INTE hade klarat av det så hade jag vetat att valet att behålla barnet är MITT och vill inte mannen vara med alls (förutom underhållet då) så är det JAG som har valt risken att mitt barn inte har en närvarande pappa. JAG har då skyldighet att se till att mitt barn får bra manliga förebilder och att mitt barn växer upp till en så trygg och harmonisk vuxen som det står i min makt.

Den som inte klarar av att göra abort ska inte tvingas till det oavsett skäl. Barnet ska inte tvingas till ännu större fattigdom än de redan får iom att de i huvudsak har en försörjare istället för två.

De som ser till att bli gravida trots att de vet att mannen inte vill bör också ha insikt i vad de riskerar. Men många verkar tro att mannen SÅ KLART ska vekna och älska deras gemensamma barn för att han får barn med just HENNE.

Om man inte vet hur barn blir till ska man inte ha sex. Om man inte vet vad man riskerar och är beredd att ta konsekvenserna om det blir ett barn ska man inte ha sex.
    Om man inte är beredd att skydda sig på de sätt man kan så ska man inte ha sex.

Kvinnor bestämmer över sina kroppar, män över sina. Om en man 'ger' en kvinna sina spermier är de i hennes kropp, alltså har inte mannen längre någon bestämmanderätt över dem.
    Män kan lära sig detta. Män är generellt sätt inte ointelligenta.
    Om våran överenskommelse var att knulla och inte skaffa barn så har du brutit vår deal och snott mina spermier och använt dom till nått jag inte gett mitt samtycke till. Trots att det är du som gjort avtalsbrott så är du inte nöjd utan du  fortsätter med att jag ska betala också.. Låter vettigt..
  • TeresB
    Anonym (hjkb) skrev 2016-03-06 10:03:33 följande:

En kvinna ska inte kunna tillskansa sig, eller sitt barn då, en förmögenhet för att hon haft sex med en förmögen man. Särskilt inte om hon gjort det i syfte att bli gravid.

Att mannen ska betala underhåll är helt klart, men att mannen ska tvingas ge barnet av sitt arv, nej, det tycker jag inte är ok. Dock, det ska med klarhet framgå att mannen inte önskat barnet, väljer mannen att bli en pappa för barnet så ska han inte kunna ta bort arvsrätten.

Det är väl lite missriktat. Är man rädd att mamman skall vara framme kan man skaffa en god man. Det är ju ens barn som ärver inte mamman.
  • Anonym (Maria)
    Sandra8978 skrev 2016-03-06 10:39:44 följande:
    Är det att straffa ett barn när man gör abort?

Är det att straffa barnen när man sätter in 3 befruktade ägg vid IVF och bara ett gror?

De vuxna har ansvar för att inte ett liv sätts till världen som de inte kan ta hand om.

Är du ensam mamma och har inte råd att försörja ett barn själv? Skaffa inte barn med någon som inte vill ta hand om det. Ansvar.
    Fast du talar ju om något parallellt universum! I den här världen så föds många av de här barnen. Det bara är så!

Det funkar inte med en massa "hon borde göra abort", den-och-den borde minsann osv. Vad tjänar det till?

De facto föds en massa barn, även en massa som man kan ge förnamnen "hoppsan" eller "där-lurade-jag-dig-allt".

Frågan är ju vem som ska försörja dem, inte vad folk borde ha gjort.

Det finns bara två val om "juridisk abort" införs:

1) Mamman får göra det själv = barnen straffas du summan blir hälften mot från två föräldrar.

2) Skattebetalarna går in och finansierar att män ska få knulla utan ansvar.
  • Anonym (Å))
    Sandra8978 skrev 2016-03-06 09:59:57 följande:
    Man kan bli våldtagen när man är ute och joggar också, betyder det att man får skylla sig själv?

99.9% av samlag (i Sverige åtmindstone) sker inte med syftet att skaffa barn.
    Med det i åtanke känns det synnerligen korkat att straffa de män som har sex av andra skäl än att skaffa barn.
    Man straffar inte män som har sex med annat syfte än att skaffa barn. Det löjligaste jag läst på länge.

Det handlar om att ta ansvar för sitt eget sexliv. Det är det du vill att män ska slippa. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-06 10:43:17 följande:
    Om våran överenskommelse var att knulla och inte skaffa barn så har du brutit vår deal och snott mina spermier och använt dom till nått jag inte gett mitt samtycke till. Trots att det är du som gjort avtalsbrott så är du inte nöjd utan du  fortsätter med att jag ska betala också.. Låter vettigt..
    "Vår överenskommelse var att knulla utan att det ska bli barn". . .

Bästa hittills i hela tråden!!

*rofl*
  • Anonym (har sagt det förr..)
    Anonym (Biologin) skrev 2016-03-06 11:07:29 följande:
    Du är sjuk i huvudet. Fattade inte att det var en kvinna som skrev detta. 

Vill be män om ursäkt för att jag tog för givet att det var en man. 

Föraktar kvinnor som inte stöttar andra kvinnor i det komplicerade faktum att det är vi som bär på barnet och tar stora risker både vid graviditet och abort.
    Man  bör tänka sig för när man står och väljer ifall man ska skriva att nån är dum i huvudet pga dess åsikt..

Vi tar alla olika stora risker här i livet och jag skulle gärna vilja veta vad du menar med "tar stora risker både vid graviditet och abort"

Vid en snabbkoll på div medicinska hemsidor så hittar jag inget som nämnvärt kan kallas risk.

275 personer omkom under 2014 i trafiken, bör jag låsa in mig i hemmet?
    50 personer dog i arbetsolyckor samma år, bör jag sluta arbeta?
    31257 arbetsolyckor som resultera i frånvaro 2014, jag ska sluta jobba..
    115000 ca, relaterade arbetsjukdomar etc 2014, jag ska definitivt sluta jobba..
    Orkar inte ens tänka på alla risker man utsätter sig för i hemmet.. Ska bosätta mig under en gran i skogen.

Så, vad är den STORA risken du utsätter dig för vid en abort?
  • Daniel84

Har man legat med någon och det blir barn så får man fan med ta ansvaret för det med.. En sån lag skulle visa att män bara ska kunna ligga runt utan anvsvar och det är helt fel och kvinnor skulle få all tryck och press på sig och det är inte rätt... 

• Anonym (Å))
    Anonym (har sagt det förr..) skrev 2016-03-06 10:43:17 följande:
    Om man är så dum att man inte förstår att det faktiskt kan bli barn fast man skyddar sig, och att man tror att en kvinna i förväg kan veta hur hon ställer sig till abort, då är man inte mogen nog att ha sex.

Är du så jävla rädd om dina spermier så sprid dom inte så lättvindigt. 
Svar på tråden Ska män ha rätt till "juridisk abort"?