Flash Gordon skrev 2016-05-08 11:44:28 följande:
Och Trump har ... vadå ... när det gäller KKK?
Vad exakt är det du vänder dig emot?
Massa ledande white supremacists håller fram Trump som den deras anhängare ska rösta på. Den vita mannens räddning liksom. Antar du dömer ut Huffington Post som vänster vinklad men här kan man iaf läsa om det jag nyss nämnde:
m.huffpost.com/us/entry/donald-trump-white-supremacists_us_55dce43ee4b08cd3359dc41a
Jag tror inte Trump e white supremacist MEN det vårdslösa sätt han bla. uttryckt sig om latinos gillas av rasisterna. Tycker precis som Världsmedborgare det e skumt han inte klart kan säga ifrån när gäller David Duke & KKK för han inte tycker han vet tillräckligt om dom. Vadå inte vet tillräckligt om KKK??? Dåligt camouflerad flört med värsta sortens rasister enligt mig. Vilken statsman! Vilken blivande landsfader!
Flash Gordon skrev 2016-05-08 11:57:22 följande:
Tja, du nämner vänster-sidan av amerikansk media. De har också svårt att förstå Trump och kallar honom allt möjligt elakt. Lite som DN, TV4 och Aftonbladet mot SD här i Sverige - för att göra en jämförelse.
.
Vill du verkligen förstå vad det är som ger Trump framgång skall du läsa sidor som jag länkat ovan. Sådant som
www.foxnews.com/
www.washingtonpost.com/
Media som hänger ihop med den konservativa sfären. Med republikanerna.
Det är där som du under åratal kan ha läst om kritiken mot det nuvarande systemet och den nuvarande landningen. Det är där folk yttrat det missnöje som nu ger Trump alla dessa röster.
.
Det närmaste du kommer en amerikansk public service är nog National Public Radio skulle jag tro:
www.npr.org/
Flash Gordon skrev 2016-05-08 12:04:44 följande:
Washington post är vänster och demokraternas.
.
Washington Times är republikansk:
www.washingtontimes.com/
.
*det borde finnas en editera-funktion*
Tack för bra länkar! Jag har kollat Fox ibland faktiskt. Vill gärna få en så bred bild som möjligt och från olika vinklar. Försöker va openminded.
Världsmedborgare skrev 2016-05-08 14:17:37 följande:
Jovisst, dom är bra på många sätt, men det räcker inte för att ge en helhetsbild av det som händer ute i Världen, där är europeisk media och även Al Jazeera långt bättre att förmedla till allmänheten.
Blanda nu inte ihop det politisk vinkling, det blir det alltid sett från betraktarens sida.
Och det är knappast nån som inte är medvetna om medel Smith:s okunnighet om sin omvärld, det brukar ibland skämtas om det även i USA:s tv.
Jag har bott i Västafrika, och förvåndes över att "vanligt folk" var så medvetna om det som händer runt om i Världen, trots avsaknaden av nyhetsförmedling.
Jag antar att dom är mer nyfikna och vetgiriga, och inte blivit söndermatade som amerikanerna blivit, och nu även vi europeer visar tendens att bli.
Och jag tycker det börjar gå fort utför i Europa, och jag kan inte se annat än att det beror på de sk sociala medierna.., folk fastnar, antar jag, på de ställen dom trivs bäst, så den kritiska granskningen hamnar allt mer i skymundan.
Det blir allt mindre eget tyckande, och allt mer av värdelöst länkande till "sanningen".
Försöker som sagt få info från olika håll och köper inte några "sanningar" bara rakt av. Sociala medier kan bli rätt tröttsamma faktiskt. Mycket enkelspårigt gapande.
Intressant det du skriver om Västafrika. Menar du verkligen också fattiga människor i dom länderna hade så bra koll på vad som händer i världen? Hur kunde dom ha det "trots avsaknaden av nyhetsförmedling"???
Världsmedborgare skrev 2016-05-08 14:23:58 följande:
Jisses.., Foxnews.., ja det är ju ungefär som att länka till avpixlat.
Den kristna tokhögerns egen kanal som inte ens kan kallas för nyhetskanal, utan är renodlad propaganda av värsta sort.
Tycker som sagt Fox har sina ljusa stunder dom med.
Flash Gordon skrev 2016-05-08 15:29:31 följande:
www.cnn.com/2016/03/03/politics/donald-trump-disavows-david-duke-kkk/
"David Duke is a bad person, who I disavowed on numerous occasions over the years," Trump said on MSNBC's "Morning Joe."
"I disavowed him. I disavowed the KKK," Trump added. "Do you want me to do it again for the 12th time? I disavowed him in the past, I disavow him now."
Med det i åtanke var det egentligen Flygrls påstående om att Trump flörtar med KKK som jag undrade över.
Och med detta visar du precis, exakt, varför "etablissemanget" och vänstern inte kan förstå vare sig Trump där, eller SD här.
I ett land som länge hade brutala raslagar och svarta förtrycktes och trakasserades av det vita samhället, myndigheter & terrororganisationen KKK måste en blivande president fatta man tydligt måste visa var man står i såna här frågor. Jag tycker inte han gör det. Förmodligen för han inte från sin priviligierade position förstår allvaret i det. Eller så e han rasist helt enkelt och det vore förstås riktigt jävla illa.
Som sagt det måste finnas gränser för hur långt man kan gå för vinna väljare.
Tack igen för länkar. Jag vet man kan hitta intressant läsning också hos mer konservativ media.
Tycker faktiskt det verkar finnas mycket större mångfald i amerikansk media än i svensk. Alla måste inte tycka lika om allt.
Det amerikanska samhället skiljer sig rätt mycket från Sverige va det verkar då demokraterna ses som nån sorts vänster men samtidigt ligger långt till höger om svenska högern i en del frågor. Obama har uttryckt förståelse för dödsstraff tex. & det vore otänkbart i Sverige.
Flash Gordon skrev 2016-05-09 09:18:23 följande:
Och det har du förstås länkar på som bevisar för det är väl inte bara lösryckt tyckande från din sida?
Istället för att försöka hitta på en massa koppling och blame-gamea, ta nu och visa på vad du anser är fel i de tre huvudartiklarna från deras förstasida som jag länkade ovan.
En konkret sak för att stödja dina åsikter istället för det där epitetsättandet.
.
Det är just för att "etablissemanget" och vänsterfolk har betett sig som du gör nu som de inte fattat ett smack av Trumps framgångar.
Flash Gordon skrev 2016-05-10 09:26:03 följande:
Ja, det blir ju enklare så.Sjääääälvklart!
Det vet ju "aaaalla"!
OK, vi har då i alla fall fått din personliga åsikt om saken.
---
Nåja, nu var ju tipset till flygrl som frågade efter ytterligare mediekällor att ta del av:
www.foxnews.com/
www.washingtontimes.com/
www.wsj.com/europe
Du har nog en poäng här faktiskt...
Därför jag vill kolla vad OLIKA sidor säger. Försöka bilda mig en egen uppfattning. Det finns inga enkla sanningar.
Sen...kan jag nog för lite om amerikanska samhället, politik mm...
Dr Nail skrev 2016-05-10 09:34:45 följande:
Alltid lika kul när svenskar blir så inne i tyckandet att de nästan börjar tro att de kan påverka något. En påminnelse från verkligheten: ni har lika mycket kontroll över vädret som över vem som blir president i USA :)
Men wtf så solen jag fixat till idag dög inte??? Din otacksamma jävel!