• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-05-29 21:05:32 följande:
    Jag är mycket bra på att selektivt bläddra mellan relevanta källor. Den statistik du presenterar kan omöjligt vara mycket annat än trams!

Du verkar som vanligt misslyckas med att sätta fingret på din samtid. Det du för fram är totalt irrelevant!
    Du är mycket bra på att snacka skit och att inte inse att en källa är inte dålig bara för att du inte ids kolla upp den.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-05-29 21:22:00 följande:
    Han har sagt att det första han ska göra ett x antal gånger nu. Först sa han att USA bör omförhandla klimatavtalet men har nu ändrat sig. Trump trycker på rätt knappar och skapar därför rubriker. Han har ingen reell makt, än! Smart! Jag tror att Trump kommer behöva anpassa sig när han väl vunnit. Precis som Obama. Du vinner inga val på realism eller rationalitet! Sedan. Hur jag än vrider och vänder på det så har Hilary varit delaktig i att skapa vår tids största kaos IOM invasionen av Irak som indirekt lett till ex dagens flyktingsströmmar och en numer omöjlig situation i regionen. Otroligt att folk har fortsatt förtroende för en människa med ett sådant urkasst omdöme. Men det är min värld det!
    Hm, jag trodde det var under Busch som Irak invaderades.

Får ta och repetera Irakkriget/krigen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-05-29 22:32:10 följande:
    Hm, jag trodde det var under Busch som Irak invaderades.

Får ta och repetera Irakkriget/krigen.
    Clinton satt i senaten och röstade för en invasion av Irak, vilket gav Bush-administrationen auktoritet att införa sitt snedsteg. Högst medskyldig!
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-29 22:20:37 följande:
    Du är mycket bra på att snacka skit och att inte inse att en källa är inte dålig bara för att du inte ids kolla upp den.
    Dum källa. Jag har koll på grejorna. Jag lovar!
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-05-29 22:49:02 följande:
    Clinton satt i senaten och röstade för en invasion av Irak, vilket gav Bush-administrationen auktoritet att införa sitt snedsteg. Högst medskyldig!
    Ok.
  • flygrl
    nihka skrev 2016-05-27 23:54:08 följande:
    Låt oss vara lite realistiska nu. Det spelar ingen roll vad motståndet eller motståndets spouse gör eller har gjort, Trump är fortfarande det största skämtet. Och kommer inte längre än en rebellisk tanke.
    Inte helt säker vart du vill komma men du e med på att jag e väldigt kritisk till Trump. Hoppas jag. Känns oroande en så omdömeslös snubbe kanske blir next president och då världens mäktigaste man.

Men Demokraternas kandidat verkar ju förgöra sig själv fullständigt just nu så vem ska stoppa honom?! :/
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-05-29 22:52:47 följande:
    Jag har koll på grejorna. Jag lovar!
    Precis så säger Trump
  • nihka
    flygrl skrev 2016-05-29 23:55:16 följande:
    Inte helt säker vart du vill komma men du e med på att jag e väldigt kritisk till Trump. Hoppas jag. Känns oroande en så omdömeslös snubbe kanske blir next president och då världens mäktigaste man.

Men Demokraternas kandidat verkar ju förgöra sig själv fullständigt just nu så vem ska stoppa honom?! :/
    Du sa det själv. Han är omdömmeslös och kommer därmed att stoppa sig själv. 

• Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 00:06:03 följande:
    Precis så säger Trump
    lol. Oavsett vad. Analysen är fel. Clinton har inte 69% chans. Det är helt jämnt. Eftesom Tump ständigt tagit in på Clinton, är det korrekt att påstå att han är favorit. Realpolitics är en rätt bra källa faktiskt om du vill se trender. 
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?