Inlägg från: Dr Nail |Visa alla inlägg
  • Dr Nail

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Alltid lika kul när svenskar blir så inne i tyckandet att de nästan börjar tro att de kan påverka något. En påminnelse från verkligheten: ni har lika mycket kontroll över vädret som över vem som blir president i USA :)

• Dr Nail
    nattuv skrev 2016-05-10 13:10:32 följande:

Samma sak gäller när man tittar på och kommenterar en fotbollsmatch. Men det hindrar inte att det tycks och diskuteras runt fotbollsmatcher i både tidningar, tv, radio, internetforum och verkligheten. Dessutom kan vi inte vara helt säker på att alla i tråden saknar rösträtt i USA:s presidentval.

Visst, du har en poäng; det kan finnas amerikanska medborgare i tråden. Jag menade ganska generellt hur det brukar låta även irl. Därför sa jag "svenskar".

Visst är det samma sak när folk kommenterar en fotbollsmatch. Ganska meningslöst eg. :)
  • Dr Nail
    flygrl skrev 2016-05-10 23:45:41 följande:
    Men wtf så solen jag fixat till idag dög inte??? Din otacksamma jävel!
    Det var säkert skitbra, men jag har suttit inomhus och pluggat som en idiot hela dan. Fixa gärna imorgon också, för då ska jag ut och leva livet.
  • Dr Nail
    Tom Araya skrev 2016-05-13 13:18:54 följande:

Jag ser inte meningen med att inte tänka och tycka av anledningen att man inte kan påverka.

Varför inte tänka om jag kunde påverka detta hade jag gjort följande val/tagit följande beslut?

Visst kan man fantisera, inget fel med det. Jag tycker bara att tonen i en sådan debatt kan bli rätt komisk när den är aggressiv. Du kan lugnt räkna med att personer som är lika maktlösa som du kommer bli provocerade om du säger att du gillar Trump i vissa kretsar. Samma sak om du säger att du gillar Clinton, fast i andra kretsar. Lite team Edward - team Jacob :D kul
  • Dr Nail
    KillBill skrev 2016-06-06 18:59:25 följande:

Ja, det är ganska skrämmande att det finns en risk att näste president i USA inte är mer allmänbildad än så.

Bra representant för sitt folk å andra sidan.
  • Dr Nail
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-15 21:58:37 följande:

De har ju inget val, alternativet är ju inte klok någonstans!

Det har de visst. Rösta inte alls. Den makten har du åtminstone.
  • Dr Nail
    FDFMGA skrev 2016-10-15 09:27:17 följande:

Dagens citat:

"Han har alltid skrutit om det han är mest osäker på, vilket är hans hälsa, hans intellekt och hans sexuella dragningskraft"

Sagt av en trumpolog enligt SvD.

www.svd.se/trumpexpert-han-har-alltid-jagat-kjoltyg

Likt många andra ynkryggar förbereder han sig nu för att kunna skylla en eventuell förlust på att han inte fick en ärlig chans "valet är riggat".

Trumpolog? What the ferk?..........
  • Dr Nail
    Rataxes skrev 2016-10-16 14:03:39 följande:

Eller rösta på libertarianen Gary Johnson.

Visst.
  • Dr Nail
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-16 16:18:09 följande:

Nej. För om de som väljer att inte rösta gör inget annat än ger bort valet till de som faktiskt kommer att rösta. Mig veterligt finns det inget minimikrav på hur många som måste rösta för att ett val ska vara giltigt i USA, så det blir bara en bortkastad röst.

Jodå. Finns fortfarande en massa som inte röstar. Allting är superenkelt: om jag inte gillar någon av kandidaterna, då struntar jag i att rösta, alternativt röstar blankt. Vem bryr sig.
  • Dr Nail
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-16 16:35:51 följande:

Ehm, du är medveten om att diskuterar politik, rentav världspolitik här, och inte mellot??

Yep. Jag hoppas att ditt engagemang i denna viktiga diskussion skapar en stor förändring i världspolitiken.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?