• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-05-27 23:54:08 följande:
    Låt oss vara lite realistiska nu. Det spelar ingen roll vad motståndet eller motståndets spouse gör eller har gjort, Trump är fortfarande det största skämtet. Och kommer inte längre än en rebellisk tanke.
    Ja, men ett skämt som kan få katastrofala konsekvenser.

Igår sa han att det första han kommer att göra är att riva upp alla klimatöverenskommelser och dra in alla amerikanska bidrag till FN;s klimatarbete.

Det är som om den monumentala okunnigheten och renodlade dumheten har fått en renässans över hela världen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2016-05-27 23:54:08 följande:
    Låt oss vara lite realistiska nu. Det spelar ingen roll vad motståndet eller motståndets spouse gör eller har gjort,

Trump är fortfarande det största skämtet. Och kommer inte längre än en rebellisk tanke.
    Sådär resonerade en avsevärd del av amerikans media i början av cirkusen.

Och nu har Mr Trump säkrat tillräckligt med röster för att vara ohotad kandidat för republikanerna  !!!

Var inte så jävla naiv, nikha. Det kan mycket väl bli USAs mest kontroversiella president någonsin som flyttar in i vita huset när Obama flyttat ut sitt eget mög....!

Och jag hoppas vid gud, allah, och alla deras förbannade gelikar att jag har fel.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-05-28 00:05:26 följande:
    Ja, men ett skämt som kan få katastrofala konsekvenser.

Igår sa han att det första han kommer att göra är att riva upp alla klimatöverenskommelser och dra in alla amerikanska bidrag till FN;s klimatarbete.

Det är som om den monumentala okunnigheten och renodlade dumheten har fått en renässans över hela världen.
    Ja, sedan finns det de som på fullt allvar tror att han kommer blir nästa president. Jaja, det enda som tar död på det skämtet är ju det amerikanska presidentvalet. Så här tror man fn i USA:

Störst chans att bli USA:s nästa president har Clinton 69%, Trump 30% och Sanders 1%,  enligt uppgifter från prediktionsmarknader och opinionsmätningar den 5 maj 2016 (källa: PredictWise).
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-05-28 11:01:08 följande:
    Ja, sedan finns det de som på fullt allvar tror att han kommer blir nästa president. Jaja, det enda som tar död på det skämtet är ju det amerikanska presidentvalet. Så här tror man fn i USA:

Störst chans att bli USA:s nästa president har Clinton 69%, Trump 30% och Sanders 1%,  enligt uppgifter från prediktionsmarknader och opinionsmätningar den 5 maj 2016 (källa: PredictWise).
    Det verkar rimligt men samtidigt är det egentligen orimligt att risken är så stor som 30 procent.

Trump är ett skämt som riskerar att fastna i halsen om det blir allvar.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-05-28 13:05:07 följande:
    Det verkar rimligt men samtidigt är det egentligen orimligt att risken är så stor som 30 procent.

Trump är ett skämt som riskerar att fastna i halsen om det blir allvar.
    Det vore absolut mer betryggande med noll procent, men USA har inte noll procent idioter.
  • Author7

Är inte alls insatt men jag skulle egentligen vilja rösta på Hillary Clinton bara för att hon är kvinna. 
    Jag vet som sagt inte alls vad hon står för men jag vill gärna se en kvinnlig president i USA. Jag menar Obama var den första svarta presidenten och jag tycker faktiskt rasismen i USA har blivit bättre sen han tog över. 
     Om Hillary vinner kanske det blir bättre för kvinnorna om hon jobbar för feminismen. 

• Konstatera
    Author7 skrev 2016-05-29 01:03:15 följande:

Är inte alls insatt men jag skulle egentligen vilja rösta på Hillary Clinton bara för att hon är kvinna. 
    Jag vet som sagt inte alls vad hon står för men jag vill gärna se en kvinnlig president i USA. Jag menar Obama var den första svarta presidenten och jag tycker faktiskt rasismen i USA har blivit bättre sen han tog över. 
     Om Hillary vinner kanske det blir bättre för kvinnorna om hon jobbar för feminismen. 

Vi är nog många som vill se en kvinna som president. Samtidigt går det inte att komma ifrån att Hilay är en gammal privligerad kärring vars poltiska kariär lämnar mycket att önska. Hon är inte ens hälften så klok som Obama. Tvärtom mycket falig. 

Låt oss vänta på en klok kvinna istället!
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-28 11:01:08 följande:

Mäkliga källor som vanligt! Hur bestämdes procentenheten menar du? Jag vill mena att det är 60/40 i Tumps favör i detta nu!
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?