• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 00:24:14 följande:
    Du sa det själv. Han är omdömmeslös och kommer därmed att stoppa sig själv. 

Om det är någon som sätter krokben på sig själv så är det Hilary. Hon har inte minst mejlskandalen att svara för, vilket medför en riktig rättsprocess Trump är en clown som enkom roar sig i medierna. Stor fördel!

Jag måste dock tillägga att jag blir fövånad när du påstår att Trumps tåg inte kommer leda till mer än en rebeliskt tanke. Det kommer bara blir värre och värre framöver. En effekt som till sto del bottnar i etablissemangets egna uselhet! Tyvärr! 
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-05-30 00:46:49 följande:
    lol. Oavsett vad. Analysen är fel. Clinton har inte 69% chans. Det är helt jämnt. Eftesom Tump ständigt tagit in på Clinton, är det korrekt att påstå att han är favorit. Realpolitics är en rätt bra källa faktiskt om du vill se trender. 
    Jaha. Du tror det är en poll. Hahahaha! Du har fel igen.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-05-30 00:52:47 följande:
    Om det är någon som sätter krokben på sig själv så är det Hilary. Hon har inte minst mejlskandalen att svara för, vilket medför en riktig rättsprocess Trump är en clown som enkom roar sig i medierna. Stor fördel!

Jag måste dock tillägga att jag blir fövånad när du påstår att Trumps tåg inte kommer leda till mer än en rebeliskt tanke. Det kommer bara blir värre och värre framöver. En effekt som till sto del bottnar i etablissemangets egna uselhet! Tyvärr! 
    Värre och värrre??? Antingen så blir man president eller så blir man det inte.

Du har naturligtvis rätt att tro att Trump blir USAs nästa president.Tomte
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 01:09:20 följande:
    Jaha. Du tror det är en poll. Hahahaha! Du har fel igen.
    Ehhhhhhhh wut? Bättre med en poll isf. Måste medge att det var lite pinsamt att du lyfte fram att Hilary har 69% chans att bli president och presenterade det som en absolut sanning. "Det här är vad amerikanerna själva tycker" lol
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 01:15:22 följande:
    Värre och värrre??? Antingen så blir man president eller så blir man det inte.

Du har naturligtvis rätt att tro att Trump blir USAs nästa president.Tomte
    Trott det enda sedan i somras. Så visst är det min rätt!

Vad jag menar är att Trumps retorik kommer inte sluta med Trump. Vi kommer se fler icke klassisk politisk skolade personer kandidera för samma post framöver. Det kan tom vara farligt. Du tror att det är en temporär fluga, jag vill mena att det är en naturlig utveckling som nu sker. Vinner inte Trump, så får vi än en mer extrem person till nästa valrunda!
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-05-30 01:36:51 följande:
    Trott det enda sedan i somras. Så visst är det min rätt! Vad jag menar är att Trumps retorik kommer inte sluta med Trump. Vi kommer se fler icke klassisk politisk skolade personer kandidera för samma post framöver. Det kan tom vara farligt. Du tror att det är en temporär fluga, jag vill mena att det är en naturlig utveckling som nu sker. Vinner inte Trump, så får vi än en mer extrem person till nästa valrunda!
    Jag gjorde testen längst upp i tråden och blev förvånad över att jag fick så stor överensstämmelse med Clinton, tror det var 98 procent, något jag aldrig kommit i närheten av för ett svenskt parti.

Iofs säger det nog mer om testen än att jag är en anhängare av Clintons politik, och kanske att jag anpassade mina svar till en tänkt FDFMGA i USA.

Hursomhelst, Clinton är förutsägbar. Det kommer att bli ett frihandelsavtal med EU, det kommer inte att bli ett handelskrig med Kina, det kommer inte att byggas några "Berlinmurar" mot Mexiko och det kommer inte att bli en president som konsekvent spelar på fördomar och förenklingar.

Ja, jag tycker Clinton är en osympatisk politiker och jag är tydligen inte ensam om att tycka detta. Trump skulle inte haft en chans mot en politiker med Obamas framtoning. 

Vad gäller Clintons ansvar för invasionen av Irak så kan hon väl i viss mån ursäktas av att hon inte var ensam om att tro på lögnerna om irakiska massförstörelsevapen. Tony Blair gjorde det, liksom många andra.

Om jag inte missminner mig så fanns det även svenska politiska partier som stödde invasionen. Säkert flera av allianspartierna och alldeles säkert stolpskottet Björklund.

Jag måste googla för att se om han ansåg att Sverige borde deltaga.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon

Det blir intressant att se hur Libertarianerna kommer att ta röster från Dem och Rep.

Med tanke på hur hårt de går ut mot Trump så kan man gissa att det är Demokraterna (Clinton?) som kommer att tappa mest röster till dem då det nu ser ut att bli två "anti-Trump-kandidater" i valet:

http://www.pressofatlanticcity.com/news/breaking/libertarian-presidential-candidate-not-throwing-away-shot/article_9e473eea-260b-11e6-b777-13709347a9b7.html

• FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-05-30 01:36:51 följande:
    Trott det enda sedan i somras. Så visst är det min rätt! Vad jag menar är att Trumps retorik kommer inte sluta med Trump. Vi kommer se fler icke klassisk politisk skolade personer kandidera för samma post framöver. Det kan tom vara farligt. Du tror att det är en temporär fluga, jag vill mena att det är en naturlig utveckling som nu sker. Vinner inte Trump, så får vi än en mer extrem person till nästa valrunda!
    Skrattande

www.dn.se/nyheter/usa-valet/uppgifter-om-oberoende-kandidat-uppror-trump/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-05-30 01:31:08 följande:
    Ehhhhhhhh wut? Bättre med en poll isf. Måste medge att det var lite pinsamt att du lyfte fram att Hilary har 69% chans att bli president och presenterade det som en absolut sanning. "Det här är vad amerikanerna själva tycker" lol
    Vad dåligt du citerar. Jag skrev "Så här tror man fn i USA". Eller så läser du dåligt . Eller både och. Vad någon tror är aldrig en absolut sanning utan vad någon tror. Vet du ingenting? 
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?