Konstatera skrev 2016-05-30 01:36:51 följande:
Trott det enda sedan i somras. Så visst är det min rätt! Vad jag menar är att Trumps retorik kommer inte sluta med Trump. Vi kommer se fler icke klassisk politisk skolade personer kandidera för samma post framöver. Det kan tom vara farligt. Du tror att det är en temporär fluga, jag vill mena att det är en naturlig utveckling som nu sker. Vinner inte Trump, så får vi än en mer extrem person till nästa valrunda!
Jag gjorde testen längst upp i tråden och blev förvånad över att jag fick så stor överensstämmelse med Clinton, tror det var 98 procent, något jag aldrig kommit i närheten av för ett svenskt parti.
Iofs säger det nog mer om testen än att jag är en anhängare av Clintons politik, och kanske att jag anpassade mina svar till en tänkt FDFMGA i USA.
Hursomhelst, Clinton är förutsägbar. Det kommer att bli ett frihandelsavtal med EU, det kommer inte att bli ett handelskrig med Kina, det kommer inte att byggas några "Berlinmurar" mot Mexiko och det kommer inte att bli en president som konsekvent spelar på fördomar och förenklingar.
Ja, jag tycker Clinton är en osympatisk politiker och jag är tydligen inte ensam om att tycka detta. Trump skulle inte haft en chans mot en politiker med Obamas framtoning.
Vad gäller Clintons ansvar för invasionen av Irak så kan hon väl i viss mån ursäktas av att hon inte var ensam om att tro på lögnerna om irakiska massförstörelsevapen. Tony Blair gjorde det, liksom många andra.
Om jag inte missminner mig så fanns det även svenska politiska partier som stödde invasionen. Säkert flera av allianspartierna och alldeles säkert stolpskottet Björklund.
Jag måste googla för att se om han ansåg att Sverige borde deltaga.