• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2016-06-06 18:59:25 följande:
    Ja, det är ganska skrämmande att det finns en risk att näste president i USA inte är mer allmänbildad än så.
    Finns det nåt han är bra på, förutom att slänga skit på andra?
    En usel affärsman med stor bajsfylls käft är det enda han är, en som utan hjälp hade varit utblottad idag, om inte hans fars rådgivare hade hållit han under armarna och sett till att inte allt hade gått käpprättt åt skogen.

Fast bara under sin tid att bli USA:s nästa president, så har miljarder försvunnit bort från hans konton,, han har ju lyckats med att bannlysas i ländre där han hade stora investiringar på G, men som nu helt gått upp i rök.
    Och en sån idiot vill vissa se som USA:s nästa president.., det är bara att citera Strindberg och instämma i "det är synd om mäniskorna".
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Konstatera
    Världsmedborgare skrev 2016-06-08 07:19:35 följande:
    Finns det nåt han är bra på, förutom att slänga skit på andra?
    En usel affärsman med stor bajsfylls käft är det enda han är, en som utan hjälp hade varit utblottad idag, om inte hans fars rådgivare hade hållit han under armarna och sett till att inte allt hade gått käpprättt åt skogen.

Fast bara under sin tid att bli USA:s nästa president, så har miljarder försvunnit bort från hans konton,, han har ju lyckats med att bannlysas i ländre där han hade stora investiringar på G, men som nu helt gått upp i rök.
    Och en sån idiot vill vissa se som USA:s nästa president.., det är bara att citera Strindberg och instämma i "det är synd om mäniskorna".
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
    Jag är ett stort fan av Strindberg och kan därför konstatera att du uppenbarligen inte förstå vad han menade med "det är synd om människorna". Strindberg var knappast på etablissemangets sida!

Om nu Trump är en värdelös affärsman, hur tycker du att vi då ska döma Hilary?
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-06-06 17:05:26 följande:
    Du vill verkligen,verkligen inte ta in att Trump är en högst kontroversiell person även inom sitt eget parti utan föredrar att föreställa dig att alla som ger honom sitt "stöd" gör det för att de tycker han är en lämplig kandidat och presidentmaterial. För en hel del republikaner är Trump kolera, medan Hilary Clinton är koleraepedemi. Det innebär ju inte att man vill ha kolera. Artikeln plockar upp det, men man får vara lite pigg och vaken för att se det Kaffe.
    Att ge sitt stöd innebär att du vill ena partiet för att inte minst undvika interna splittringar. Sällan som du stödjer en kandidat till 100%.

Allt är som vanligt och Trump är republikanernas kandidat. Inte mer med det!
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-06-08 20:59:42 följande:
    Jag är ett stort fan av Strindberg och kan därför konstatera att du uppenbarligen inte förstå vad han menade med "det är synd om människorna". Strindberg var knappast på etablissemangets sida!

Det saknar nog betydelse om Donald Trump är en bra affärsman när det kommer till hans förmåga att leda USA. Problemet med Trump är att han är så populistisk, att han ljuger så mycket och att han visar främlingsfientliga/rasistiska tendenser. Han skulle inte bli en bra president.
  • FDFMGA

Säker på det?

Jag tycker det är mycket passande - även sett till betydelsen i "Ett drömspel" relativt Trump.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-06-08 21:12:13 följande:
    Säker på det?

Jag tycker det är mycket passande - även sett till betydelsen i "Ett drömspel" relativt Trump.
    Vi kan diskutera vad Guden indras dotter menade när hon tyckte synd om människorna. Men naturligtvis rör det sig delvis om kritik mot religiösa och politiska ledaråk som förtrycker den lilla människan. Dvs dåtidens etablissemang!

Strindberg var och förblir en av Sveriges största samhällskritiker. Att använda sig av denne för att indirekt försvara Hilary, är givetvis djupt osmakligt - oavsett vad denne briljanta man hade tyckt om Trump!
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-06-08 22:02:33 följande:
    Vi kan diskutera vad Guden indras dotter menade när hon tyckte synd om människorna. Men naturligtvis rör det sig delvis om kritik mot religiösa och politiska ledaråk som förtrycker den lilla människan. Dvs dåtidens etablissemang!

Strindberg var och förblir en av Sveriges största samhällskritiker. Att använda sig av denne för att indirekt försvara Hilary, är givetvis djupt osmakligt - oavsett vad denne briljanta man hade tyckt om Trump!
    Nu är det evigheter sen jag stötte på "Ett drömspel" men var det inte deras fåfänga drömmar om ett "lyckorike" som var grunden till påståendet.

I så fall är det mycket tillämpbart på Trumps anhängare.
  • Världsmedborgare
    Jag är ett stort fan av Strindberg och kan därför konstatera att du uppenbarligen inte förstå vad han menade med "det är synd om människorna". Strindberg var knappast på etablissemangets sida! Om nu Trump är en värdelös affärsman, hur tycker du att vi då ska döma Hilary?
    Ja det var ju åxå ett sätt att använda dig av ett citat, men du får så klart tolka det som du vill, själv nöjer jag med att tolka mer fritt och göra citatet till ett mer konkret påstående som gäller för de som tror det är rätt att lägga sin röst på en smått galen rasist som Trump..

Missnöjesröstning är troligen bland det absolut farligaste man som person kan göra, eftersom bakom populism kan dölja som precis vilken galenskap som helst, vilket vi sett ett antal ggr.

Jag är inte på mista vis mot att ärva förmögenhet, tvärtom, men när det gäller D Trump så ser vi att det även finns en baksida,.
    Pengar som ger en halvgalen rasist makt kan leda till problem för oss andra, och det är D Trump ett mer än övertydligt bevis på, vilket om inte annat har bevisats av han själv den senaste tiden, då han nu utsätts föör granskning av andra makthavare och det lagsystem som finns i USA.

Och då kan vi tydligt se att H Clintons påstående att Trump saknar impulskontroll faktiskt stämmer, och att rasisten Trump inte kan hantera motgångar och "saker" som går han emot.
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?