Konstatera skrev 2016-06-08 20:59:42 följande:
Jag är ett stort fan av Strindberg och kan därför konstatera att du uppenbarligen inte förstå vad han menade med "det är synd om människorna". Strindberg var knappast på etablissemangets sida! Om nu Trump är en värdelös affärsman, hur tycker du att vi då ska döma Hilary?
Ja det var ju åxå ett sätt att använda dig av ett citat, men du får så klart tolka det som du vill, själv nöjer jag med att tolka mer fritt och göra citatet till ett mer konkret påstående som gäller för de som tror det är rätt att lägga sin röst på en smått galen rasist som Trump..
Missnöjesröstning är troligen bland det absolut farligaste man som person kan göra, eftersom bakom populism kan dölja som precis vilken galenskap som helst, vilket vi sett ett antal ggr.
Jag är inte på mista vis mot att ärva förmögenhet, tvärtom, men när det gäller D Trump så ser vi att det även finns en baksida,.
Pengar som ger en halvgalen rasist makt kan leda till problem för oss andra, och det är D Trump ett mer än övertydligt bevis på, vilket om inte annat har bevisats av han själv den senaste tiden, då han nu utsätts föör granskning av andra makthavare och det lagsystem som finns i USA.
Och då kan vi tydligt se att H Clintons påstående att Trump saknar impulskontroll faktiskt stämmer, och att rasisten Trump inte kan hantera motgångar och "saker" som går han emot.