• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • flygrl
    nihka skrev 2016-06-10 18:58:02 följande:
    Eller hur. Trump verkar sällan bryr sig om sådant utan hans uttalanden är ofta en produkt av sinnestämningen för stunden.
    Ja, han verkar liksom häva ur sig vafan som helst som passar i stunden. No limit. Skrämmande. :/
  • nihka
    flygrl skrev 2016-06-10 19:14:58 följande:
    Ja, han verkar liksom häva ur sig vafan som helst som passar i stunden. No limit. Skrämmande. :/
    Direktlänk mellan hjärna och käft, men iofs behöver man inte fundera på hur han "egentligen" tänker för det ligger ju där som en blaffa att öppet beskåda.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-06-10 18:56:02 följande:
    Likaså kommer den som själv är en okunnig, rasistisk lögnare tycka att en okunnig rasistisk lögnare blir en bra president. Kaka söker maka liksom även om inte alla som stödjer Trump gör det av den orsaken, men de som gör det känner väl sig trygga i att lägga sin röst på en spegling av sig själva.
    För mig framstår Trump närmast som en parodi på den fördomsfullt okunniga dumheten.

Jag såg för någon månad sen att våra riksdagsledamöter hade tillfrågats om vilken potentiell kandidat de stödde, inte ens särskilt många sverigedemokrater föredrog Trump.

Framgår ju också av omröstningen i den här tråden där bara 20 procent gett Trump sitt stöd Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2016-06-10 19:31:55 följande:
    För mig framstår Trump närmast som en parodi på den fördomsfullt okunniga dumheten.

Jag såg för någon månad sen att våra riksdagsledamöter hade tillfrågats om vilken potentiell kandidat de stödde, inte ens särskilt många sverigedemokrater föredrog Trump.

Framgår ju också av omröstningen i den här tråden där bara 20 procent gett Trump sitt stöd Skrattande
    Trumps framgångar inom politiken är till stor del ett resultat av att kandidatposter mer eller mindre är en handelsvara i USA.
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-06-10 00:07:00 följande:
    Nej, allt är inte som vanligt utan möjligen det största arselet genom tiderna att kandidera kandiderar och det egna partiet är smärtsamt medvetna om det!
    Du återger inte verkligheten. Smarta republikaner förstår att partiet tappat efter Bush regeringsperiod. Trump är en räddning för hela partiet. Trump är även den republikan som fått flest röster i primärvalet genom tiderna! Detta i ett sällskap av 17 kandidater. Mycket imponerande.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-06-11 01:09:58 följande:
    Du återger inte verkligheten. Smarta republikaner förstår att partiet tappat efter Bush regeringsperiod. Trump är en räddning för hela partiet. Trump är även den republikan som fått flest röster i primärvalet genom tiderna! Detta i ett sällskap av 17 kandidater. Mycket imponerande.
    Ja, ja, ja. Vad du tycker är smart är förstås bara vad du tycker är smart.

Vad jag tycker är smart är att Obama inte behöver lämna över sin makt och koderna till USA:s kärnvapen till en omdömeslös och känslostyrd amatör.

Trump en räddning? Knappast. Hans egna förtjänster rankas inte högst av de flesta som "stödjer" honom. Den vanligaste orsaken till att hans anhängare röstar på honom är att man vill stoppa Clinton. Man hade kunnat släppa fram en apa i samma syfte. Inte så imponerande. Förhållandet är detsamma för Clinton, men inte i riktigt lika hög utsträckning. Hojta till om du behöver hjälp med engelskan:

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-anti-vote-idUSKCN0XX06E 
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-06-11 12:52:04 följande:
    Ja, ja, ja. Vad du tycker är smart är förstås bara vad du tycker är smart.

Vad jag tycker är smart är att Obama inte behöver lämna över sin makt och koderna till USA:s kärnvapen till en omdömeslös och känslostyrd amatör.

Trump en räddning? Knappast. Hans egna förtjänster rankas inte högst av de flesta som "stödjer" honom. Den vanligaste orsaken till att hans anhängare röstar på honom är att man vill stoppa Clinton. Man hade kunnat släppa fram en apa i samma syfte. Inte så imponerande. Förhållandet är detsamma för Clinton, men inte i riktigt lika hög utsträckning. Hojta till om du behöver hjälp med engelskan:

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-anti-vote-idUSKCN0XX06E 
    Det är snarare tvärtom. Det skiljer 1% i optionen "jag vill inte att motståndaren ska vinna". Uppenbarligen har även Trump fler som röstar på honom p.g.a hans politiska ambitioner än vad Clinton har. 43/40
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-06-10 00:13:00 följande:
    Det är ingen förutfattad mening utan en åsikt baserad på hur en person med högst bristande omdöme skulle fungera  på presidentposten. Man måste ju inte släppa fran varenda idiot för att se om de möjligen bevisar en fel.
    Det är inte heller en förutfattad mening att vi kommer få mer av samma med Hilary Clinton. D.v.s större korrumption, tydligare segregation och ännu fler onödiga krig i stil med Irak och Lybien. 

Jag vill bryta detta mönster. Det vill inte du!
  • Tita Nic

Fortfarande Clinton. Skulle gestalta sig svårt med en US-president som har förbjud att resa in i de 6 viktigaste europeiska länderna. Men, vad vet jag.

• FDFMGA

Enligt Inizio så föredrar var tredje sverigedemokrat Trump som president medan andelen för övriga partier är var tionde.

Skälet till att man vill se Trump är desamma som den här trådens Trumpare har angett.

Tilläggas bör väl att var tredje inte är så värst hög andel.

www.aftonbladet.se/nyheter/article22985852.ab

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?