• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-07-24 11:06:31 följande:
    Jag är väldigt självkritisk och medveten om vem jag är. Jag stödjer inte SD. I fråga om det amerikanska valet stödjer jag inte Trump till 100%, men jag anser likväl att han är en sundare kandidat än Clinton. Finns numer bara två kandidater att välja på. Ingen av dem är Jesus!

Jag har aldrig uppskattat din svart vita världsbild, då jag anser det vara skadligt att så tvångsmässigt försöka kategorisera människor i olika fack. Världen består av gråskalor. Naturligtvis är det möjligt att föredra Trump före H Clinton, och samtidigt inte rösta SD här i Sverige.
    Nu beter du dig dig så där creepy igen och pratar om mig och dina hemkokta teorier om min mentala status isf att hålla dig till sakfrågan, vilket förstås inte är min mentala status.

Jodå, du stödjer SD precis som du stödjer Trump. Man behöver inte rösta på ett parti för att stödja det.
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-07-25 01:12:52 följande:
    Nu beter du dig dig så där creepy igen och pratar om mig och dina hemkokta teorier om min mentala status isf att hålla dig till sakfrågan, vilket förstås inte är min mentala status.

Jodå, du stödjer SD precis som du stödjer Trump. Man behöver inte rösta på ett parti för att stödja det.
    Jag utgår från vad du har skrivit här i diverse debatter. Du är väldigt svart och vit.

Nej, jag stödjer inte SD. Däremot har de givetvis särskilda poänger, precis som de flesta andra partier. Jag köper dock inte allt till 100% med något parti. Det är dock inte SD som ligger mig närmast och jag tror inte heller att det partiet är bäst lämpat att styra Sverige. Jag respekterar däremot de som tror att de faktiskt är bäst lämpade.

Sverige och USA är inte samma land och förutsättningarna är olika. Trump och SD, har inte mer gemensamt än gemene republikan och SD. Därför är kopplingen till SD problematisk.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-07-25 01:52:07 följande:
    Jag utgår från vad du har skrivit här i diverse debatter. Du är väldigt svart och vit.

Sverige och USA är inte samma land
    "Clinton har inte tagit ett enda sunt eller beslut av godo.
    Hilary Clinton är en gammal moderat kärring
    Hilay är en gammal privligerad kärring
    rätt usel som politiker.
    Trump  erbjuder något nytt och fräscht.
    Jäkligt imponerad av Trump. Han är utan tvekan en av de största politiska talanger, som jag beskådat
    Skicklig politiker
    Yes. Nu håller vi tummarna att han slår kärringen mot hösten!

Hilary Clinton är förmodligen demokraternas värsta kandidat i partiets historia, samtidigt som jag anser att Trump är republikanernas sundaste kandidat på många år"
    "trams! 
    Det du för fram är totalt irrelevant!
    ZzzZZZzZz
    Dags att vakna nu.
    Jag låter dig leva vidare i din svart vita värld."
    I rest my case.

• KillBill
    KillBill skrev 2016-07-24 11:50:40 följande:
    Du radar upp en massa republikansk propaganda. Kan du ge exempel på något med Hilarys politik som är extremt?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Jag förstår fortfarande inte vad som är extremt med Hilarys politik, hon avser väl i princip att fortsätta driva den utrikespolitik som USA har drivit de senaste åren (en politik som också republikanska presidenter drev innan henne och Obama).
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-07-25 09:46:34 följande:

Jag förstår fortfarande inte vad som är extremt med Hilarys politik, hon avser väl i princip att fortsätta driva den utrikespolitik som USA har drivit de senaste åren (en politik som också republikanska presidenter drev innan henne och Obama).

Min poäng är att det normaltillstånd som råder är extremt ... Illa. Tillåt mig fråga. Tycker du att världen har blivit en bättre plats under Hilary Clintons inblandning de senaste åren?

Inte ens Trump är särskilt extrem om du besitter ett politiskt djup.
  • Konstatera

För övrigt. Mycket illa med de senaste mejlskandalerna som slår fast det vi alla har misstänkt. Det demokratiska partiet motarbetade Sanders från ruta ett. Blir mer och mer äcklad av det demokratiska partiet som visar prov på svåra korrumptionsproblem.

För övrigt bedriver Clinton tidernas mest cyniska valkampanj. Det vore inte en vinst för demokratin om hon vann!

• nihka
    Konstatera skrev 2016-07-25 12:06:49 följande:
    Kul att du tar dig tid till att rycka några meningar ur sitt sammanhang. Skillnad mellan att ta ställning för en kandidat i ett race om två, och att som du dra paralleller till SD i en diskussion om något helt annat. Du verkar vara besatt.
    Du får ju stå för dina svartvita åsikter:
    rätt usel som politiker.

Trump erbjuder något nytt och fräscht.
    Jäkligt imponerad av Trump. Han är utan tvekan en av de största politiska talanger, som jag beskådat
    Skicklig politiker

Hilary Clinton är förmodligen demokraternas värsta kandidat i partiets historia, samtidigt som jag anser att Trump är republikanernas sundaste kandidat på många år"

Slut citat.
    Tre av 35 inlägg skrivna av mig i den här tråden innehåller paralleler till SD. Trump är ju populär bland åkessonarna. Du får lägga känslorna åt sidan och sluta kalla den som drar paralleller till ett parti du håller högt med en preseidentkandidat du håller högt för besatt.  Dessa ständiga personanalyser. Jag är inte förvånad, men jag får påminna om att JAG inte kandiderar för någon politisk topposition varken i USA eller någon annanstans, så du behöver inte kommentera mig och i synnehet inte något som har med mitt psyke att göra, men det är ändå en intressant observation att du på något plan betydelsemässigt placerar mig där uppe med dem
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-25 12:12:45 följande:
    Min poäng är att det normaltillstånd som råder är extremt ... Illa. Tillåt mig fråga. Tycker du att världen har blivit en bättre plats under Hilary Clintons inblandning de senaste åren?

Inte ens Trump är särskilt extrem om du besitter ett politiskt djup.
    Du kan inte skylla kriget i Syrien eller i Ukraina på USA.

Det är extremt att vilja bygga en mur mot Mexiko, det är extremt att vilja deportera 11 miljoner papperslösa mexikanare (där många har barn som är amerikanska medborgare), det är extremt att vägra att släppa in muslimer i USA, det är extremt att tala om den mexikanska befolkningen som narkotikasmugglare och våldtäktsmän o.s.v.
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-07-25 12:55:43 följande:

Du kan inte skylla kriget i Syrien eller i Ukraina på USA.

Det är extremt att vilja bygga en mur mot Mexiko, det är extremt att vilja deportera 11 miljoner papperslösa mexikanare (där många har barn som är amerikanska medborgare), det är extremt att vägra att släppa in muslimer i USA, det är extremt att tala om den mexikanska befolkningen som narkotikasmugglare och våldtäktsmän o.s.v.

Ukraina, nej, men nog har USA del i Syrien kriget. Glöm inte bort att USA aktivt ville störta Assad, vilket innefattade träning och stor support till landets rebellgrupper. USA gav således IS både luft och mandat att härja fritt i området. Har du hört något så korkat? Bush/Cheney hade åtminstone den goda smaken att göra något helhjärtat innan de påbörjade sin avveckling, om än urbota dumt initiativ till att börja med.

Hilary var även för USAs inblandning i Irak och Lybien. USAs närvaro i MÖ har förvärrat och på många vis fördärvat regionens framtid. Jag vill se en annan inriktning. Jag vill se inbördeskrig i regionen, inte amerikansk imperialism. Endast då kan Islam genomföra sin mycket behövliga liberalisering. Samma resa som kristendomen gjort. USA förhindrar detta.

Massdeporteringar har skett innan i USA under Eisenhower. Naturligtvis är volymen på tok för stor, men att tala om det är inte särskilt extremt. Vi snackar alltså om illegala invandrare här. Det är snarare extremt att omfamna illegala invandrare som Hilary Clinton gör.

Han sa för övrigt "some mexicans" är våldtäktsmän och bärare av narkotika. Inte särskilt extremt uttalande då det är helt sant. Precis på samma sätt som att vissa svenskar är våldtäktsmän och langare. Isf är svensk media minst lika extrem som Donald Trump. Sluta upp med att ha dubbla måttstockar!
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-07-25 12:44:37 följande:

Du får ju stå för dina svartvita åsikter:

rätt usel som politiker.
    Trump erbjuder något nytt och fräscht.

Skicklig politiker

Slut citat.
    Tre av 35 inlägg skrivna av mig i den här tråden innehåller paralleler till SD. Trump är ju populär bland åkessonarna. Du får lägga känslorna åt sidan och sluta kalla den som drar paralleller till ett parti du håller högt med en preseidentkandidat du håller högt för besatt.  Dessa ständiga personanalyser. Jag är inte förvånad, men jag får påminna om att JAG inte kandiderar för någon politisk topposition varken i USA eller någon annanstans, så du behöver inte kommentera mig och i synnehet inte något som har med mitt psyke att göra, men det är ändå en intressant observation att du på något plan betydelsemässigt placerar mig där uppe med dem
    Ok, jag orkar inte läsa alla dina inlägg. Men nog försöker du placera mig som SDare enkom PGA att jag stödjer Trump före Goldman Sachs ... Jag menar Clinton. Detta trots att jag dementerat denna korrelation gång på gång. Du lyssnar således inte på din motpart här. Så fungerar en person som är besatt!

Jag citerar.

"Jag är som bekant inte SDare och jag ser inte heller relevansen i att diskutera SD när vi diskuterar det amerikanska valet"

"Klart du är. Resonemangen sitter som en smäck. Du har bara inte erkänt det för dig själv än."

LOL
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?