• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-25 20:51:59 följande:
    Ett litet tillägg, då jag förstod att du blev mycket upprörd över benämningen kärringen. Min innebörd är att Clinton är en mycket feg politiker. Även därför jag adderade gammal (kärring).

Du får läsa på om betydelsen av ordet kärring. Och yes, jag tycker att hon är en gammal feg tant som med stor cynism försöker sopa landets problem under mattan.

Du som älskar att googla på finurliga ting, kan för övrigt ta och googla Familjeliv+Konstatera+Hilary Clinton varpå du kommer se att jag använder hennes fullständiga namn på en frekvent basis.

Sådär. Hoppas du inte blev allt för kränkt. Ha det fint!

För övrigt i kölvattnet av att 19 000 tusen mejl just publicerades, påstår nu Wikileaks grundare Julian Assange att mer mindre smickrande avslöjanden är på ingång. Hajp eller inte, vi får se. Ett som är säkert är ... Trump har ett enormt momentum.

silenceisconsent.net/breaking-wikileaks-found.../#sthash.QabdhqUz.dpbs

Nej, jag blev inte upprörd. 

Jag bara noterade att du är så upprörd att du kallar Hillary Clinton "kärringen", när du inte kallar henne Goldman Sachs eller påstår att hennes politik är extremistisk.

Du vet. Det finns alltid alternativa förklaringar, det kan ju rentav vara så att hon inte är en extremist och att den som röstar på henne inte röstar på ett företag som för övrigt tillhör många nazisters främsta hatobjekt - upprördheten och invektiven kan helt och hållet ha sitt ursprung i betraktarens syn på omvärlden och sig själv.

Jag tycker det är befriande skönt när sådana som du blir så upprörda att ni visar vad ni står politiskt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    KillBill skrev 2016-07-25 14:45:18 följande:
    Det du påstår stämmer inte. Detta är vad Donald Trump sa:

"When Mexico sends its people, they?re not sending their best. They?re not sending you. They?re not sending you. They?re sending people that have lots of problems, and they?re bringing those problems with us. They?re bringing drugs. They?re bringing crime. They?re rapists. And some, I assume, are good people"
    Vilken läskig syn.
  • nihka
    KillBill skrev 2016-07-25 14:45:18 följande:
    Det du påstår stämmer inte. Detta är vad Donald Trump sa:

"When Mexico sends its people, they?re not sending their best. They?re not sending you. They?re not sending you. They?re sending people that have lots of problems, and they?re bringing those problems with us. They?re bringing drugs. They?re bringing crime. They?re rapists. And some, I assume, are good people"
    Vilken läskig syn.
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-07-25 13:46:04 följande:
    Ok, jag orkar inte läsa alla dina inlägg. Men nog försöker du placera mig som SDare enkom PGA att jag stödjer Trump före Goldman Sachs ... Jag menar Clinton. Detta trots att jag dementerat denna korrelation gång på gång. Du lyssnar således inte på din motpart här. Så fungerar en person som är besatt!ramma

Jag citerar.

"Jag är som bekant inte SDare och jag ser inte heller relevansen i att diskutera SD när vi diskuterar det amerikanska valet"

"Klart du är. Resonemangen sitter som en smäck. Du har bara inte erkänt det för dig själv än."

LOL
    Dementera på du.

Dina resonemang talar för sig själva och även ditt ständiga name calling av politiker du inte stödjer och kommentarer om människor mentala status som inte håller med dig.

Det är ju inte konstigt om Trumps följare färgas av Trumps sätt att uttala sig eller att han är så populär bland personer som attraheras av SDs "rättframma" retorik. Trumps syn på mexikanare har stora likheter med SDs syn på muslimer och förstås Trumps egen syn på muslimer, och naturligtvis tycker de som håller med honom att det inte är en extrem syn.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-07-26 06:47:27 följande:

Nej, jag blev inte upprörd. 

Jag bara noterade att du är så upprörd att du kallar Hillary Clinton "kärringen", när du inte kallar henne Goldman Sachs eller påstår att hennes politik är extremistisk.

Du vet. Det finns alltid alternativa förklaringar, det kan ju rentav vara så att hon inte är en extremist och att den som röstar på henne inte röstar på ett företag som för övrigt tillhör många nazisters främsta hatobjekt - upprördheten och invektiven kan helt och hållet ha sitt ursprung i betraktarens syn på omvärlden och sig själv.

Jag tycker det är befriande skönt när sådana som du blir så upprörda att ni visar vad ni står politiskt.

Ingen hemlighet att Clinton är en del av korruptionen inom amerikansk politik. Företagare backar inte en politiker utan att förvänta sig något i gengäld. Det här är befogad kritik mot Hilary Clinton.

Enda anledningen till att rösta på Clinton stavas Trump. Det är ett stort problem och kommer även bli hennes fall.

Här är en annan nazist!

mobile.twitter.com/Snowden/status/703733273504018432
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-07-26 10:07:40 följande:

Dementera på du.

Dina resonemang talar för sig själva och även ditt ständiga name calling av politiker du inte stödjer och kommentarer om människor mentala status som inte håller med dig.

Det är ju inte konstigt om Trumps följare färgas av Trumps sätt att uttala sig eller att han är så populär bland personer som attraheras av SDs "rättframma" retorik. Trumps syn på mexikanare har stora likheter med SDs syn på muslimer och förstås Trumps egen syn på muslimer, och naturligtvis tycker de som håller med honom att det inte är en extrem syn.

Jag är inget dedikerat fan av Trump, som redan konstaterat. Håller dock han högre än Clinton. Inte konstigare än så. Tom i denna tråd röstade jag på Rand Paul som jag ansåg var den sundaste republikanen i racet tillsammans med Kasich.

"Personligen gillade jag Rand Paul. Han hade sunda åsikter och stod för en god balans. Den bästa kandidaten som är kvar är troligtvis Kasich"

Är dessa kandidater också associerade med SD?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-26 13:56:13 följande:
    Ingen hemlighet att Clinton är en del av korruptionen inom amerikansk politik. Företagare backar inte en politiker utan att förvänta sig något i gengäld. Det här är befogad kritik mot Hilary Clinton.

Enda anledningen till att rösta på Clinton stavas Trump. Det är ett stort problem och kommer även bli hennes fall.

Här är en annan nazist!

mobile.twitter.com/Snowden/status/703733273504018432
    Föga förvånade. Snowden är lika mycket för Ryssland som han är för Trump.
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-07-26 14:05:12 följande:

Föga förvånade. Snowden är lika mycket för Ryssland som han är för Trump.

Javisst, han är nazist också!

Nej du. Snowden är inte pro-trump. Tvärtom mycket kritisk till Trump.

Intressant intervju

www.mintpressnews.com/snowden-responds-to-donald-trumps-death-threats-hillary-clintons-email-scandal/209258/

För övrigt. Hur Snowden behandlats av den amerikanska staten, klingar mycket illa med hur Clinton behandlats av staten. Snacka om dubbla måttstockar.
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-26 13:56:13 följande:

Här är en annan nazist!

mobile.twitter.com/Snowden/status/70373327350...
    Men Snowden är väl inte nazist - tror du behöver kyla ner dig en aning. Hillary Clinton tycks göra dig synnerligen het.

I övrigt så är fenomenet inte nytt utan tvärtom lika gammalt som det har funnits folk behöver gömma sig bakom andra.

Du kallar Hillary Clinton för Goldman Sachs och försvarar dig med att krypa undan bakom Edward Snowden. Tror du verkligen att en del av hans gloria ska falla över digSkrattande

Snarare tvärtom. Det ynkliga i att kalla henne kärring, extremist och Goldman Sachs blir bara ynkligare när du inte ens kan låta dina invektiv "stå på egna ben"
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?