• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-07-26 15:44:57 följande:

Systemet med företag/organisationer som backar upp partier/politiker ekonomiskt finns över hela världen.

Hör och häpna även i Sverige.

Givetvis och jag är en mycket hård motståndare mot den lobbyism som sker inom svensk politik. Det är mycket allvarligt.

Men ... Korruptionen finner helt andra proportioner i USA. Clinton är den största boven av dem alla. När du marginaliserar detta problem så spottar du på många amerikaner - inte minst på Bernie Sanders supportrar. Det är allvarligt nog att DNC har sponsorer, men det är likväl en privat organisation som gör precis som de själva vill. Problematiken här är att vi har att göra med enskilda individer.

Tänk dig själv om vår statsminister bedrev ett privat företag med årliga donationer på 300 miljoner, som är fallet med the Clinton Foundation, utan att för den delen göra affärer vid sidan om sitt regeringsarbete. Du hade inte funderat kring om vår statsminister verkligen arbetade för folket, eller för finansiärerna?

Att ge bidrag till politiska organisationer är inte lika illa som att ge donationer till en enskild individ.

Själv undrar jag. Clinton har tagit emot pengar från Saudiarabien. Med det i minne ... Är det inte då direkt osmakligt att försöka iklä sig rollen som kvinnornas representant?
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-07-26 16:19:21 följande:

Ja det är moderater och Sverigedemokraterna som har varit mest emot att partierna ska vara tvungna att informera om var ifrån partibidragen kommer (för att systemet ska vara transparent). Idag så är det väl bara SD som vill hemlighålla partibidragen.

Förklara nu istället varför Snowden är pro-ryssland och pro-trump. Nyfiken
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-26 22:11:23 följande:
    Skrivit otaliga inlägg om Goldman Sachs utan att hänvisa till Snowden. Länkade mest till tweeten för att visa att dina inlägg saknar substans.

Vore lite skoj att se dig debattera mot Snowden. "If you Google Clinton+jew+Goldman Sachs ..." LOL????
    Jag tror inte att Snowden skriver på FL och i och med att jag inte är en del av den mer extremistiska citatdebatttraditionen så ser jag detta som en smärre omöjlighet.

Det är lustigt att dagens högeryttrar är så påminner så oerhört mycket om gårdagens vänsteryttrar.

Tänk själv i stället för att rapa citat har jag alltid tyckt, papegojor gör sig bäst i djungeln i frihet, inte i höger- eller vänsterburar.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2016-07-26 21:59:41 följande:
    Är det J Åkesson som har läst nattsagan för dessa pojkar?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Daniel12
    Speakers Corner skrev 2016-07-26 21:36:02 följande:

Jag blir alldeles matt av att se att det finns dom som stöttar en sån pajas som Trump. 

En person som har noll koll på politik.
    Som är konfliktsökande och hatisk mot vissa grupper som vill slå split mellan grupper och segregera, som inte har fattat att makt bygger på tillit och inte på förtryck, hårda tag och våld. 
    Det om något borde vi väl ändå ha lärt av historien. 
    En person som glatt kan påstå vad som helst för att sen lika glatt vägra erkänna att han har sagt det, trots att han är överbevisad.
    En person med en moralkompass som verkar ha kommit på sned och ur funktion.
    En person som är impulsiv, okunnig, oberäknelig, med dålig impulskontroll och konfliktsökande på det.
    Han och Putin påminner om varandra, men Putin är smartare och kanske än farligare just därför. 
    Men gud bevare oss väl om dom här två börjar samarbeta, då ligger vi alla risigt till. 

Jajamän.. då blir det slut på allt daltande med terrorister, islamister, våldtäktsmän och kriminella invandrare. Och det bästa är att när sveriges regering inser att man inte kan eller bör motarbeta två stormakter kommer Löfven och hans anhang lydigt att dansa efter deras pipa, då de inte kommer våga annat. Jag riktigt myser när jag tänker på vilken härlig framtid vi går till mötes. Det är spännande tider vi lever i nu.

• Daniel12

Jag kommer villigt att ställa upp som Trums bödel för att komma tillrätta med det kaos vi har i samhället idag.

• FDFMGA
    Daniel12 skrev 2016-07-28 08:44:06 följande:
    Jag kommer villigt att ställa upp som Trums bödel för att komma tillrätta med det kaos vi har i samhället idag.
    Hm, hoppas att inte alltför många åkessonare börjar tro att de är bödlar.

Det lär bli mycket att göra då för dem som byter blöjor på  de här krabaterna.

Skämt åsido. Hoppas att Säpo har koll på radikaliserade sverigedemokrater. Vi har haft nog av galna högerextremistiska terrorister.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?