• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-25 13:35:42 följande:
    Ukraina, nej, men nog har USA del i Syrien kriget. Glöm inte bort att USA aktivt ville störta Assad, vilket innefattade träning och stor support till landets rebellgrupper. USA gav således IS både luft och mandat att härja fritt i området. Har du hört något så korkat? Bush/Cheney hade åtminstone den goda smaken att göra något helhjärtat innan de påbörjade sin avveckling, om än urbota dumt initiativ till att börja med.

Hilary var även för USAs inblandning i Irak och Lybien. USAs närvaro i MÖ har förvärrat och på många vis fördärvat regionens framtid. Jag vill se en annan inriktning. Jag vill se inbördeskrig i regionen, inte amerikansk imperialism. Endast då kan Islam genomföra sin mycket behövliga liberalisering. Samma resa som kristendomen gjort. USA förhindrar detta.

Massdeporteringar har skett innan i USA under Eisenhower. Naturligtvis är volymen på tok för stor, men att tala om det är inte särskilt extremt. Vi snackar alltså om illegala invandrare här. Det är snarare extremt att omfamna illegala invandrare som Hilary Clinton gör.

Han sa för övrigt "some mexicans" är våldtäktsmän och bärare av narkotika. Inte särskilt extremt uttalande då det är helt sant. Precis på samma sätt som att vissa svenskar är våldtäktsmän och langare. Isf är svensk media minst lika extrem som Donald Trump. Sluta upp med att ha dubbla måttstockar!
    Det du påstår stämmer inte. Detta är vad Donald Trump sa:

"When Mexico sends its people, they?re not sending their best. They?re not sending you. They?re not sending you. They?re sending people that have lots of problems, and they?re bringing those problems with us. They?re bringing drugs. They?re bringing crime. They?re rapists. And some, I assume, are good people"
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-25 13:46:04 följande:
    Ok, jag orkar inte läsa alla dina inlägg. Men nog försöker du placera mig som SDare enkom PGA att jag stödjer Trump före Goldman Sachs ... Jag menar Clinton. Detta trots att jag dementerat denna korrelation gång på gång. Du lyssnar således inte på din motpart här. Så fungerar en person som är besatt!

Jag citerar.

"Jag är som bekant inte SDare och jag ser inte heller relevansen i att diskutera SD när vi diskuterar det amerikanska valet"

"Klart du är. Resonemangen sitter som en smäck. Du har bara inte erkänt det för dig själv än."

LOL
    Här är länken till Washington Post som återger vad Trump sa: www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2015/07/08/donald-trumps-false-comments-connecting-mexican-immigrants-and-crime/
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-25 13:46:04 följande:
    Ok, jag orkar inte läsa alla dina inlägg. Men nog försöker du placera mig som SDare enkom PGA att jag stödjer Trump före Goldman Sachs ... Jag menar Clinton. Detta trots att jag dementerat denna korrelation gång på gång. Du lyssnar således inte på din motpart här. Så fungerar en person som är besatt!
    Goldman Sachs får ofta fungera som ett exempel, så det är klart att du stöder Trump före Goldman Sachs.

Med samma ganska avskyvärda retorik som du använder skulle jag kunna Konstatera att man kan vända på allt och påstå att du stöder Ku Klux Klan före Hillary Clinton.

Om man söker på Goldman Sachs och judisk så får man många träffar där Goldman S utpekas som ledande i den judiska världskonspirationen.

www.google.se/webhp&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=goldman+sachs+judisk

Lägger man till "kärringen" som du kallar Hillary Clinton och hennes riktiga namn så blir första träffen Nordfront som låter meddela att kärringens sju största bidragsgivare alla är judar.

www.google.se/webhp&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=goldman+k%C3%A4rringen+hillary&tbs=lr:lang_1sv&lr=lang_sv
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-07-25 14:45:18 följande:

Det du påstår stämmer inte. Detta är vad Donald Trump sa:

"When Mexico sends its people, they?re not sending their best. They?re not sending you. They?re not sending you. They?re sending people that have lots of problems, and they?re bringing those problems with us. They?re bringing drugs. They?re bringing crime. They?re rapists. And some, I assume, are good people"

Blev en följetong av det där och han har förtydligat vad han menade. Tittar du på det där citatet som är en aning bakvänt kan vi dock urskilja att han inte kallar alla mexikaner för våldtäktsmän och langare. Han tar även upp i samma tal att det inte bara är illegala mexikaner som för med sig problem. Om vi sedan tar i beaktande hur han uttryckt sig i ämnet i efterhand, så menar jag att det fortfarande inte är något särskilt extremt uttalande.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-07-25 15:05:46 följande:

Goldman Sachs får ofta fungera som ett exempel, så det är klart att du stöder Trump före Goldman Sachs.

Med samma ganska avskyvärda retorik som du använder skulle jag kunna Konstatera att man kan vända på allt och påstå att du stöder Ku Klux Klan före Hillary Clinton.

Om man söker på Goldman Sachs och judisk så får man många träffar där Goldman S utpekas som ledande i den judiska världskonspirationen.

www.google.se/webhp&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=goldman+sachs+judisk

Lägger man till "kärringen" som du kallar Hillary Clinton och hennes riktiga namn så blir första träffen Nordfront som låter meddela att kärringens sju största bidragsgivare alla är judar.

www.google.se/webhp&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=goldman+k%C3%A4rringen+hillary&tbs=lr:lang_1sv&lr=lang_sv

Jag påstår ingenting om vad någon annan stödjer politiskt. Först påstår nhika att jag stödjer SD och nu drar du in KKK. Okeeeej! Det här med att du börjar googla på Goldman Sachs+jude+Hilary Clinton=nordfront är bland det mest pinsamma jag läst på mycket länge. Snacka om go bananas! Jag hoppas innerligt att du inte är journalist iaf!

Klart det är ett stort demokratiskt problem när ett stort företag som Goldman Sachs är en primär anledning till att en kandidat öht kan komma fram för representera det amerikanska folket. Jag antar att Koch-bröderna inte heller är ett problem när de köper republikaner?
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-07-25 15:39:25 följande:
    Jag påstår ingenting om vad någon annan stödjer politiskt. Först påstår nhika att jag stödjer SD och nu drar du in KKK. Okeeeej! Det här med att du börjar googla på Goldman Sachs+jude+Hilary Clinton=nordfront är bland det mest pinsamma jag läst på mycket länge. Snacka om go bananas! Jag hoppas innerligt att du inte är journalist iaf!

Klart det är ett stort demokratiskt problem när ett stort företag som Goldman Sachs är en primär anledning till att en kandidat öht kan komma fram för representera det amerikanska folket. Jag antar att Koch-bröderna inte heller är ett problem när de köper republikaner?
    Så när du får din egen retorik tillbaka tycker du att det är pinsamt.

Jag håller med, det är oerhört pinsamt när du först kallar henne "kärringen och sedan kallar henne "Goldman Sachs"

Ku Klux Klan stöder Trump. Själv fördrar jag Hillary Clinton framför Ku Klux Klan.

Det är märkligt att en kvinna kan framkalla så starka känslor att sådana som du till och med har grava problem att kalla henne vid hennes eget namn.

Jag citerar dig igen: "jag stödjer Trump före Goldman Sachs"

Själv stöder jag Hillary Clinton före Ku Klux Klan.

Om du har någon som är någotsånär språkbegåvad i din närhet kan du ju passa på att fråga hen om det finns någon principiell skillnad mellan din retorik och min efterapning av din retorik
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare

Att kalla D Trump för politiker är ett hån mot riktiga politiker.
    D Trump är en vanlig populist som råkar befinna sig på rätt plats vid rätt tid, och han kommer i framtiden vara nåt som de flesta amerkaner kommer att skämmas över.

Sorten D Trump har vi sett komma och gå i många länder, en aldrig har nån lyckats genomföra några av sina idéer på demokratisk väg.
    Det brukar som regel i basta fall sluta med fiasko, eller i sämsta fall, att det urartar i våldsamheter där demokratin avskaffas.

Nu tror jag mest på nåt slags mildare fiasko om D Trump blir president, inte mycket av hans förslag och idéer lär gå igenom i kongressen, eller får gehör av nåt annat land.

Hans idéer om att göra "America great again" genom att backa in i framtiden lär ju inte gå, för hur ska det gå till att plocka hem industri och tillverkning, som idag är förlagda utomlands.
    Det skulle skicka tillverkningskostnaderna genom alla tänkbara kostnadstak, och snabbt försätta dom i det läge som tvingade dom företagen att flytta utomlands, för några årtionden sen.
    Bara det skulle skapa proteststormar vi aldrig sett i USA tidigare, dom är ju vana att kunna handla billigt, och inte behöva vända på varenda Dollar.

Vi kan ju ta det här som exempel, men det finns många fler, nån som vet hur han tänker återbörda all denna industri: http://www.st.nu/kultur/nar-allt-faller-samman
    Att bygga upp allt igen, det är lika osannolikt som att Sverige skulle återuppliva vår teko och varvsindustri, till dess forna storhet.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-07-25 15:51:24 följande:

Så när du får din egen retorik tillbaka tycker du att det är pinsamt.

Jag håller med, det är oerhört pinsamt när du först kallar henne "kärringen och sedan kallar henne "Goldman Sachs"

Ku Klux Klan stöder Trump. Själv fördrar jag Hillary Clinton framför Ku Klux Klan.

Det är märkligt att en kvinna kan framkalla så starka känslor att sådana som du till och med har grava problem att kalla henne vid hennes eget namn.

Jag citerar dig igen: "jag stödjer Trump före Goldman Sachs"

Själv stöder jag Hillary Clinton före Ku Klux Klan.

Om du har någon som är någotsånär språkbegåvad i din närhet kan du ju passa på att fråga hen om det finns någon principiell skillnad mellan din retorik och min efterapning av din retorik

Nu är det som sådant att det är högst befogat att kalla detta ett val mellan Trump och Goldman Sachs, som till stor del finansierar Clintons kampanj Trump har inget samröre med KKK och har avfärdat organisationen gång på gång. Ditt exempel är misslyckat och pinsamt!
  • nattuv
    KillBill skrev 2016-07-25 09:46:34 följande:
    Jag förstår fortfarande inte vad som är extremt med Hilarys politik, hon avser väl i princip att fortsätta driva den utrikespolitik som USA har drivit de senaste åren (en politik som också republikanska presidenter drev innan henne och Obama).
    Enligt Noam Chomsky (som förvisso nog är ganska vänster) så har hela den amerikanska politiken flyttat sig så långt till höger att Demokraterna idag driva den politik som tidigare drevs av Republikanerna. Det vill säga en, enligt Chomsky, extrem högerpolitik som dessutom är färgad av imperialism och ett förakt för den vanliga människan.
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-07-25 15:51:24 följande:

Ett litet tillägg, då jag förstod att du blev mycket upprörd över benämningen kärringen. Min innebörd är att Clinton är en mycket feg politiker. Även därför jag adderade gammal (kärring).

Du får läsa på om betydelsen av ordet kärring. Och yes, jag tycker att hon är en gammal feg tant som med stor cynism försöker sopa landets problem under mattan.

Du som älskar att googla på finurliga ting, kan för övrigt ta och googla Familjeliv+Konstatera+Hilary Clinton varpå du kommer se att jag använder hennes fullständiga namn på en frekvent basis.

Sådär. Hoppas du inte blev allt för kränkt. Ha det fint!

För övrigt i kölvattnet av att 19 000 tusen mejl just publicerades, påstår nu Wikileaks grundare Julian Assange att mer mindre smickrande avslöjanden är på ingång. Hajp eller inte, vi får se. Ett som är säkert är ... Trump har ett enormt momentum.

silenceisconsent.net/breaking-wikileaks-founder-julian-assange-says-his-next-leak-will-virtually-guarantee-an-indictment-of-hillary-clinton/

Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?