Konstatera skrev 2016-12-24 12:54:20 följande:
Vissa saker med Israels regim är bedrövliga, men vissa åtgärder är absolut nödvändiga. Hur utbrett är ditt Israel-hat? Roligt att du hoppar på Trump för att stödja Israel, när sanningen är just den att det är USA som använt sin vetorätt i decennier kring allt som berör Israel. Inget nytt under solen.
Jag har inget mot Israel, det är regimen jag avskyr, och tyvärr har den även lett till den splittring vi nu ser tona fram, hos det Judiska folket.
Jag vet att USA gjort så, och det är heller inget jag nånsin gillat, men den här gången blev det inte så, och då fick förstås regimen i Israel fnatt.
Varför USA inte använde sin vetorätt den här gången, det vet du säkert med, d.v.s att Israels regim nu gått för långt med sina olagligt byggda bosättningar på ockuperad mark, nåt som är olagligt och som ö.h.t aldrig borde ha accepteras från början.
Så vill du verkligen som du påstår, värna om israel och dess befolkning, inkl de Judar som inte bor i Israel, då kan du inte blunde för det regimen står och gör.
Och att göra som Isreals representant i FN, hålla upp Bibeln och hävda att det som skrevs för 3000 år sen, är vad som gäller i dag, och att det inte kan ändras på, det är inget annat än fullständigt vanvett.
Att dessutom Trump stöder det, och han lovar att FN kommer att drabbas, det betyder att vi har en betydligt större konflikt att se fram emot mellan Palestinierna, och Israel med dess nuvarande regim.
Nä nu ska jag iväg och äta julbord med ungarna och deras respektive, så jag önskar dig en God Jul, så får vi "bråkas" senare.