• DenNamnbitne

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

Nu när det inte händer så särskilt mycket i den svenska partipolitiken så är det desto mer intressant att vända blickarna mot väst. Om du var amerikan och fick rösta i höst, vem skulle det bli på då? Jag har valt att ta med de som fortfarande har en chans att bli valt i slutändan även om vissa av dessa inte har så jättestor chans. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-01 13:34
    Även om man aldrig ska låta test avgöra ens beslut så är det kul att se vad de utvisar. Här ett intressant test som man kan göra en enkel version av eller en utökad:
    www.isidewith.com

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-05-30 01:36:51 följande:
    Trott det enda sedan i somras. Så visst är det min rätt!

Vad jag menar är att Trumps retorik kommer inte sluta med Trump. Vi kommer se fler icke klassisk politisk skolade personer kandidera för samma post framöver. Det kan tom vara farligt. Du tror att det är en temporär fluga, jag vill mena att det är en naturlig utveckling som nu sker. Vinner inte Trump, så får vi än en mer extrem person till nästa valrunda!
    Så vad du "tror"och "menar" är inte samma sak. Men det är också din rätt att tro och mena precis vad du vill utan att de öht har något med varandra att göra alls
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-05-30 08:04:50 följande:

Visst var det så.

Björklund ville att Sverige skulle deltaga i invasionenSkrattande

Är inte du folkpartist, Konstatera.

www.dn.se/nyheter/politik/sand-svenska-soldater-till-irak/

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Hehe skön den där björken! Alltid lika vital. Jag hade inte röstat fram Björklund till amerikansk president. Det är en sak som är säker!
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 22:15:57 följande:
    Vad dåligt du citerar. Jag skrev "Så här tror man fn i USA". Eller så läser du dåligt . Eller både och. Vad någon tror är aldrig en absolut sanning utan vad någon tror. Vet du ingenting? 
    Visst! Förklara nu varför du valde att lyfta fram denna superrelevanta källa?
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-05-30 22:30:09 följande:
    Trump verkar tro att alla republikaner måste stödja honom. Jaja, han får väl  bli sur när han upptäcker att partiet har ett liv utan honom.
    Det sorgliga är att partiet inte har något liv utan Trump! Republikanerna lever numer på stora personligheter! Så har det alltid varit, men mer nu än någonsin tidigare! Utan det kan de hälsa hem.

Trump är förmodligen republikanernas räddning!
  • nihka
    Konstatera skrev 2016-06-02 01:53:26 följande:
    Visst! Förklara nu varför du valde att lyfta fram denna superrelevanta källa?
    Du får gå in läsa själv. Om du får problem med engelskan är det bara att hojta till.

"Predict" betyder iaf förutsäga.

http://predictwise.com/faq/

• nihka
    Konstatera skrev 2016-06-02 01:56:46 följande:
    Det sorgliga är att partiet inte har något liv utan Trump! Republikanerna lever numer på stora personligheter! Så har det alltid varit, men mer nu än någonsin tidigare! Utan det kan de hälsa hem.

Trump är förmodligen republikanernas räddning!
    Republikanerna håller på att lansera en ny kandidat. Långt från alla republikaner gillar Trump. Man tror till och med att den spricka Trump orsakat inom partiet kan leda till dess undergång:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/republikaner-borjar-se-valet-som-forlorat/
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-06-02 22:22:37 följande:
    Republikanerna håller på att lansera en ny kandidat. Långt från alla republikaner gillar Trump. Man tror till och med att den spricka Trump orsakat inom partiet kan leda till dess undergång:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/republikaner-borjar-se-valet-som-forlorat/
    ZzzZZZzZz ... De republikaner som ogillar Trump är Bushfamiljen och Mitt Romney, typ! Dvs förlorargänget! Det republikanska partiet faller inte utan dessa trötta gossar. Paul Ryan som artikeln menar har väldigt svårt för Trump, gav Trump sitt godkännande så sent som idag. Ryan är partiets främsta representant. Dvs inte delat!

Trump är mycket bra för republikanerna.

Det här med att de skulle lotsa fram en egen kandidat för att fälla Trump är bara trams och hajp för att sälja klick. Först var det Rice, och nyligen skulle en konservativ gigant lanseras som skulle få Trump att darra. Vi fick David French LOL!!
  • Konstatera
    nihka skrev 2016-06-02 22:08:42 följande:
    Du får gå in läsa själv. Om du får problem med engelskan är det bara att hojta till.

"Predict" betyder iaf förutsäga.

http://predictwise.com/faq/

Mycket dåliga predictions, må jag lova. Såg nu att sanders procentenhet ökat från 1% till 3% i den senaste mätningen!

Förstår fortfarande inte hur detta är en relevant källa. Men det är bra!
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?