FDFMGA skrev 2016-05-07 12:14:05 följande:
Det som förvånar mig lite är att så många köper hans budskap, ja alltså - jag menar att budskapet inte borde ha så stor slagkraft i och med att det framförs av en person som inte skapat sin egen förmögenhet utan "råkat" hamna i pappa Freds fastighetsimperium.
Jävligt obehagligt med tanken på någon så oberäknelig som USA:s president. Hur kommer han vid en seger att reagera när han märker att isolationism bara för USA ännu mer ut i bakvattnet? Hur kommer hans väljare att agera?
Jävligt obehagligt, särskilt som valdeltagandet i USA är så lågt, att många tycker så illa om Hillary Clinton - det kanske inte är så troligt att Trump är USA:s nästa president men det kan mycket väl bli så ändå.
Som svensk är det inte så konstigt att vara förvånad, inte som europe heller, men när det gäller den amerikanska befolkningen så är det inte så förvånande.
Dom är överlag i jmf med oss otroligt okunniga om vad som händer i omvärlden, dom skanar det mesta av kunskap som vi i Europa får oss informerade om via våra nyhetsmedia, och har allmänt en rätt skev bild av omvärlden.
Ja jag tycker synd om det amerikanska folket, när dom tvingas inse att inget av det Trump tror sig kunna genomföra, kommer att dra ner dom i skiten.
Redan nu har han ju sabbat sina egna påbörjade projekt i de muslimska länderna, och det är riktigt stora pengar som han nu ännu en gång slarvat bort.
Det är välkänt att om han avhållit sig från affärer och bara låtit dom ligga i en vanlig indexfond, så hade hans förmögenhet varit långt större.
Så varifrån påståendet att han skulle vara nån affärsman av klass vete fan.., med det startkapitalet han hade, så hade vem som helst gjort bättre ifrån sig.
Tyvärr verkar det vara nån för mig obegriplig trend i Världen att välja skrävlare och rent kriminella som politiska makthavare, måste vara nån form av missnöjesyttring, en väldigt farlig sådan..
Kanske har det nåt att göra med de socialamedierna som nu finns, jag vet inte, men obehagligt och väldigt farligt är det.
Om folk viste hur farligt det är att agera fel som politker mot andra kulturers makthavare är, så skulle dom bli livrädda för en politiker som Trump, han kan med sitt agerande sätta hela Världen i brand, då han uppenbart saknar all förståelse för hur hans ord mottas av omvärlden.