• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • lizkan
    NovaElton skrev 2016-05-12 08:40:42 följande:

Ush, mår illa som fasiken, är hungrig men blir illamående så fort jag ser/känner doften av mat..

Enligt mina uträkningar, så är vi i vecka 4 nu.... skapligt nyfiken på att ta ett test... mensen är beräknad om ca 9 dagar.

håller tummarna för ett plus när du väljer att testa! :)
  • Bär
    Ettnyttlivpagang skrev 2016-05-11 21:46:21 följande:

För er som plussat hur länge tog det?

Första försöket :)

Är i vecka 13 nu :)
  • Skrutten93

Bim imorgon och inget tecken på mens än.. har innan haft en liten blödning dagarna innan mens och sen har den kommit ordentligt på Bim men mensen lyser med sin frånvaro helt och hållet. Har haft ont vid typ äggstockarna senaste dagarna och mensvärksliknande smärta så vet i tusan vad jag ska tro. Har fuskat och tagit tester som dock varit negativa.. är hoppet helt ute? Tror jag tog på Bim +3 eller +4 senast..

• Skrutten93

Insåg att jag skrivit bim +3 eller +4 men menar - xD idag är jag på Bim +2. Ingen mens men lite ont i magen ibland.. tog test på Bim +2 men det var negativt.. idag när jag körde till jobbet fick jag ett känslosamt breakdown och ville bara gråta men vet inte varför..... får väl vänta några dagar och se om inte mensen kommer...

• Ylleställ
    Skrutten93 skrev 2016-05-18 01:06:37 följande:

Insåg att jag skrivit bim +3 eller +4 men menar - xD idag är jag på Bim +2. Ingen mens men lite ont i magen ibland.. tog test på Bim +2 men det var negativt.. idag när jag körde till jobbet fick jag ett känslosamt breakdown och ville bara gråta men vet inte varför..... får väl vänta några dagar och se om inte mensen kommer...

Gör den det så är det bara att hoppa på't igen, sedan kan stress, oro och längtan försena mensen något. Prova och testa med ett par dagar mellanrum - vissa har ju lägre hormonhalter och ger utslag senare (som
    Jag.)
  • Ylleställ
    Ettnyttlivpagang skrev 2016-05-11 21:46:21 följande:

För er som plussat hur länge tog det?

Första försöken bägge gångerna. Denna graviditet körde vi dessutom bara två gånger (den andra gången inte var 'kalenderplanerad'.)
  • Emmea

Mensen 19 dagar sen, nog fick man upp hoppet lite men de skönk snabbt som en sten igen men bättre lycka nästa månad :) nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna ????

• Dhevil

Halloj.
    Nu har jag stalkat er ett tag i väntan på att få igång ägglossning. Väntat sen i februari.
    Nu har jag ätit rosenrot och tagit progesteronkräm och äntligen visar det sig på ägglossningstestet. Så nu kan vi börja försöka skaffa bebis på riktigt! Jag hoppas verkligen att det tar sig, väntan på ägglossning var hemsk. Vill inte behöva vänta flera månader på nästa plus också ????

• milja87

Det är tredje, något halvhjärtade, försöket för oss den här månaden. Jag fick en svampinfektion för första gången i mitt 28-åriga liv, ett par dagar efter äl.

Extremt mycket flytningar de sista 2 veckorna och idag på Bim vaknade jag av vad som kändes som en dunderförkylning. Ont i halsen, hängig, näsa som rinner osv. Och för en liten stund sen fick jag ont i magen och var tvungen att lägga mig ner, följt av att jag var tvungen att skynda mig till toaletten.

Kan i tillägga att jag sällan blir sjuk, och har ett bra immunförsvar då jag jobbar som flygvärdinna.

Man undrar ju lite vad som sker i min kropp :)

Någon mer med Bim i dagarna?

• Lina2302

Hej Hoppar in här då vi också försökt ett tag nu, sedan december närmare bestämt med uppehåll februari och mars. Idag är jag på BIM -3 och negativt på testet jag tog precis. Jag blir så himla nere, den här väntan är olidlig, nu tänker jag inte testa mer förrän mensen är försenad.. Kör ni med ägglossningstest?

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??