• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • Mandypandy90

Hoppar in här jag med!

Jag och min man försöker för första gången denna månaden med vårt första barn. Hade ÄL typ igår(mån 6 juni) om jag har rätt. Kändes så iaf. Låg i torsdags sedan åkte min man bort tills på söndag, då vi låg igen och sen idag. Så jag hoppas att våra chanser är ganska goda men man vet ju aldrig. Även om man prickar ÄL så behöver det ju inte ta sig. Blir så glad om det tar sig! BIM är 19 juni så nu är det bara att bita ihop och vänta.. Känns som en evighet..... Men spännande är det .. Lycka till alla! Kul att vi kan följas åt! :)

• Skrutten93

Uppdatering: fick mensen 24/8 alltså 8 dagar sen.. nu har jag ingen koll på när jag har ägglossning men tror att det är denna veckan.. blev lite konstigt då mensen kom så sent.. har inte tagit ägglossningstest och skall försöka hålla mig borta från dem och bara köra på känsla.. så får vi se vad som händer :p

• NovaElton

Hade senaste mensen 21 maj, ägglossning enligt uträkning i slutet på förra veckan. Igår fick jag typ ägglossningssmärta fast starkare.. i ljumskar och kändes liksom konstigt. Mensen ska komma om ca 10 dagar, vore ju mysigt om det satte sig igår och det var det som jag kände av :) har inte brytt oss så mkt om datum denna omgång utan har kört på typ varannan dag :) håller tummarna!

• Lina2302

Ni har lite roligare tider framför er med ägglossning och förhoppningsvis blir ni gravida :) själv fick man mensen idag 2 dagar tidigt, blir så trött på detta!!

Nu har jag beställt hem ägglossningstest med indikator och rosenrot och hoppas det ska hjälpa något, man blir så besviken varje gång mensen kommer så inte varit på bästa humör idag :(

• Lilo91

Jag tog ett test igår bara för att "få tankarna ur huvudet" har nämligen gått och nojat mig ett par dagar och mensen var en dag sen men när jag slängde ett öga på testet stod det Gravid 1-2. Vi är så glada att vi spricker. Vecka 5 (4+0) idag. Kan inte fatta det!!

• Makintoch
    Lilo91 skrev 2016-06-14 12:11:16 följande:

Jag tog ett test igår bara för att "få tankarna ur huvudet" har nämligen gått och nojat mig ett par dagar och mensen var en dag sen men när jag slängde ett öga på testet stod det Gravid 1-2. Vi är så glada att vi spricker. Vecka 5 (4+0) idag. Kan inte fatta det!!

Vad roligt!! Stort grattis!
  • NovaElton

Så härligt! Stort grattis! 
    Här ska mensen komma inom 3 dagar, men har inga känningar av den eller något annat alls.
    Förutom att brösten varit ömma senaste dagarna. 
  • Lina2302

Stort grattis :D hur länge hade ni försökt?
  • Lilo91

Tusen tack! Gjorde ett andra test igår för att få bekräftelse fö3

• Lilo91

Oj! Förlåt - kom åt skicka av misstag. Jag gjorde ett andra test igår för att få det bekräftat för mig själv och det var ingen snack om saken. Vi försökte i tre månader men räknade inte med något denna månaden då det inte alla blev som planerat. Mycket stress och annat som var i vägen. Tror att det blev myst en gång och det räckte. Har bokat tid för inskrivning den 6/7 :)

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??