• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • milja87

Hej!

Jag och min sambo försöker också få vårt första barn. Hade äl den 1:e april enligt min p-dator så vi hade sex varje dag i en vecka.

Bim bli den 17:e april. Min sambo fyller år den 13:e så jag hade älskat att kunna ge honom en extra fin present i år. Typ slå in ett par små mini strumpor eller liknande.

Men detta är vårt första försök så jag försöker att inte hoppas för mycket...

Vi är 28 & 30 år gamla. Fullt friska och normalviktiga

• milja87

Slutade förresten med minipiller för snart 1,5 år sedan, så jag har varit hormonfri länge borde va en fördel kan man tycka?

• linnea91

ÄL+8 idag. Känner mig inte riktigt som jag brukar göra mellan äl och mens. Har lite molvärk till och från. Jag hoppas att de kan betyda något. Jag funderar att göra ett test närmare helgen, eftersom möjligheten att de visar positivt finns(om jag nu är gravid). Hur går de för er andra?

• Oktober23

Min mens borde ha kommit idag så jag väntar på den sen väntar jag på äl och sedan ett pluss. Haha!!

• Videungen

Snart ska vi också börja försöka igen! Gjorde ett försök i mars, men då hade vi precis bestämt oss och det blev nog efter ÄL(spontant och jag hade ingen koll på mina dagar då). Så nu har jag ÄL runt 22/4! Hoppas :D Detta är också vårt första barn i sådana fall :)

• linnea91
    Summerstriker skrev 2016-04-17 10:19:31 följande:

Hur går det för alla i tråden här? Jag hade äl i fredags så jag väntar bim 29/4! :)

Jag hade BIM 11/4 och jag plussade samma dag!! :) går in i v 6 imorgon. De känns overkligt men så himla underbart och spännande.

Lycka till, hoppas du får ett + på stickan!:)
  • Summerstriker
    linnea91 skrev 2016-04-17 14:11:22 följande:
    Jag hade BIM 11/4 och jag plussade samma dag!! :) går in i v 6 imorgon. De känns overkligt men så himla underbart och spännande.

Så roligt, grattis till dig :)
  • Pennie22
    linnea91 skrev 2016-04-17 14:11:22 följande:

Grattis!!
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??