• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • Helen3

Va kul! Välkommen :)

Emmea skrev 2016-03-28 17:13:38 följande:

Denna tråden vill jag hänga med i.

På fredag tar jag ut min p-stav som suttit ett halvår för långe så jag känner redan att allt har börjat återgå till det normala men efter fredag så börjar resan mot att bli en till i familjen. Kommer bli spännande att följas åt

• lizkan
    Septemberkid skrev 2016-03-28 12:46:10 följande:

Jag var gravid! :D eller är! Fick svagt svagt streck igår och positivt idag. Nu har symptomen ökat rejält med så det är ingen frågan om hihi är såå glad. Mest chockad dock. Nästan så man inte vågar tro det är sant.

åh grattis!!! Gud så roligt för er!!
  • naawnoue
    Emmea skrev 2016-03-28 17:13:38 följande:

Denna tråden vill jag hänga med i.

På fredag tar jag ut min p-stav som suttit ett halvår för långe så jag känner redan att allt har börjat återgå till det normala men efter fredag så börjar resan mot att bli en till i familjen. Kommer bli spännande att följas åt

välkommen!! all lycka till er! :D
  • linnea91

Hur går de med bebisverkstan för er andra? Vi är på vårat andra försök nu, hade jag ÄL i måndags och vi har verkligen legat i. 10 dagar till BIM, lång väntan... jag hoppas verkligen!!

• mixXi

Jag väntar fortfarande på mensen efter att jag slutade med p-piller för typ 6 veckor sedan. Så segt =( Veronica ju att det kan ta månader innan man får ägglossning när man slutat med piller, men vill så gärna att det ska komma igång på en gång =)

• lizkan

jag fick första riktiga mensen efter p-piller i onsdags så imorgon är sista mensdagen. kommer ha ÄL omkring 13 april så det blir vårt första försök då! så spännande!! :)

• mixXi

Nu fick jag min mens efter p-pillerstopp. Får nog införskaffa äl-stickor så man kan få reda på om ägglossningen kommit igång efter pillerna. Annars är det ju ingen idé att hoppas varje månad

• Oktober23

Hej! Vi ska också börja försöka runt den 13 april. Försk ett efter vårt missfall i december. Jag kan knapp vänta på dagarna längre... räknar dagarna varje dag. Jag har sån stor Barnlängtan så det är inte sant.

• Summerstriker

Nu inväntar jag äl som är nästa helg. Denna månad kör vi utan äl stickor och annat.. Vi ligger bara på var och varannan dag och hoppas på det bästa! Blir försök nummer 4 totalt, andra försök efter missfall :)

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??