• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • linnea91
    Emmea skrev 2016-04-21 08:48:54 följande:

Hade äl i söndags så nu håller vi tummarna även om vi inte hoppas allt för mycket då de är första försöket ????

Klart de kan gå på första försöket, de gjorde de för oss!! Lycka till :D
  • FlyffyUnicorn

Hejsan! 
    Jag hakar på här, sambon och jag har börjat försöka att bli gravida och få vårt första barn. ÄL var den 8 april men idag kom mensen så vi får sikta in på nästa tillfälle som enligt mina beräkningar borde vara runt den 11 maj  

• NovaElton

Här är en till som hoppar in! 
    Hade sista mensens första dag den 1a april. Ägglossning runt den 13-15 april. 

Dock så började jag blöda smått imorse....

Brösten har svullnat, jag har kännt mig konstig i kroppen, inte som när man har mens liksom. 

Samt att jag ju inte ska ha mens ännu... har regelbunden mens vanligtvis. 

Någon annan som börjat blöda när det sätter sig så att säga? 

• Oktober23
    NovaElton skrev 2016-04-26 16:43:54 följande:

Brösten har svullnat, jag har kännt mig konstig i kroppen, inte som när man har mens liksom. 

Har du testat dig?
  • linnea91
    NovaElton skrev 2016-04-26 16:43:54 följande:

Blöder/blödde du mycket? Tänkte om de kanske är en nidblödning :)
  • NovaElton
    Oktober23 skrev 2016-04-26 20:06:35 följande:
    Har du testat dig?
    Nej har inte gjort det ännu då jag tänkte vänta tills nästa mensperiod var väntad.
  • NovaElton
    linnea91 skrev 2016-04-26 20:34:21 följande:
    Blöder/blödde du mycket? Tänkte om de kanske är en nidblödning :)
    Nä inga mängder faktiskt. Läste att om det var en rejäl blödning (en genomblodad binda på 3h) så kan det vara missfall, men jag har gått med trosskydd från 04 imorse till 14 på dagen och då hade det inte blodat genom det iallafall så kan inte påstå att det är mängder. 
  • Emelie07

Jag hoppar gärna ingår jag med!

Jag och min sambo försöker också bli gravida. Det blir mitt första och han har barn sen tidigare.

Jag hade ägglossning den 18 och har haft nidblödningar (vad jag tror) i tre dagar och nu har det gått över. Jag testade mig idag men antar att det är alldeles för tidigt att testa sig. Jag är så nyfiken. Jag ska ha min mens om 6 dagar.

• NovaElton
    Emelie07 skrev 2016-04-26 22:10:12 följande:

Jag hoppar gärna ingår jag med!

Jag och min sambo försöker också bli gravida. Det blir mitt första och han har barn sen tidigare.

Jag hade ägglossning den 18 och har haft nidblödningar (vad jag tror) i tre dagar och nu har det gått över. Jag testade mig idag men antar att det är alldeles för tidigt att testa sig. Jag är så nyfiken. Jag ska ha min mens om 6 dagar.

Vad sa testet?
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??