• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • Summerstriker

Jag håller på bli tokig.. Bim idag, ingen mens i sikte, så negativt test det bara kan va!! Varför kan mensen inte bara komma eller ett plus.. Hatar att vara där mitt emellan...

• lizkan
    Summerstriker skrev 2016-04-29 12:17:02 följande:

Jag håller på bli tokig.. Bim idag, ingen mens i sikte, så negativt test det bara kan va!! Varför kan mensen inte bara komma eller ett plus.. Hatar att vara där mitt emellan...

jag är också i den sitsen... hade BMI i onsdags men har inte vågat ta något test än. än så länge ingen mens och så länge den inte visar sig så gillar jag den här känslan av att kanske vara gravid :) vi ska testa på söndag när jag träffar sambo nästa gång! håll tummarna :)
  • Summerstriker
    lizkan skrev 2016-04-29 15:16:57 följande:
    jag är också i den sitsen... hade BMI i onsdags men har inte vågat ta något test än. än så länge ingen mens och så länge den inte visar sig så gillar jag den här känslan av att kanske vara gravid :) vi ska testa på söndag när jag träffar sambo nästa gång! håll tummarna :)
    Då är det ju spännande, vad duktig du är som klarar att vänta! Jag har testat varje dag i en vecka.. Men visar ingenting..
    Lycka till :)
  • Ylleställ

Hej! Hoppar in här, vi har just börjat försöka med att bli gravida.

Har oregelbunden mens sedan första barnet (född -14). Men hoppas att vi lyckades pricka in ÄL.

Provade ett 'testa tidigt' test idag som visade negativt, så vi får se om mensen kommer eller om det blir ett nytt test i början på nästa vecka.

Har vanliga pms symptom och inget som tyder på graviditet hittils, hade enorm trötthet vid första graviditeten. Inga känningar av det denna omgång.

• lizkan
    Summerstriker skrev 2016-04-29 15:40:22 följande:

Då är det ju spännande, vad duktig du är som klarar att vänta! Jag har testat varje dag i en vecka.. Men visar ingenting..

Lycka till :)

Det är sambon som håller mig tillbaka haha! Vi tog test i söndags som var toknegativt, tyvärr. Men jag har fortfarande inte fått någon mens (hade BMI 27 april!) på onsdag ska jag testa igen och se! hoppas på att jag plussar sent! fortfarande inget för dig eller?
  • Skrutten93

Hej!

Hoppar också gärna in i denna diskussion. Jag och min man är inne på försök nummer 2. Precis haft ägglossning. Tror dock inte det tagit sig denna gången heller. Någon som är duktig på ägglossningstest som är sådana stickor. När skall man börja testa? När och och hur ofta skall man börja ha sex för att kunna pricka in just den tiden man har sin ägglossning? Sägs ju att man ska ha så mycket sex som möjligt när man har ÄL (även 2 dagar innan) men går man bara efter äl test kan man ju inte ha "mycket sex" förrän man fått plus på ägglossningstestet.. hur gör ni?

• Hubert

Jag hoppar gärna in här också! Vi lyckades och plussade på första försöket men fick tidigt mf.. men nu ska vi försöka igen!

Jag läser att många använder ägglossningstest, hur funkar det? Jag använder en app som heter "p-tracker", den tycker jag fungerar bra. Någon annan som använder den?

• Summerstriker
    lizkan skrev 2016-05-03 00:20:33 följande:
    Det är sambon som håller mig tillbaka haha! Vi tog test i söndags som var toknegativt, tyvärr. Men jag har fortfarande inte fått någon mens (hade BMI 27 april!) på onsdag ska jag testa igen och se! hoppas på att jag plussar sent! fortfarande inget för dig eller?
    Min mens kom tillslut.. Och nu kan jag inte försöka på nytt förens i juni då jag åker utomlands veckan jag är fertil..
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??