• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • Lina2302

Igår kväll efter 23 fick jag fullt utslag på ägglossningatest, hade sex på dagen igår samt imorse, hoppas att det ska räcka, vi träffades inte på hela förra veckan nämligen :( idag känns de som jag har ÄL smärtor. Nu är det den eviga väntan fram till BIM kvar...

• Grönablad

Hoppar in här också! Varit gravid 2 ggr tidigare men båda resulterade i missfall, ett tidigt och ett i v 16.

Försöker nu igen för första gången sedan senaste missfallet. Är nu på ca ÄL +4 om min menscykel är som den varit innan graviditeterna. Tog ett test imorse trots att det är för tidigt just eftersom jag inte litar på vilken dag jag är på. Men negativt såklart. Så det är bara att fortsätta vänta...

• MissUniverse

Hoppar också in här! :) vi ska börja försöka med första barnet nu precis och hoppas bli gravida innan året är slut, men vi räknar med att det både kan bli direkt eller ta lång tid. Frustrerande att behöva vänta när man vill att det ska ske NU haha! :D lycka till allihopa!

• Myline

Hoppar in här jag med. Jag och sambon har precis börjat försöka. Håller tummarna för ett plus i början av juli :)

• Grönablad

BIM-2 idag, negativt test :( Tilltagande värk i nedre delen av magen framförallt kvällar och mornar de senaste dagarna. Tycker att värken varit i för många dagar för att vara kommande mensvärk men borde samtidigt synas på test nu om det var graviditet.

Känner mig mer osäker på kroppens signaler nu efter MA, tycker inte riktigt att den beter sig som tidigare.

• Julm

Hej!

Hoppar in här. Vi är inne på vårt andra seriösa försök. Har äl nu i dagarna. Tänker för mycket på allt runtomkring. Tänker att jag är en av dom som kommer få kämpa i flera år med att lyckas bli gravid. Usch..

• Myline
    Julm skrev 2016-06-28 19:01:30 följande:

Hej!

Hoppar in här. Vi är inne på vårt andra seriösa försök. Har äl nu i dagarna. Tänker för mycket på allt runtomkring. Tänker att jag är en av dom som kommer få kämpa i flera år med att lyckas bli gravid. Usch..

Jag har ställt in mig på det jag med. Varför vet jag inte riktigt egentligen. Jag är en grubblare av rang, så det är väl kanske därför. Tänker alldeles för mycket. Så behöver du någon att ventilera tankar med kan jag stå till tjänst.
    Otålig är jag också, så det är ju olidligt att vänta en vecka på att få ta det där testet. Om inte mensen hinner komma innan dess då.
  • MissUniverse
    Julm skrev 2016-06-28 19:01:30 följande:

Hej!

Jag är likadan.. Har längtat efter att få barn sen jag var typ 12 så nu tänker jag att när jag verkligen är redo, tillsammans med sambon, så kanske det inte ens kommer funka. Tänker att jag säkert inte ens kan bli gravid och bara det får en att bli galen och vilja spola fram tiden lite! Jag äter sista p-pillret på torsdag och sen får vi se hur det går. Tänker att jag ska försöka att inte tänka så mycket på det och inte känna någon press, så kanske det funkar. Men det är ju svårt att inte tänka på det såklart.. Hoppas vi båda bara har hjärnspöken och att vi snart blir gravida! Lycka till :)
  • Julm
    Myline skrev 2016-06-28 19:14:06 följande:

Jag har ställt in mig på det jag med. Varför vet jag inte riktigt egentligen. Jag är en grubblare av rang, så det är väl kanske därför. Tänker alldeles för mycket. Så behöver du någon att ventilera tankar med kan jag stå till tjänst.

Otålig är jag också, så det är ju olidligt att vänta en vecka på att få ta det där testet. Om inte mensen hinner komma innan dess då.

Är också fruktansvärt otålig... Men försöker att inte tänka på det och njuta av livet som är, det måste man nog göra för att inte gå under. Jag har opererat bort en cysta för några år sen så jag tänker att jag har cystor som spökar. Vi håller tummarna för oss båda!
  • Julm
    MissUniverse skrev 2016-06-28 19:33:44 följande:

Jag är likadan.. Har längtat efter att få barn sen jag var typ 12 så nu tänker jag att när jag verkligen är redo, tillsammans med sambon, så kanske det inte ens kommer funka. Tänker att jag säkert inte ens kan bli gravid och bara det får en att bli galen och vilja spola fram tiden lite! Jag äter sista p-pillret på torsdag och sen får vi se hur det går. Tänker att jag ska försöka att inte tänka så mycket på det och inte känna någon press, så kanske det funkar. Men det är ju svårt att inte tänka på det såklart.. Hoppas vi båda bara har hjärnspöken och att vi snart blir gravida! Lycka till :)

Då är vi lite i samma sits. Har varit tillsammans i 7 år med sambon och vi började prata barn och familj redan första månaden vi var tillsammans, men först nu vi känt att det är rätt. Vi får tänka att 90% lyckas inom ett år.

Lycka till!!
  • MissUniverse
    Julm skrev 2016-06-28 22:04:36 följande:
    Då är vi lite i samma sits. Har varit tillsammans i 7 år med sambon och vi började prata barn och familj redan första månaden vi var tillsammans, men först nu vi känt att det är rätt. Vi får tänka att 90% lyckas inom ett år.

Lycka till!!
    Tack detsamma!

Hur går det för er?
  • Julm
    MissUniverse skrev 2016-07-31 17:13:25 följande:

Tack detsamma!

Hur går det för er?

Tredje försöket nu, har bim om några dagar. Inga större förhoppningar. Själv då?
  • MissUniverse
    Julm skrev 2016-07-31 17:40:01 följande:
    Tredje försöket nu, har bim om några dagar. Inga större förhoppningar. Själv då?
    Jag håller tummarna!

Första försöket och BIM om en vecka, har inge heller några större förhoppningar eftersom det är första försöket plus att jag inte känner mig det minsta gravid.
  • mammsen79

Hoppar på här försöker med bli gravid 37 år har två tjejer 10 och 14 år. Fick min mens i Fredags så blev så sur ????.... Trodde jag hade koll på ägglossningen men tydligen inte så nu har jag beställt digitalt ägglossningstester.Någon som testst?

• lizkan
    Bär skrev 2016-10-09 21:26:51 följande:

Nu är jag nyfiken!

Hur går det för er alla?

jag har äntligen fått positivt resultat på äl-test idag! och vi myste till det igår så nu håller vi tummarna :) 
  • lizkan

idag fick jag två sträck!!! jag är gravid! är fortfarande lite i chock!
  • Bär
    lizkan skrev 2016-10-30 22:37:41 följande:
    idag fick jag två sträck!!! jag är gravid! är fortfarande lite i chock!
    GRATTIS!!! :D
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??