• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • Summerstriker

Egentligen ska man väl inte testa förens mensen är sen, för att få ett så säkert svar som möjligt.. men då finns det ju även dom som är låghormonare och plussar kanske 7 dagar efter bim.
    Men många brukar kunna se plus redan bim-3.
    Men olika från person till person! :)

• Ylleställ

Jag har aldrig plussat först mensen varit sen minst 2 dagar.
    Gravidsymptomen är de samma som pms/mens symptomen för min del + trötthet.

• Ettnyttlivpagang

Okej ????

Käkar ni folsyra eller vad det heter? Fick hem det idag så ska köra igång med det, nån som vet om det hjälper till lita att bli gravid?

• NovaElton
    Ettnyttlivpagang skrev 2016-05-11 13:47:33 följande:

Okej ????

Käkar ni folsyra eller vad det heter? Fick hem det idag så ska köra igång med det, nån som vet om det hjälper till lita att bli gravid?

Folsyra äter man för att undvika eventuella problem med fostrets skelett? Som jag fattat det. Alltså tror jag inte det hjälper till att göra dig gravid.
  • Ettnyttlivpagang
    NovaElton skrev 2016-05-11 15:53:36 följande:

Folsyra äter man för att undvika eventuella problem med fostrets skelett? Som jag fattat det. Alltså tror jag inte det hjälper till att göra dig gravid.

Okej tack!
  • Makintoch
    Ettnyttlivpagang skrev 2016-05-11 21:46:21 följande:

För er som plussat hur länge tog det?

4 månader
  • NovaElton

Ush, mår illa som fasiken, är hungrig men blir illamående så fort jag ser/känner doften av mat..

Enligt mina uträkningar, så är vi i vecka 4 nu.... skapligt nyfiken på att ta ett test... mensen är beräknad om ca 9 dagar.

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??