• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • lizkan
    Summerstriker skrev 2016-05-03 14:09:28 följande:

Min mens kom tillslut.. Och nu kan jag inte försöka på nytt förens i juni då jag åker utomlands veckan jag är fertil..

åh så tråkigt :( men du! passa på att unna dig lite extra godsaker och goddricka(?) när du är utomlands! så är du ordentligt fit for fight när du kommer hem sen! :D
  • Summerstriker
    lizkan skrev 2016-05-03 22:59:10 följande:
    åh så tråkigt :( men du! passa på att unna dig lite extra godsaker och goddricka(?) när du är utomlands! så är du ordentligt fit for fight när du kommer hem sen! :D
    Det är precis det jag tänkt göra, bara njuta och må bra. Ladda upp krafterna och så kör vi igång igen nästa månad :)
  • lizkan
    Summerstriker skrev 2016-05-04 09:05:43 följande:

Och hur går det för dig? Har du fått något plus än?

härligt att höra! :) nej, jag tog test i morse men det var också toknegativt :( jag tror inte att jag är gravid, känner inga symptom längre. mensen har väl inte kommit igång ordentligt än (slutade med p-piller 19 februar och har bara haft en riktig mens sen dess) så du vill jag bara att mensen ska komma istället så vi kan ge oss på ett nytt försök i maj! :)
  • Ylleställ

Tråkigt med tant röd och negativa provsvar - håller med förgående talare : njut av en ordentlig semester med dryck och mat!

Åka utomlands i början av graviditet kan vara trixit (sov bort hela semestern nästan förra omgången, även om det var välkomnat).

Själv ska jag testa mig imorgon, då mensen är officellt försenat enligt mina lämgsta cyklar - vi får se vad som händer. Annars blir det vin ????

• Summerstriker
    Ylleställ skrev 2016-05-04 15:30:27 följande:

Tråkigt med tant röd och negativa provsvar - håller med förgående talare : njut av en ordentlig semester med dryck och mat!

Åka utomlands i början av graviditet kan vara trixit (sov bort hela semestern nästan förra omgången, även om det var välkomnat).

Själv ska jag testa mig imorgon, då mensen är officellt försenat enligt mina lämgsta cyklar - vi får se vad som händer. Annars blir det vin ????

Lycka till, jag håller tummar för dig! :)
  • lizkan
    Ylleställ skrev 2016-05-04 15:30:27 följande:

Sambon tog ett glas vin i veckan och jag har avstått från alkohol sen ÄL. det såg så gott ut så om mensen kommer ska jag absolut unna mig ett glas!
  • NovaElton

Blev mens här också men nu är det ägglossning på gång så vi kör på igen!

• KaT03
    Spännande tråd att läsa! Hoppar in lite här! Jag och min sambo har precis börjat försöka få vårt första barn. Körde stenhårt med ÄL-stickor direkt och det visade ÄL i fredags 29/4. Myste dagarna innan ÄL & 2 ggr i fredags.. Har BIM 13 maj.. Och jag har nog aldrig varit så otålig inför något i hela mitt liv.. Hur fasen klarar man av att vänta alla dessa långa sega dagar...? Måste erkänna att jag tom testade igår.. på ÄL+4... neg såklart, OM man nu skulle vara gravid så är det ju nästan omöjligt att ägget ens skulle hinna fäst sig.. Oavsett, jag följer tråden med spänning! Kul att läsa om alla eventuella symptom etc! Håller tummarna för att vi alla för ett plus snart! 
  • Skrutten93
    KaT03 skrev 2016-05-05 02:12:55 följande:

Spännande tråd att läsa! Hoppar in lite här! Jag och min sambo har precis börjat försöka få vårt första barn. Körde stenhårt med ÄL-stickor direkt och det visade ÄL i fredags 29/4. Myste dagarna innan ÄL & 2 ggr i fredags.. Har BIM 13 maj.. Och jag har nog aldrig varit så otålig inför något i hela mitt liv.. Hur fasen klarar man av att vänta alla dessa långa sega dagar...? Måste erkänna att jag tom testade igår.. på ÄL+4... neg såklart, OM man nu skulle vara gravid så är det ju nästan omöjligt att ägget ens skulle hinna fäst sig.. Oavsett, jag följer tråden med spänning! Kul att läsa om alla eventuella symptom etc! Håller tummarna för att vi alla för ett plus snart! 

Det låter som att chanserna är goda. Man ska ju mysa både innan, under och även efter ägglossning. 2 dagar efter tror jag.. är på äl+7. Haft ont i nedre delen av magen mest på höger sida.. känt som typ stickningar innan men nu känns det mer som mensvärk fast ändå inte. Idag mår jag illa. Vet inte om jag är skengravid så in i hellskotta! jag är precis som du, hade velat testa typ på äl dagen om det var möjligt. Väntar är så lång !!! Håller tummarna att det går denna månaden :D äter du inte folsyra rekommenderar jag dig att börja med det :)
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??